Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 5798 ggr
Liss
0

Sheer cover

Någon som testat sheer cover från TV-shop?

Mineral makeup med enbart naturligt innehåll och väldigt bra för huden. Ja ni kan ju läsa själva här. Den verkar mycket bra iaf.

Många kändisar använder den, bara att den vart lite hemlig tills nu antagligen. Phoebe i Förhäxad är med i reklamen och berättar om hur bra hon tycker om den och att hon inte längre har kvisslor och finnar eftersom mineral makeupen andas så bra.

Jag har iaf beställt den för 30 dagars användning. Man får en hel del med också. Två burkar med mineralmakeupen och en conseler. Borsta till makeupen och conselerborsta, en ögonborste- vad nu de innebär och en kräm osv osv:)

Vad tror ni? Jag får berätta sen när jag använt den iaf om någon är intresserad. Dock tar de 10 dagar fören de kommer..

allt de där får man…

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

LinneaG
0

Läste igenom lite snabbt på hemsidan, tycker det lät bra! Var ju inte allt för dyrt heller.

Skulle vara kul med en recension sen, se hur det fungerar och om huden blir annorlunda med mineral smink.

Liss
0

Jo jag har velat testa mineral smink hur länge som helst nu.. Men true match har inte enbart rena mineraler och typ inte dem andra heller. Sen brukar de vara svindyrt. :)

Men ja, om typ 10 dagar kommer de och så måste jag ju använda de en del först för att se hur de håller. Sen kan jag berätta om de var bra eller dåligt på min hud iaf:)

Anoziz
0

Åh, vill ha (a)

Du får göra en recension sedan ;)

Sandra76
0

Gick in och läste..jag kunde inte hitta nån innehållsförteckning, men jag kanske är blind?

Det är svårt att avgöra om det är bra mineralfoundation utan innehållsförteckning..LÒreals har ju innehållsförteckning som man ser med en gång att det inte bara är mineraler i om man säger så.

Det lilla kitet verkar vara väldigt lite foundation i (2 foundation 1,5 gr)

Min mineralfoundation ligger på 8 gr som kostar ca 78kr sedan tillkommer frakt på ca 60kr. Den innehåller varken mica eller bismuth som faktiskt förekommer i I.d bare essentuals.

Men ge oss ett utvärderande sen…och hoppas du får innehållsförteckning med:)

Liss
0

#4 Jo fast de här är ju bara för 30 dagars använding står det ju. Och till det ska de nog räcka.

När dem prata om de på tv, berätta dem om alla bra saker som den innehåller och även att de inte är något kemiskt och inte testat på djur.

Men som sagt, får berätta sen när den kommer..

Liss
0

Wow! säger jag bara! vart helt chockad! Först trodde jag inget skulle hända, men helt plötsligt så gick de in i huden på någe vis och täckte jätte bra!! Även conselern var toppen!:) Och de kändes som jag inte hade något i ansiktet med, hur skönt som helst! Höll hela kvällen också som jag var iväg:)

***** - fem stjärnor

LinneaG
0

#6 - va kul! Då måste jag testa det!

Liss
0

Så använder man sig ju av sitt egna puder och rouge.. jag har nämligen genomskinnligt puder, så de förstör inte. Men jag hade de bara på t-zonen.

Och så fick jag med en liten palett med olika färger till läppar, ögon och kinder.. och även en liten platt grej som på papper, som man tar bort plasten ifrån så var de sån här bronz shimmer typ.. som man kan använda under kinderna för att markera eller så de ser ut som man är solkysst eller liknande:)

Borstarna var också toppen, av fiberhår. Först som sagt hände inte ett dug.. men så körde jag på med cirkelformer i ansiktet med borsten och som magi "tadaaa" så vart de täckt.. De var jätte drygt också, man använder absolut inte samma mängd som annars.

Dessutom så är de inte grynigt som vissa foundations kan bli och de blir inga som helst linjer typ vid näshålen eller så eftersom de går in i själva hudfetterna.

Jag tog den allra ljusaste färgen eftersom jag har så ljus hy.. men man får två brukar, en lite mörkare också. Så kan man blanda vart efter man blir mörkare i solen eller så.

De här jag beställde var ju för 30 dagar, så de är ju inte jätte mycket i burkarna precis. Men eftersom de är så drygt räcker de nog.- Men jag skulle vilja veta hur man kan beställa större sen utan att behöva ha med allt annat då också. För borstarna och annat håller sig ju längre än 1 månad.

Hayley
0

låter som något jag skullet änka mig att andvända..är en total nood när det gäller smink och sådant, iaf till ansiktet.. Men detta låter välldigt enkelt och bra för min smak. Hur är det med att tväta bort? Behövs en massa smink borttagningsmedel? eller räcker det med tvål och vatten?

jag + sminkborttagningsmedel = katastrof…blir alltid rödflammig eller super torr..eller så slutar det med att ja har smink i ögonen och klåda i ansiktet…

RADiOACTiVPiG
0

Gu det låter ju jätte bra speciellt för nån som inte alls är så bra på smink ^^ så ska nog satsa på det dära :) enda svåra är om jag ska ha light eller medium :P

Liss
0

Ja de är ju bara att doppa borsten i "pudret" som egentligen är foundation då;) och så bara köra cirkelrörelser i hela ansiktet tills de sjunker in och täcker. Sen kan man även använda den mindre (som man också får) till att ta typ under ögon och runt näsan eller så, även då cirkelrörelser så de går in.. Enklare kan de inte bli:)

Den är vattenfast dessutom, så den sitter där den sitter. Men med tvål och vatten Hayley går de dän. Dock gillar inte jag tvål till ansiktet för de sliter så dant. Men du får iof också med en rengöring som luktar apelsin;)

Bli inte chokade bara när ni får de och de är jätte litet.. som sagt, de är drygt också:P

#10 Ja de beror ju på.. jag har tex alltid den ljusaste färgen som finns i foundations och den ljusaste i de här var perfekt. Dessutom får du med en mörkare så du kan blanda om de inte passar riktigt. Vilket ger dig chansen till att få rätt ändå. Om du är ljus så sattsa på den ljusaste fast de står att medium är till dem flesta.

Hayley
0

#11 åh taack för svar =) hehe njae jag är väl inte helt förtjust i tvål och vaten heller men har inte hittat någon bra rengöringscreme =P men det var ju bra att man fick med sig en =D

börjar starkt dundera om man inte skulle ta och införskaffa sig detta endå =P

Liss
0

Jo fast rengöringen man får med är ju inte speciellt till en viss hudtyp. Utan den är väl för alla helt enkelt och kanske inte passar vissa. Men jag tyckte den funka fint. Annars har jag ju min andra rengöring iaf:)

Ja testa tycker jag.. då vet man sen om de var bra eller dåligt:)

Eazyy
0

Har sett det på TV-shop, verkar bra! ;)

annah_89
0

hejsan, jag har testat sheer cover, jag tycker att den inte var så bra som dom säger, och det var svårt att få allt jämt.

Liss
0

#15 Jasså? Hur menar du med få de jämt? De är ju bara att ha på och cirkulera så smälter de in i huden.. Tråkigt iaf att du hade en dålig upplevelse utav det.. men man får ju skicka tillbaka tomma aksar och få pengar tillbaka om man är missnöjd så:)

Jag är iaf skit nöjd fortfarande.. har räckt för mig myyyyycket längre än 30 dagar också. Men de kan bero på att jag inte sminkar mig varje dag heller:P Men ska beställa ny snart iaf.. den är toppen!:)

Dannni
0

Hej jag satt o funderade lite på om det var värt att köpa sheer cover ( för man vet juh inte om det finns något lurt med det :P ) men du verkar vara nöjd :) men jag undrar om man får blänkig hud av den lr om det ser naturligt ut ( typ som att man inte har något smink på sig) , sen undrade jag om du lyckades beställa hem större burk och bara själva foundationen, o sist undrar jag om du inte kan ta en bild på hur liten den var :P

Aviendha
0

Vad kul att höra en "äkta" recention =) De flesta produkter där är ju lite sisådär. Som swivelsweepern eller vad den heter, de säger att den är jättetyst och sänker ljudet av den, men svärmor har en och jäklar vad den låter ;)

Jag kan tänka mig att det är svårt att blanda till en bra färg, vad tyckte du om den saken, eller du kanske bara kör den ljusaste som passade dig?

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De räckte i 6 månader kan jag tala om. Och då använde jag båda burkarna tills de var grundligt slut. Borstarna är lite tråkiga efter 6-7 månader, men jag tvättade dem och då vart dem som nya. (dock ska man väl egenltigen byta dem oftare)

Jag är fortfarande lika nöjd med det.. Tänker aldrig någonsin byta tillbaka till flytande form eller något som inte är mineral!
De andas och känns som om man inte har något alls. De håller när de regnar och när man gråter, de täcker allting jätte bra och blir inga större förändringar genom dagen. De blir som sagt också jätte bra runt svårare områden som näsan med den lilla borsten. Inga linjer öht.

De ser naturligt ut eftersom den smällter in i ens egen hudfärg på något bra sätt:) Jag som är lite blank blir blank efter en lång dag med dans, men absolut inte så överhängande som jag blev med annat jag testat. Och då behöver man bara pudra på lite igen på näsan tex. Och eftersom den andas så blir de mycket bättre för huden.

De är många som trott jag är osminkad och så fin i huden, så ja den ser väldigt naturlig ut:) Men de beror ju på ens teknik också kan jag tänka mig. Om man håller på och pudrar på alldeles för mycket så blir de ju också för mycket.. Den är super dryg och behövs inte alls mycket.

Ja jag lyckades skicka efter enbart foundation. Och den burken är större än testburkarna. Så den lär väl räcka som två små ungefär. Bara att gå in på tv shop på internet så finns de enskilda varor där också.

Vad jag tycker om den, kanske itne andra tycker om den.. men ja för mig funkar den alldeles utmärkt! Jag har blandhy och haft jätte svårt med foundation, både med färg och konsistens. Men den här blir perfa!

#18 Jag körde med den ljusaste och näst ljusaste.. fast enskillt..

Aviendha
0

Alltså, det ser ut som om bilden är redigerad eller något, Inte för att jag sett att du har ojämn hy anars, men det ser bara.. bra och naturligt ut =)

Snyggaste maken tycker jag, är den som just inte ser makad ut. (inte ögonskugga och likande inräknat) men många jag testat blir ju bra på ett ställe, sen kanter och ojämt på andra, så jag verkligen har blandad hy. Torr på vissa ställen och nästan fet på andra.

När jag blir rik så ska jag beställa med =)

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden är inte redigerad öht. Har inte ens något annat program än paint:P De ser faktist ut sådär.. hyn blir jämn och färgen blir precis rätt. Som sagt, den går in i ens egen hudton på någe vis.

Håller med! Ser hemskt ut när man faktist ser sminkad ut! .. De ska vara naturligt och itne synas och kanske något markernade vid ögonen!:)

LinneaG
0

putt

Aviendha
0

Jag hade helt glömt bort denna tråd. Jag nämnde att jag ville testa denna tydligen, så jag fick det i julklapp av killen =) Och jag älskar det!

Det täcker rätt bra faktiskt, bara man använder concealer under, huden känns mjuk och len, och det håller länge dessutom. Har kanske halva burken kvar, och då har jag använt den varje veckodag sedan andra veckan i januari, så drygt är det med.

Det enda negativa jag har att säga är att jag är så ljus (iaf nu på vintern) att den ljusaste nyansen i den ljusaste kombinationen är aaaningen för mörk för mig, men det gör inte så mycket, inte så man tänker på det, mest jag som är kinkig ;) Dock tror jag detblir svårt senare att blanda till de två nyanserna så det blir bra. Men det är ett senare problem.

Jag kommer att fortsätta köpa denna, och om inte det så annan mineralfoundation.

Liss
0

I julklapp den 24:e februari?:P

Ja va kul att du gilla detGlad Håller med om färgen, jag är super ljus i hyn med. Har tyckt att de vart bra tidigare, men nu har jag väl blivit väldigt blek under vintern eller något. För såg när jag tog kort att de var lite mörkare än halsen.  Men de funkar bra.

Tack för att du påminde mig föresten, behöver köpa en ny.
Vilken har du? Vilken färg alltså?

Aviendha
0

#24 Haha, nej 24/12 såklart, men såg inte tråden förän way after ;)

Skojjar du? Blek som aldrig förr under vintern, nästan självlysande ;) Jag har den ljustaste burken av den ljusaste kombinationen (light?) Förhoppningsvis får jag användning av den aningen mörkare burken frammåt sommaren Oskyldig

gullenos
0

Jag har alltid velat pröva. Men det blir väll aldrig av. ;) Man litar ju inte riktigt på tv-shop men det verkar ju jättebra det som ni säger :D

Liss
0

#25 Hehe, tänkte väl:P
Okej, men är den ljusa "nude"? Står på burkens undersida. Kommer inte ihåg. Har en större burk nu och vet inte om jag beställde rätt sist:P

fiskenihavet
0

Hej. Är det någon som har testat Sheer cover som har torr hud? Har du torr hud blir resultatet av mineralsmink förfärligt.

På denna sidan (i denna tråd asså) verkar "alla" vara nöjda, men då kanske ingen med torr hy har provat. Jag vill ju liksom inte köpa produkten och så är den inte så bra iaf… Blir bara krångligt att skicka tillbaka osv. Så om någon med torr hy har provat SNÄLLA - hör av er.

Ps nån som vet om man måste använda rengjöring mot vattenfast smink för att få av allt (typ den som följer med) eller kan man använda vilken typ av produkt som hellst?

fiskenihavet
0

Nån som vet ang. det som står i #28?