Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 2004 ggr
Buffaomini
0

Kräm för plattång

Vad kan ni tips om för kräm/skydd när man plattar håret?
Min frisör använde någon som hade vax i sig. dock tog det 3 duschar att få bort det sen. men satt bra.

vad använder ni och/eller vad rekommederar ni?

ChristineL
0

Wella Shockwaves Tame it! Heter den som jag använder. Tycker den är praktisk i sin pumpförpackning, är både värmeskyddande och för att håret ska hållas på plats.

Buffaomini
0

#1 okej men de är inte som om man skulle ha både vax och skydd i samma?

ChristineL
0

#2 - Nej det är det inte, men jag tror att just Wella chockwaves har flera värmeskyddande produkter, iaf så har dom en mousse också. Ta en kik på deras sortiment och se om de har något vax :)

SoffanIsSmiling
0

Jag använder osis+ flatliner från schwarzkopf(asså det är inte osis och flatliner märket heter bara osis+), frågade min frisör hon sa att den e jättebra o rekommenderade den. Ger superslät styling effekt och är värmeskyddande. Ett minus e väll att man inte kan använda den när man lockar (elr man kan men blir väll lite svårare att få fina lockar) för den ger ju som sagt en plattande effekt… Säljes endast hoss frisör…

Men jättebra!!!Använder den vanliga dagar också då jag har spikrakt men lite frizzigt hår o den ser jättebra ut med den då den "minskar den där frissigheten, så jag behöver inte använda lika mycket vax för att få ner frissigheten..Det är väll lite olika på hår men på mitt funkar de perfekt.Glad

voranna
0

En jättebra produkt är en tub från Björn Axen som heter"smoothing cream control".Man tar den i torrt hår om man ska plattånga  eller locktånga och i fuktigt för att krama fram lockar.Den innehåller mineraler och näring från alger och har dessutom uv-filter.Dryg är den oxå!Köpte den på nätet hos eleven.se tror jag.

olympiathurfjell
0

Andvänder Hot straight från loreal som funkar bra

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Buffaomini
0

#6 köpte den. funkar jättebra och inte alls dyr :-)

olympiathurfjell
0

#7 Hihi jag vet ;)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

AliceL
0

hot straight är helt klart värt pengarna, men har testat en kerastase nu som jag inte minns vad den heter, grön förpackning iallafall och den är sjuukt grym!