Till Vardags
Ursäkta om det redan finns en sån här tråd men sökfunktionen vill inte fungera för mig ;)
Men, hur brukar du sminka dig till skolan/jobbet. Och vilken är din absoluta favorit produkt till vardags? Behöver lite tips till när skolan börjar :)

Sommartid blir det bara ögonskugga o maskara, make up store´s ögonskugga meteor tror jag den heter och kanebos maskara, svart. Ibland en eyeliner från Oriflame, den är cremerosavit typ…ser ut som ett läppstift.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tills skolan har jag bara foundation & mascara, nu på sommaren blir det bara mascara.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
När jag inte orkar blir det bara mascara eller ingenting alls. Nu har jag dock börjat använda concealer från TiKei. De funkar skitbra och man ser fräsch ut, utan att se sminkad ut! Sminkar jag mig mer blir det foundation, kanske ögonskugga, eyeliner, rouge, mascara såklart, puder. Ja… Det beror på dagsformen 

Mvh Stephanie 

Det beror på hur varmt det är. Är det mer än +15 grader brukar jag inte ha foundation. Då har jag concealer för att dölja mörka områden under ögonen, mascara, lite kajal på nedre fransraden, fyller i ögonbrynen och läppglans. Annars har jag också foundation, puder och ögonskugga i olika nyanser (vitt på hela ögonlocket, mörkare längs ögonloben).
Jag brukar använda foundation, puder, mascara & kajal / eyeliner ;) Ibland rouge eller bronze.

Ingeting, men kanske blir lite mascara i sjuan:)
Väldigt sällan nu på sommaren då man åker och badar stup i ett :P Inte särskillt mycket till vardags annars heller bara mascara.
/Christine
Jag sminkar mig alltid på typ samma sätt när jag sminkar mig, annars är jag helt naturell eller kletar bara på lite mascara.
Det jag brukar använda är: mascara (false lash effect från maxfactor), kajal (från H&M), foundation (från H&M) på näsan och ut över kindbenen och lite på hakan (de fräknigaste ställena), apricotta-läppstift som jag torkar bort på en gång bara för att få liiite färg, och sen lite persika-doftande läppglans (från H&M) på det.
Ibland tar jag lite ljus ögonskugga också när jag känner för att vara lite festlig ;) :)
Jag sminkar mig inte så mycket nu när det är lov men annars så har jag alltid;
Mascara - False lash effect från Max Factor och 2000telescopic (?) från Max Factor. Kajal - Yria (Yves Rocher). Puder - Clinniqe. Foundasion - Lóreal
Och ibland;
Rouge från Clinniqe, Läppstift i färgen "pink baby" tror jag från Make up Store eller en guldig ögonskugga.

pallar oftast inte sminka mig särskilt mkt när jag ska till jobbet. Har inte heller ett jobb där man behöver se snygg ut, patienterna sover ;)
Blir bara mascara och penna till ögonbrynen.

I skolan brukar jag ha mascara, foundation och ibland rouge ;)
I skolan använder jag ingenting. Finns ingen anledning.
Till stan eller så, så blir det true match foundation, true match puder under dåliga dagar, annars bara mascara, ögonskugga, ögonbrynspenna och läppglans.

På skolan brukar jag endast ta mascara, i alla fall i slutet av terminen det här året. Före det var det kajal och mascara. Inför skolåret som kommer känner jag att man kan börja sminka sig lite mer (vill inte precis se ut som en sminkdocka..) så har tänkt börja använda dipliner som jag jämt tyckt ha varit så grymt snyggt!

I skolan elr hemma brukar jag väl bah ha täckstift och typ har mixtrat lite med brynen o nån gång lite rouge på vintern.
Om jag ska nånstans elr på fest brukar jag ha lite men oftast mascara,täckstift(om det räknas till smink),ibland kajal o ögonskugga.Även lite pimp på läpparna ;)
Jag har foundation, svart eyeliner i nedre ögonfranskanten, ganska mycket svart mascara och ibland lite rosa läppglans. Fast nu på sommaren skippar jag foundationen.