Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1770 ggr
Imasy
0

Epilator?

Jag har funderat på att kassera rakhyvel, vax och vad allt det heter, och införskaffa mig en epilator.

Men är det någon som har en sådan och som har bra eller dåliga erfarenheter av den?

De jag har hittat var inte direkt gratis, så jag har ju ingen direkt lust att kasta pengarna i sjön :)

SofiaOfSweden
0

Gud vad bra, tänkte precis starta en sådan tråd. Köpte en Braun Silk epil exelle härom dagen, och jag kan garanterat bekräfta att den är guds bästa gåva till kvinnan (efter mr rabbit såklart ;))

Mina ben blev släta och mjuka direkt, körde även bikinilinjen och lite till, visst gjorde det ont men det är ju bara för några sekunder.

Funderar du på att köpa, så köp!

JMax
0

Resultatet kanske blir bra men jag pallar inte att använda de…Det gör ju så förbenat ont…Gråter

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Öum och det är vadå för något? Skäms

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Imasy
0

Kan vara en sådan jag tittat på, den kostade ca 400 kr, och jag tror det var en Braun.

En harborttagnings apparat som sliter ut stråna med rötterna ;)

Fiona
0

#4 aa sweet =) Jag ska till Ullared på onsdag vore kanske värt att kika där om den nu funkar bra!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

nonisaga
0

Det gör as ont med en epilator grej, om du tål smärtan så är det ett bra köp^^

Imasy
0

ja jag har ju inte dött av att vaxa benen så då ska jag väl klara en epilator ;)

SofiaOfSweden
0

Min kostade 800, finns väl äldre varianter som är billigare kanske? Angående smärtan - den existerade inte för mig. Visst kändes det men det var mer åt det obehagliga hållet än smärtsamma. Sträcker du dessutom ut huden ordentligt så känns det ingenting. Gör du inte det så rycks ju skinnet också med som gör att det gör ont.

nonisaga
0

#7 haha okej, satsa på en sån tycker jag då :)

Gasoline
0

Jag provade en epilator, en äldre modell, på mitt något långa stubb och upplevde att den inte tog tag i håret, hårt var för hort. Har de nya maskinerna bort stubb? annars är det ju värdelöst..

Imasy
0

ja finns det någon kortaste gräns stråna måste ha?

Det är ju så sugit med vax att man måste spara en bit för att kunna vaxa dem, och hur kul är det en stekhet sommardag? Skrikandes

Gasoline
0

#11 Haha, nej, inge roligt att gå runt med håriga ben mitt i sommaren för att man "sparar ut" så att man kan vaxa =P

joooossan
0

Jag har funderat på att köpa en, men vet inte om jag skulle klara av smärtan ;) En kompis till mig köpte än men den gav hon bort för att klarade inte a det ;P

Josefinejumpforjoy.blogg.se

gullenos
0

Tips är ju att pröva om ni känner någon som har det så kan ni ju låna. :)

Almatari
0

Det gör inte lika ont att vaxa benen eftersom det går fortare. Och du måste låta håren växa ut 3-5 mm innan epilatorn tar stråna. Ärligt talat så rakar jag heldre bort håret där jag vill ha bort det varannan dag än att jag måste få en viss hårväxt innan jag kan ta bort det. Och när man ändå står i ducshen så kan man ju lika väl ta sig tid med rakningen också. Men det är min tanke om det hela.

Ha en fortsatt trevlig dag alla ni på forumet.

Fiona
0

Låter ju inte så kul om man måste spara ut håret 3-5 mm Obestämd Men hur länge är man hår fri om man använder en epilator? kan ju vara värt det om det håller länge!

Jenny

Almatari
0

Det tog 2-3 veckor innan det blev stubbigt. Men sedan måste man ju vänta tills det vuxit ut igen tills man kan göra det igen. Dock så tar det längre tid innan det växer ut efter ett antal gånger man använt epilatorn.

Men nu har ju jag inte tålamod nog att vänta så jag rakar heldre benen i alla fall hihihi.

Fiona
0

Hmm svårt att veta om det är värt pengarna, men om man använder den en gång så är man alltså hårfri i 2-3 veckor = otroligt skönt. Och sen istället för att vänta på att det ska växa ut kan man ju använda rakhyveln. Och sen när man inte går barbent ex. så kan man ju spara ut igen :P

Jenny

Almatari
0

Eftersom det finn epilator med även tillhörande rakaparats huvud till så har jag faktiskt köpt en sådan. Känns som att man får mer för pengarna då, så det rekomenderar jag =)

Men som sagt så vaxar jag heldre benen än använder epilator, gör inte alls lika ont. Eftersom vaxningen drar mer hår åt gången och att det går fortare. Man får dra ganska långsamt med epilatorn för att den ska dra stråna.

Jojaton
0

har testat, men är inte min grej! Tål verkligen inte den smärtan!

Johanna - Instagram

JMax
0

Som tur är har jag inte så håriga ben och jag har ljusa hår på benen så de syns inte så mycket fast de håller på och växer ut. Jag rakar hellre en utsätter mig för den djävulsmaskinen igen!Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Imasy
0

Ja, jag kan ju erkänna att jag har testat att plocka bort stråna med en pincett på ett par kvadrat centimetrar på benen också, för att testa ;)

Det var väl inte skönt, men gjorde heller inte ont. Den fläcken var faktiskt hårfri under en längre tid än vad det hade blivit om jag vaxat dessa centimetrar.

Fiona
0

Angående att vaxa använder ni remsor eller lägger på vax och darar bort? Eller hur gör man? Jag har hållt mig till rakhyveln men det är tröstlöst att behöva raka så ofta :P

Jenny

Abico
0

Jag har en epilator och visst känns det att använda den, men inte så att det gör ont utan mest bara obehagligt. Dock tycker jag inte att den fungerar alls så jag kör med rakhyvel.

Hanna 

Destany
0

jag köpte hem en sån apparat o jag kan bara säga att jag stod inte ut med smärtan så den åkte ner i lådan igen.. fy fan vad det gjorde ont

Fiona
0

#25 Tänk på att inte använda svordomar när du skriver

Jenny

Gasoline
0

Men någon som kan svara på frågan om man måste ha långt stubb för att det ska fungera?

Fiona
0

#27 det står i inlägg 15 att man behöver ha 3-5 mm stubb för att det ska ta bra :P

Jenny

Gasoline
0

#28 Jaha, oj, det hade jag missat =P

Almatari
0

#29 Det är inte lätt att se vad alla skriver alltid LoL

Gasoline
0
Imasy
0

Tjoohooo!

Här har ni en Sajtvärd med ömma men med jä*ligt snygga ben! Tungan ute

Almatari
0

Grattis =)

Fast jag vaxar heldre benen när det närmar sig sommar. Gillar inte alls känslan av epilatorn =(

Gasoline
0

Jag funderar på att skaffa, men känns värdelöst att man måste spara ut håret för att kunna få bort det.

Almatari
0

Mmmm, en aningen jobbigt att vänta på att det ska växa ut. Men det är ju samma sak med vaxning tyvärr.

Å andra sidan så kan man ju faktiskt ta sig tid att raka benen när man ändå står i duschen för så jobbigt är det inte. Och det tar ju inte så lång tid heller.

hannabrink
0

Vågar inte testa för dem säger att det gör så himla ont ;)

Stephanie
0

Jag köpte en epilator idag. En Braun Silk èpil. Har testat den, och jag känner inte mycket alls! Tycker mest att det känns som om man till exempel kliar sig med en lite trasig nagel, att någonting "river" smått.

Men framförallt - smärtan beror till största del på hur mycket hår man har, och hur grovt det är. Jag har tunnt hår och inte speciellt mycket, så för mig var det inga problem alls. Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Imasy
0

Första gången jag epilerade när allt hår var utväxt kändes det. Men sedan så växer de olika fort, så håller man bara efter blir det bara några enstaka här och där, och det känns knappt.

Det jag gjorde när det var mycket hår, var att "dutta" den lite snabbt emot benet och "rensade ur" det värsta så slapp det bli så smärtsamt.

Stephanie
0

#38 Ja, första gången blir ju lite speciell. Jag behövde visserligen inte ens dutta något, men det var ett bra tips annars! Dessutom fick jag med en kylhandske till min, som man kan använda för att "bedöva" med innan.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal