Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3143 ggr
Emsaa
0

Tar toning bort utväxt?

Hej!

Har slingat mitt hår blont några gånger från brunt så nu börjar det blir slitet så tänkte färga tillbaka det till brunt för att slippa bleka håret varje gång jag får utväxt. Men om jag tar en ljusbrun toning på ett blont hår med mörkutväxt får jag bort utväxten då? Eller måste jag färga håret brunt? För toning är väll bättre för håret än färg? :) Hoppas att någon vet ;)

Fiona
0

Om jag har förstått det hela rätt så har du mörk brunt hår i naturlig färg men nu är det blont och du tänkte tona det ljusbrunt ?! Om du tonar ljusbrunt så försvinner ju utväxten men sen efter ett tag kommer den ju fram igen fast det blir ju inte lika stor kontrast mellan ljusbrunt & mörkbrunt som mellan blont & mörkbrunt.

Om jag var du skulle jag gå till frissan och lägga i slingor i olika bruna nyanser och sen efter någon månad färga det mörkt. Jag vet några som har haft blont hår och sen färgat mörkt och dom har fått grönt & grått hår edter ett tag så jag skulle rekomendera att slinga det först =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Emsaa
0

Ja det stämmer :) Ja, det hade ju varit det bästa men har redan lagt ner så mycket pengar på mitt hår ;) därför hade jag helst bara gjort en toning hemma direkt, haha. Har faktist aldrig fått grönt grått hår än men man vet ju inte :) Men toning är väll skonsammare än färgning?

Fiona
0

#2 Okej då blir det ju lite klurigare! Ja toning är skonsammare än färgning =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Emsaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis varit & handlat hårfärg

tog en som varken var för mörk eller för ljus

:)

får hoppas att det blir bra :)

Fiona
0

Visa gärna resultatet här sen :)

Jenny

Emsaa
0

Resultat blev verkligen inte önskad! Mycket mycket mörkare & ja, inte alls som önskad så ingen jag rekommenderar :)

Fiona
0

Ajdå Tyst

Jenny