Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: ot-off-topic
Läst 841 ggr
Belindaa
0

OT: Tjäna pengar?

Någon som har något bra förslag hur man kan tjäna pengar? Sommarjobb (alltså typ på nåt företag eller så) vet jag inte vart jag ska fråga, så gärna andra förslag ;)

/Lovisa

Emelie-G
0

om du söker sommarjobb för denna sommaren är du nog för sent ute.. men du kan ju gå till olika caféer och butiker och fråga om de behöver extrapersonal.

Belindaa
0

#1 Jo, jag vet, men jag har aldrig vetat var jag ska fråga lixom Flört
Är inte nog gammal att få jobb på Ica typ ;P

Stephanie
0

Hur gammal är du? Tror också att du är lite sent ute för sommarjobb, dom brukar ryka fort!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

JMax
0

Söka sommarjobb bör man göra redan i februari, januari är fortfarande så mycket efter jul o nyår att ansökan lätt kan försvinna men februari är perfekt. Det gäller att vara ute i god tid!

Undrar med hur gammal du är?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Jag har fått turen att få köra travhästar & hjälpa till där några dagar i veckan med en taxa av 40 kr/timme, inte så bra betalt men jag är glad för det lilla jag får =) Sen är det ju roligt med! Jag sitter även barnvakt till mina kusiner emellanåt & hjälper släkten med virce versa.

Så mitt råd är att du ska höra dig för Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Stephanie
0

#5 Ja, släkten är nog det bästa när man är ung. De brukar även kunna betala bra Tungan ute

JMax
0

Ja utnyttja släkten!Skrattande

Kanske jordgubbsplockning eller liknande?

Belindaa
0

Jag blir 14 i år och jag vet att sommarjobb är sent att söka! men då var jag inte i behov av pengar Tungan ute jo, plocka jordgubbar ska jag nog göra. Sen funderar jag på att b´plocka och sälja bär ;P

JMax
0

Plocka blåbär, lingon o kantareller så köper jag!!Tungan ute

LinneaG
0

Du är väldigt sent ute för att söka sommarjobb för den här sommaren. Är snart dags att börja leta efter jobb till nästa sommar.

Jag tror ICA har 16 eller 18års gräns för sin personal.

Kolla med grannar och pensionärer: klippa gräs, rensa ogräs, handla osv osv.

Belindaa
0

#10 Jag vet att det är sent att söka sommarjobb den är sommaren.
Det jag ville ha tips på var sånt som du skrev sedan, klippa gräs, rensa ogräs osv.  :)

#9 Då får jag skicka på posten då! ;)

JMax
0

#11 Det blir perfekt! Skicka dig i en låda med så kan du klippa gräs o rensa i rabatterna här med!

Belindaa
0

#12 Haha, jag kommer på studs!  Skrattande

Stephanie
0

Har du kollat någonstans nu? Fått något napp? Glad

Belindaa
0

#14 har inte "hunnit". Eller rättaresagt, inte kommit mig för Flört har en så kallad telefonskräck, hatar att ringa personer förutom mina närmsta kompisar och familjen Tungan ute men det lutar åt jordgubbar nu. Ska ringa imorgon tror jag. Bären trodde min morfar ha frysit bort. I alla fall "snåttr'n" (hjortron), vilket man brukar få rätt bra betalt för. Blåbären trodde han det inte va så bra om, menmen..ska göra en rusch och lägga ut lite grejer på tradera med!

Tindrar
0

#15 Har också telefonskräck:P Men föräldrarna kanske vill ha hjälp på tomten, typ krattning, kottplockning, ogräsrensning, tvättvikning, städning osv.

Emelie-G
0

jag hade också telefonskräck för några år sen, men ett par samtal till okända personer och den var botad =)

Fiona
0

Ja telefonskräck botas med att ringa till okända personer (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg