Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2732 ggr
Fiona
0

Budgetprodukter som är bra för håret?

Jag undrar om det finns budgetprodukter (schampo, balsam & inpackning) som är bra för håret? Inte bara ytligt utan på djupet. Min kompis pratade med sin frissa om det och fick följade uttlåtande; Produkterna lägger sig som plastfolie runt hårstrået. Hon gav inte klarhet i om det gällde alla budgetmärken eller bara något. Någon som har en aning om vilka budget märken som är bättre än andra för håret?

MVH

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

ChristineL
0

Jag hade en liknande disskusion med min frisör en gång. Min undran var vad som är skillnaden mellan alla femtielva olika sorters schampo det finns, och då menar jag alltså schampo för torrt hår, skadat hår, fett hår, volymschampo och sånna. Och hon sa att om man kostar på sig ett dyrare schampo så ska det inte vara någon skillnad för de innehåller tillräckligt med vårdande ämnen för håret ändå och vad exempelvis wella säger får stå för dom. Så min slutsats blev att ett dyrare schampo borde ju vara bättre? För det innehåller ju inte lika mycket "skit" som schampon man kan köpa i vanlig affär. Men jag köper schampon i vanlig affär ändå. Volymschampo eller för färgat hår.

Fiona
0

#1 Jo så långt har jag cokså kommit i mina funderingar att dyrare schamon innehller mindre "skit". Men när min ekonomi är snål prioterar jag inte dyra schampon i första hand ;) Därför undrar jag om det finns några bra i budgetklassen.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ChristineL
0

#2 - Om du menar budget som typ eldorado, euroshopper och liknande så har jag verkligen ingen aning om hur det ser ut på den fronten. Men med tanke på att deras mat nästan bara innehåller artificiella ämnen så tror jag inte att deas hårprodukter är särskillt bra. Annars har jag hört att Head&Schoulders schampon passar de flesta men ligger väl på normalpris i en vanlig affär.

Fiona
0

#3 Nej inte så pass budget utan mer dom vanliga schampomärkena så som Barnängen, Garnier osv. Dom dyra schampona för mig är sådana som frissan säljer för några hundralappar ;)

Jenny

ChristineL
0

#4 - Ah, men då är jag med ;) Då skulle jag tro att det är ganska same same på dom. Men jag har hört att barnängen produkter ä inte så bra som man kan tro, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad det var… :/

Fiona
0

putt

Jenny

cillisw
0

Det är så olika vad som är bra från hår till hår. Man får oftast prova sig fram till vad man tycker är bäst för ens hår.

Fiona
0

#7 Jo men det är ju det att dom ofta känns bra fast det bara är ytligt :P Jag vill veta vilka som är bra för håret!

Jenny

cillisw
0

#8 Jo men då får man oftast lägga en en extra slant produkten eller produkterna. Men jag kan rekommendera en inpackning som är riktigt bra och den heter: Crush 6 pineapple wonder mask. Kostar 79:- Glad

elyse
0

Jag använder shampoo i tvålform från Lush. Kan kännas dyrt att köpa, men de håller jättelänge och jag tycker att håret känns mycket fräschare än med ett vanligt shampoo.

cillisw
0

#10 Ja jag är lite sugen på att testa deras shampoo i tvålform. :) Jag får ta mig en titt på det när jag besöker Lush nästa gång, måste köpa mig deras underbart härliga handkräm. Lush har fantastiska produkter! :)

voranna
0

Schwarzkopf serie "gliss"finns i matbutiken och jag har den för torrt/skadat hår och den är toppen!Jag har långt hår med självfall och dessutom slingor i så det kräver en del…När jag har råd tar jag frisörens "kerastase"serie.

Däremot använder jag inte balsam utan tar inpackning efter hårtvätt istället och låter håret lufttorka.kram

elyse
0

#11 De finns för olika hårtyper, jag har för färgat hår och min mamma för hår som har en tendens att bli fett snabbt. Vi är jättenöjda båda två.

Stephanie
0

Nu är mitt hår inte så kräset av sig, men det som hittills funkat bäst på mitt hår är faktiskt just eldorados schampoo och balsam. Jag använder till och med deras sport-dusch/shampoo Tungan ute Dock har jag inte provat några dyrare märken från frisören, bara de "dyrare" på vanliga mataffärer.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tindrar
0

Råka hamna i fel tråd:P

Fiona
0

Men hur vet man att håret mår bra innifrån och inte bara ser bra ut?! Finns det alltså inget budgetschampo som funkar bra för håret utan man måste köpa dyrt?:P

Jenny