Färga svart
Jag funderar på att färga håret svart, och har några frågor:
1. Finns det risk för att håret blir grått istället för svart?
2. Är det svårt att färga hemma?
3. Jag är lite känslig mot starka medel, vad finns det för bra hårfärger?
4. Om man skulle ångra sig, är det svårt att få tillbaka sin naturliga hårfärg eller färga en annan färg? (inte för att jag tror jag kommer ångra mig då)
Tacksam för svar! :)
Svart är en väldigt enkel färg att färga, eftersom det är så mörkt det kan bli. Så det enda är om man har långt och/eller tjockt hår som det kan krävas två färgflaskor för att få det jämnt i hela håret. Men grått är det ingen större risk att det blir, det är väl snarare att det skulle bli mörkbrunt då om man inte får tillräckligt med färg i.
Så det är den helt klart enklaste färgen att färga själv. Dock är det svårt att få ur det, det krävs ju blekning i så fall, om man vill ha det ljusare sen om man inte låter det växa ut. Sen är ju det negativa nu på sommaren att det bleks rätt rejält och lätt blir brunaktigt av solen, så man behöver fylla i med ny färg ganska ofta för att hålla det svart om det är mycket sol ute.
Sen är ju de flesta färger starka, det är ju kemikalier i, så det bästa är ju att testa på en liten slinga (på undersidan av håret så den inte syns) och se hur du reagerar på det.
Lycka till! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#Okej, tack^^ Jag har köpt toning.

själv tonade jag håret svart och då hade jag lite ljusare än vad du har/hade på din bild. och när jag hade tonat det klart så blev det grön aktigt i alla toppar så jag tonade det en gång till men det hjälpte inte. Sen så gick jag till en frisör och hon färgade om det för jag gillade inte att gå omkring i grönaktigt hår.. för varje gång solen lyste på håret så såg man väldigt tydligt att det var gröna nyanser i hela håret. Men det är ju inte säkert att det blir så på dig.. hon som färgade mig kanske var klantig, så jag vet inte ;)

Jag glömde skriva, förlåt. Tack för svaren^^ Jag tonade för ett par veckor sen, det blev jättebra och jag trivs väldigt bra i svart =)
Det har börjat bli lite ljust nu så jag ska tona snart igen.
Tonongen jag har kostar bara 49 kr på HM =)
#4 Vad härligt! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vad kul att det blev bra, visa gärna bild =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#4 vad kul att det blev bra! :D hehe bättre än mitt verkar det som ;)