Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 3681 ggr
Fiona
0

Vad använder ni för hårprodukter?

Vad använder ni för produkter till erat hår & av vilket märke? Skriv gärna vad du har för hårtyp & hur produkterna verkar på ditt hår =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Emelie-G
0

Använder just nu silverschampo från Toni&Guy och balsam från Lee Stafford. Schampot funkar väldigt bra till mitt hår som är ganska tunnt och slits lätt, men till skillnad från andra silverschampon känns det inte som det sliter. Balsamet tycker jag är som vilket annat balsam som helst, dock är det inte särskilt drygt.

ChristineL
0

Jag gillar nog bäst schampo och balsam från Wella eller Sunsilk och då jag hrväldig tunt hår brukar jag använda anpassat för att ge extra volym. Jag gillar Wella för jag tycker håret känns rent länge. Använde Herbal Essences ett tag men det gillade jag inte!
Vad gäller stylingprodukter använder jag för det mesta Osis dust it och fixerar med Wellaflex volyme boost spray.

hannabrink
0

Använder schampoo och balsam från Sunsilk men brukar inte ha i andra hårprodukter så ofta, förutom hårinpackingen som jag inte kommer ihåg märket på ;)

Buffaomini
0

hårinpackning, shampo och balsan från wella. funkar väldigt bra. nöjd med den :-)

[Caifeen]
0

Brukar alltid använda mitt shampoo, balsam & inpackning från Elvital när jag är hemma hos min pappa, men mamma köper jämt från olika märken ;)

Stephanie
0

Ehm… hehe… Jag använder Eldorados Shampo/dusch och IKEA's balsam Tungan ute Mitt hår är visserligen rätt trist, men det är varken skadat/slitet, trassligt eller någonting. Det är rätt snällt egentligen. Jag skulle väl kunna prova nåt för att få mer volym, men jag vet inte…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Pinto_4ever
0

shampoo: Elvital nutri gloss 
balsam: samma som ovan fast balsam då ;p
inpackning: Elvital nutri gloss

sen brukar jag använda massa olika också. men oftast Elvital :)

Fiona
0

Jag använder Loreals silverschampo emellanåt fast jag är inte så nöjd med det, blir gråhårig färg och då använder jag det bara max i gång varannanvecka. Men för tillfället kör jag med Garniers schampo & balsam fast jag tycker inte att det ger så mycket effekt heller. Behöver något bra mot torrt hår Obestämd

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

vornanen
0

Toni&guy's volume shampoo för tillfället innan jag slutar med schampo helt.
PHC balsam + inpackning..

Dock ska det ske förändring då jag ska gå in på balsam-metoden alldeles snart.

Stephanie
0

#9 Vad ska du använda för balsam då?

Fiona
0

#9 Balsammetoden vad är det?

Jenny

Stephanie
0

Länk om balsammetoden Glad Körde själv på den med eldorados balsam - det funkade Kyss-bra! Men nu verkar de ha slutat göra den, eller slutat ta in det balsamet… Rynkar på näsan

vornanen
0

#10 Jag vet inte, det är just därför jag inte har börjat med metoden än. Jag vill köra med ett lättare balsam och ett som är lite "tyngre", så jag håller på att leta för fullt efter ett som passar mig.

Körde du bara eldorados?

Stephanie
0

#13 Jag körde på bara eldorados. Men mitt hår är inte så överdrivet krävande heller…. Det blev supermjukt och glansigt, och blev inte fett på en vecka.

vornanen
0

#14 Okej! Ja, själv får jag se vart det bär, är lite osäker på vad mitt hår kräver men jag får väl prova mig fram, antar jag :)

[BonnieL]
0

Shampo: Nivea intensive repair

Balsam: Samma fast balsam då ;P

Inpackning: Elvital Nutri Gloss

Använder inte stylingprodukter och sånt nu på sommaren om jag inte ska iväg ;)

Stephanie
0

#12 Det roliga är att jag ju skrev att de verkar ha slutat göra deras balsam och shampoo, eller att affären slutat ta in det eftersom det inte funnits på ett par månader nu. Tror ni inte att mamma ringde mig igår när hon var på affären och sa att dom fått in balsamet? Tungan uteSkrattande Vad är oddsen?

elyse
0

Jag har shampoo från Lush, inpackning från Sunsilk. Balsam köper jag på ÖB, brukar bli Sunsilk. Men jag använder nästan aldrig stylingprodukter. Har en spray som ska separera lockar, den har jag ibland.

Link-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fint (tunt alltså Flört) blont hår som för tillfället är rätt slitet. Shampoo och balsam jag använder är Klippoteket volym & Herbal Essences för torrt och skadat hår. De bästa jag hittat för mitt hår i budgetklassen, är nöjd med båda.

Styling blir oftast bara mousse och spray. Schwarzkopf Taft Volume Power ger verkligen mitt hår grym volym! Dock håller det inte en hel dag utan lite fix när det börjar sloka. Min absoluta favorit är John Friedas Thickening conditioning mousse. Den doftar underbart av sandelträ (lite tantvarning kanske Tungan ute) och funkar bra.

Ett litet budgetkap är Proffs Oceanmist. Om jag sprutar i håret och fönar blir håret mycket "tjockare" och får volym. Väldigt billig mycket prisvärd!

Chie
0

Jag använder schwarzkopf's shampoo och balsam "Gliss" För packningen på Shampoot och Balsamet är lila. Det ska tydligen göra håret rakare 48 timmar.

Hjälper dock inte så jätte mycket på mig då mitt hår kan bli väldigt lockigt..

Sunsilk..gosh vad heter det nudå. Anti-friss tror jag att det heter. En grön förpackning. Man tar lite sånt där kräm i händerna och smetar i det i håret.

Jag använder Klippotekets hårspray för tillfället, annars blir det Wellas eller PROFFS.

Hår mousse använder jag PROFFS :)

#13 : Tycker du ska prova schwarzkopf "GLISS" rosa balsam och shampoo, jag tycker att det tyngde ner håret påmig iallfall :)

Jag funderar om någon har något tips för mitt hår? Det blir väldigt..väldigt krulligt efter att jag badar och det ser värkligen HEMSKT UT!

Fiona
0

#19 Schampot & balsamet du använder, vart finns det att köpa & vad kostar det? =)

#20 Antar att du har ett krulligt självfall? =) Ve inte om det finns så mycket att göra men om du borstar det när det är blött så blir det nog lite rakare!

Jenny

Link-
0

#21 H.Essences finns att köpa överallt för ca:30 spänn/flaska Glad.

Klippoteket köpte jag på Dollarstore (finns i den nordligare halvan av landet), schampo + balsam för 30 kr. Kan finnas att köpa på typ ICA Maxi också. Eller Gekås. Dock har jag fått för mig att de har utgått nu Rynkar på näsan.

mandariiin
0

schampo och balsam

Matrix, Sleek look

helt underbart! har inte använt inpackning sen jag gick över till deras produkter. funkar även toppen på löshår.

Emelie-G
0

Köpte nyligen silkesdroppar från Bed Head, funkar grymt bra! Mina toppar är ganska slitna och lockar sig, men dropparna slätar ut dom och gör dom mjuka så det känns nyklippt i princip =)

Fiona
0

#24 Pris & återförsäljare ?=)

Jenny

Emelie-G
0

#25 260:- hos Panache :)

vornanen
0

#26 Jösses, jag läste 25 260:- .. 260 lät ju lite mer överkomligt. Fick ärligt talat hjärtat i halsgropen. Innehåller produkten silikon?

Emelie-G
0

#27 Haha, nej inte riktigt så dyrt :p Inget silikon vad jag kan se, om inte silikon har något invecklat kemiskt namn eller så..

vornanen
0

#28 Det slutar oftast på xane, cone eller conol, har jag för mig :)