Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: shopping
Läst 1568 ggr
Emelie-G
0

Shoppingtips Stockholm

Ska till Stockholm över en dag om två veckor och shoppa med morsan och vill gärna har lite shoppingtips på affärer, gator, områden osv med bra shopping :) Tipsa även gärna på vart den bästa HM och Zara finns, här i Göteborg är det ganska stor skillnad mellan olika.

JMax
0

Åh lyllos dig!!! Jag vill med åka! Troligtvis får det bli nästa år innan jag börjar jobba igen, skoj med nya fräscha kläder då.

Jag kan inga adresser men Topshop o Zara måste du ju till!! Deras Vero Moda i trevåningar får du inte missa heller, superbra!! Sen ligger det lite affärer typ G-star och lite andra tillsammans med minns inte vad den heter, dyrare affärer men roliga. Åhlens så klart!

Återkommer med fler när jag minns namnen!

Sen är det ju dom vanliga typ Gina, Bik Bok å så du måste besöka med för som du skriver så varierar ju utbudet typ från butik till butik

Lycka till med shoppingen!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

SofiaOfSweden
0

Nu är jag inte direkt världens bästa shoppare trots att jag bott i den här staden i snart 20 år, men jag skulle rekommendera götgatan (puckeln) framför drottninggatan även om den mesta shoppingen ligger där. Souk är värd ett besök, likaså Zara vid Sturegallerian (som jag tycker är den bästa).

Vad för klädstil har du?

Fiona
0

Jag har en ur riven artikle från en tidning någon stans om shoppingsällen i stockholm, kan kika om jag hittar den :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Fiona
0

Nu ska vi se vad det står Obestämd

"High street-modet (?) finns på följande platser:

1. Topshop, Gallerian, Hamngatan 37 , dom har både kläder och skor, tunnelbanestation: T-centralen
  2. H&M, Hamngatan 22, den bästa H&M i Stockholm enligt Sigrid, tunnelbanestation: T-centralen
  3. Urban Outfitters, Biblioteksgatan 5, ensa "Urban" i Sverige (var den när denna artikel trycktes iaf), tunnelbandestation: Östermalmstorg
  4. Zara, Hamngatan 1, första Zara i Sverige och fortfarande den bästa enligt Sigrid , tunnelbanestation: Östermalsmstorget
  5. Weekday, Götagatan 21, har ett stort utbud av många designers, tunnelbanestation: Slussen

Vintage finns på följande platser:

1. Lisa Larsson, Bondegatan 48, Har en massa saker till ett bra pris (mkt skor), tunnelbanestation: Skanstull
  2. La Principessa, Rosenlundsgatan 1, säljer både seconhand, vintage & designer, liten butik = lätt att gå förbi, tunnelbanestation: Zinkensdamm
  3. Beyond Retro, Åsögatan 144, köper in kläder från USA vilket leder till att du kommer bli ganska ensam om att bära det plagget, har vintage från designermärken så som Lanvin, Yves Saint Laurent & Rodier, Tunnelbanestation: Medborgarplatsen
  4. Judiths Secondhand, Horngatan 75, har m¨ånga stora märken till bra priser (secondhand då), tunnelbanestation Zinkensdamm

High fashion hittar du här:

1. Domain, Birger Jarlsgatan 1, ligger nära Stureplan, en av de trendigaste & dyraste affärerna i Stockholm, tunnelbanestation: Östermalmstorg
  2. Mrs H, Birger Jarlspassagen, Birger Jarlsgatan 7, säljer kläder från ex. Marc Jacobs, plaggen finns endast ett fåtal av varje, tunnelbanestation: Östermalmstorget
  3. Nathalie Schuterman, Birger Jarlsgatan 5, säljer kläder från ex. Prada & Miu Miu, tunnelbanestation: Östermalmstorget

Bästa budget hittar du här:

1. Myrorna, Horngatan 96, bästa Myrorna i Stockholm enligt Sigrid, tunnelbanestation: Slussen
  2. Antikt, Gammalt & Nytt, Mäster Samuelsgatan 11, accesoarbutik, tunnelbanestation: Östermalmstorget
  3. Stadsmissionen, Horngatan 58, finns mycket "skräp" men en hel del fina fynd om man letar, tunnelbanestation: Slussen

"

Sådär ja det var min lilla roman ;) Artikeln är dock 2-3 år gammal så kika på Eniro eller något så alla butiker fortfarande finns :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0

Vilken bra lista! Perfekt med tunnelbanestationer med ju!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

#5 Ja himla smidigt faktiskt :)

Jenny