Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 11620 ggr
[mjuue]
0

Blonderat håret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej :)
Jag färgade förut mitt hår ljusbrunt, sen blonderade ja lite grann bara i taget. Tills det blev mörk/mellanblond. Sen gick jag till frisören o klippte mej :P O nu för två dar sen så tänkte ja blondera ytterligare.. Ville ha det lite blondare än min normala färg ( mörk/mellanblond alltså).
Men som alla vet så dom röda/gula pigmenten försvinner sist på blondering.
Jag gjorde precis som man skulle o de blev gulblond me lite orange :P
Så vad är bäst att göra nu?
Silvershampoo lär ju ta bort det mesta iaf..
Men man kan ju också blondera igen.. fast jag vill inte ha vitt hår haha :S Jag vill ha det ljusblondt! Man kan ju slinga oxå.. men vill hör vad ni har för tips och ideér:) för så här kan ja iaf inte gå runt..

Ellsa
0

Silverschampoo tycker jag för jag blonderade flera gånger och fick inte bort det gula, istället blev håret bara nött.

juliapettersson
0

Fast silverschampoo är inget mirakelmedel, det tar inte bort gula skitningar, det dämpar dem bara litet. (Ofta ganska osynligt).

Betty
0

Jag tycker att du kan slinga de partier som är mest gula med en blond ton som går mot siver. Det finns typ ngn silverblond. Men bara slinga. det är snyggt med lite skiftningar i håret annars ser det bara ut som att man har på sig en peruk, alltså ganska onaturligt. Personligen tycker jag att det ser lite "fjortis" ut med platina blondt hår oxå, man ser ju direkt att de e fejk Lycka till!

[mjuue]
0

#1 Jo precis o det vill jag inte ska hända! Därför var jag lite rädd för o blondera igen :P

#2 Jag har hört det :P Lite synd , skulle gärna för mej kunnat vart det (A)
Mm.. så det e lika bra o slinga faktiskt först…

#3 Hört att man inte ska ta askblond sen iaf, för då kan de blir grönt o de vill jag inte heller haha..
Aah precis, vill inte ha platina eller gult haha :) vill ha det naturligt ljusblondt !(;
Jag ska faktiskt göra som du sa hih.. tänkt på det.. slinga sen använda silvershampoo.

Taci
0

Som någon annan sa här, så kommer silvershampoo inte att hjälpa. Jag skulle tagit o antingen slingat blondt, men det sliter ju sååå mkt.. eller lagt en ljus askblond toning. Jag hade själv likadant, dock lite mer orange i, o jag tog en ljus askblond nyans, o det blev jättebra. Tar man dock för mörk asblond så kan det bli grått, ja.

KickanLilja
0

Jag fick nästan precis samma ton som dig när jag blonderade mig, men jag färgade håret med en ljusblond färg (en askblond) och det blev jättebra! Inte alls fjortisblont utan det såg helt naturligt ut!

[mjuue]
0

#5 Det hjälper nog lite kan jag tänka mej, men måste slinga eller tona först.
Vi får se vad jag hittar :P antaligen slinga först sen får vi se..

#6 Jaha ^^ Så bra! Om jag blonderar permanent nu så tror ja inte mitt hår kommer må så bra :O så kommer antagligen bara att slinga.. sen silvershampoo kanske..

KickanLilja
0

Men jag färgade inte en gång till med en blondering, utan med en vanlig färg och vad jag märkte slet det ingenting på håret, men det beror ju på vad håret är i för skick innan…

Taci
0

#7, jo men som sagt, så kommer det inte hjälpa att Bara ta silvershampoo. Därför jag föreslog slingor eller toning.

Silvershampoo tar bort skiftningar o inte ett helt gult hår..

[mjuue]
0

#8 Aha missuppfattade :p

#9 Nej ja har förstått det ;P jag ska slinga..  eller vi får se om ja hittar nån bra toning imorrn heh ^^

Taci
0

#10, du måste visa resultatet sen :)

TienMu
0

tona håret i en ask/pärl blond färg……och använd silvershampo 1-2 gånger i veckan…..kan varmt rekomendera MATRIX silvershampo……Skrattande

juliapettersson
0

Jag använder silverschampoo varje gång jag duschar, annars ser mitt hår gult ut! Kan varmt rekomendera RUSK :)

TienMu
0

#13 hur ofta tvättar du håret då? :)

juliapettersson
0

#14, varannan dag. ;)

lolla87
0

annars kan frisören lägga in en ask toning i håret. det tar bort det gula….

[mjuue]
0

Okej nu har jag köpt toning :) från loreal, ljus naturblond för blondt och ljusbrunt hår… håller i 6 v. ger ingen växtrand.

Ska tona imorrn :) Kommer resultatbilder då!
Tack för alla tips!

TienMu
0

#15 oj så pass ofta….fast du håller på å rider å så va? Behöver man ju tvätta håret oftare :) aldrig provat rusk silvershampo…men med matrix så behöver man inte använda de så ofta…..risk att håret blir lila då….

juliapettersson
0

#18, japp, jag håller på med hästar så då vill man duscha håret oftare. Fast främsta anledningen är att mitt hår blir lite gult om jag inte tvättar det med silverschampot så ofta. Fast försöker att använda vanligt schampoo då och då, lyckades få en blåaktig skiftning ett tag… Har också haft Matrix, men tycker att RUSK's schampoo var bättre i mitt hår, löddrar dessutom mycket mer så det är drygare.

TienMu
0

om håret är smutsigt så löddrar shampo minst,då får man köra två gånger….så när de e massa lödder så vet man att håret är rent! :) sen är ju vissa märken mer löddriga än andra….

ska snoka lite på RUSK tro ja….aldrig sett deras silver shampo….intressant…..

[mjuue]
0

OJ oj glömt o skriva hur det gick ^^ toningen blev jättebra! nu är håret blondt .. inge oranget o knappt gult :) det e blondt helt enkelt haha ;D när ja tonade så såg ja hur håret blev rött.. sen när ja sköljde ut så rann den röda färgen ner i avloppet, snacka om att jag blev glad ^^

Bild - före

[mjuue]
0

Bild - efter

TienMu
0

ser lyckat ut :)

Anoziz
0

Vad kul att det gick bra! Såg väldigt fint ut nu :)

[mjuue]
0

#23 o #24 Tack så mkt :) Japp blev lite mörkare oxå så inte typ platina i hårbottnen hih :D mkt bättre o tona.. haha..

[mjuue]
0

Aaah okej nu har man levt me de här håret :P men får inte blondera hemma längre! de börjar bli utväxt, plus att håret är ju inte äkta blondt ännu.. är ju fortfarande lite gult.
Så kan jag gå till en frisör nu och dom kan fixa det?
Då ska ja nämligen gå till frisör i fortsättningen.. typ fixa håret lite blondare kanske o ta bort de gula.. sen ha det så.. och bara gå till frisören o klippa o färga utväxten varje gång.
Hellre frisören än hemma egentligen.
Tycker ni ja ska göra så, kan dom fixa det?;O

[mjuue]
0

hur mkt tror ni de kan kosta typ då?;/

LinneaG
0

Blev fint!

Jag skulle välja frisören om jag hade råd. Men håret växer ju snabbt. När jag var blond fick jag blondera utväxten minst varannan månad om inte oftare. Jag har alltid färgat håret själv hemma, aldrig haft några problem.

Färgning och klippning: 400-800kr beror på vart du gör det och hur gammal du är.

[mjuue]
0

Jaa okej men då var det inte så farligt pris ändå :)
Jooh.. precis alltid pengar som e problemet :P
Därför man väljer o färga hemma, annars skulle nog alla gå till frisören ;) Men att färga utväxt hos frisören kan väl inte kosta så fasligt mkt..

__iE
0

Priset beror ju också på hur bra frisören är och var man bor :)

LinneaG
0

#29 - Tror inte det är färgen som kostar så mycket, är nog mer arbetet som de tar betalt för.

TienMu
0

400-800 kr…..dubbla de……så har du priset…..

TienMu
0

du har ju långt hår åxå…så hos oss skulle du få betala 800 hos elev och 1400 hos utbildad frisör med gesällbrev….

[Mova]
0

#32 oj:S kostar det så mycket.. gick till en bra drop in frisör och gjorde blont från nästan svart hår och det tog dom 430 för, och det blev jättebra.. bättre än när jag var i sälen och betalade 2800 kr för färgning+ klippning iaf:P Finns faktiskt billiga frisörer som är minst lika bra de med ;P

TienMu
0

absolut finns de billiga men priserna har vänt ganska mycke kan ja säga….tar man så lite å har en salong i stan så går de inte ihop sig…..hyrorna stiger på lokalerna…..priserna på å köpa in ökar åxå…å när sånt händer så måste priserna för behandlingar öka åxå….

billiga hittar man oftast ute på landet där de har billiga hyror på salong lokalen osv….

TienMu
0

jag själv blir helt klar me min frisör utbildning nu 4 juni å jag tar 180 för klippning…..å 800 för klipp plus färg/sling på ett långt hår….

[Mova]
0

Den salongen jag gick till ligger mitt i växjö centrum med ca: 60 andra konkurerande frisörsalonger..

Liss
0

Min frisör ligger mitt i stan och tar 800:- för klippning och färgning. Och hon är verkligen utbildad.

350:- för klippningen och 450:- för färgningen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Mova]
0

#38 vi betalar samma för färgning då ju på ett ungefär ;P

juliapettersson
0

Shit vad billigt! Här kostar det 1000 spänn för bara färgen. Betalade 650 kr för utväxtbehandling några gånger, men hade inte råd i längden så nu gör mamma hemma på mig.

[Mova]
0

oj. vad priserna skiljer sig från vart man bor här runt omkring i landet :S

[mjuue]
0

#38 jasså :D ge mej adress plz? ^^

Verkar va rätt dyrt, visste att de skulle va de :P
Synd egentligen ;P men men så e de nu haha. kan ju alltid gå till där dom utbildar frisörer.. vet om en. Men dom är nästan alltid uppbokade månader framöver:/

TienMu
0

Ja innan jag utbildade mig till  frisör så betalade jag 1100 för å ljusfärga min utväxt nä jag var blond…..å då ingick ingen klippning. å de va på en av de centrala salongerna här i Uppsala.

[mjuue]
0

Glädjande nyheter! ska vara hårmodell på måndag :)
Greejen den e att mitt hår är ju lite gult plus utväxt. ska jag som tillfällig lösning tona det? sån där toning ja använde senast, som håller i 6 veckor. de blir lite ljusare då o slipper de gula plus utväxten… dom vore bli lite gladare frisörerna då när dom ska göra uppsättningen :P men tror ni jag sliter ut håret mer då? de e ju liksom utan ammoniak o bara toning..

TienMu
0

hmm…kolla me frisören om hon inte kan göra någåt åt de gula då när du ska dit……skulle jag ha gjort om du varit min modell…..

[mjuue]
0

Mjoo, men asså dom kommer inte färga eller klippa alls.

TienMu
0

ne men kasta i en toning som tar bort de gula gör de ju på en femöring :)

[mjuue]
0

Mmmm ioförsej (A) haha så jag ska ha håret som de är med färgen alltså? ;P

TienMu
0

ja gå dit gul….då bli de ju tvungna å göra nå åt de ;)

[mjuue]
0

Mmm får väl bli så(;

Chie
0

Min kompis färgade och klippte sig, hon hade typ.. orange hår först.

Så blonderade hon överhåret, gjorde undehåret mörkbrunt. Det var as dyrt och jag tycker inte att det var värt det då hennes hår hade massa konstiga toner.

Hon sa att det kostade lite över 1.000 kronor, usch vad mycket!

Mitt hår är så konstigt,slitet i hela håret. Så jag vet inte om jag vågar färga hemma själv,då färgen/toningen sitter i längre om håret är slitet (vad jag hört iallfall)

Nu är mitt hår, typ mörkblont (hade orange/rött för ungefär ett år sedan) toning. Tycker dock att färgen inte gått ut..fast den borde gjort det för länge sedan ;s

Mitt naturliga hår är väldigt blont.