Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettshopping
Läst 1160 ggr
joooossan
0

Vilken shoppingtyp är du?

Vilket shoppingtyp är du? Testa HÄR

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Belindaa
0

Fick svaret impulsiv, men det stämmer inte alls. Fanns knappt något alternativ som ens stämde in lite på mig.
Ett råd var att prova en månad utan impulsköp och istället skriva en lista på det man helst vill ha och prioritera, typ.
Vilket jag ungefär redan gör. Sitter hemma, kollar runt, räknar, kollar lite till, räknar ännu mer och köper det jag har råd med typ Flört

Fiona
0

Lite knäppa svar fick ta det som låg närmast det var bara några få som klaffade ;P

Impulsiv

Den impulsiva shopparen kan inte ta så mycket som ett steg in i en butik utan att komma ut med femtioelva påsar som du sedan gömmer för eventuell sambo. Kännetecknas av en välfylld garderob, men inget att ta på sig. Den impulsiva shopparen har också ett mantra för att övertyga sig själv: ”ingen fara, öppet köp, jag kan lämna tillbaka den.” Vilket du, om vi ska vara ärliga, aldrig kommer att göra.

Tips: Testa en månad utan impulsköp. Gör en lista med de plagg du helst vill ha, prioritera de som passar din budget och se följande trettio dagar som en sport att hitta de perfekta plaggen utan att göra ett enda felköp!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

nonisaga
0

Hehe jag fick ngt som inte alls stämmer! :S

gullenos
0
Strategisk

Varje ny säsong spanar du in det nya och väljer ut de mest klassiska bitarna som passar dig bäst. Du gör en lista över det som ska köpas, antingen i huvudet eller på papper, och sedan följer du den med imponerande fokus. Designerplagg som håller flera säsonger är din melodi.

Det med designer plagg stämmer väll. Jag handlar ju inte  på h&m iaf ;) Eller jo jag har en kjol där ifrån.

hannabrink
0

Heheh, blev impulsiv ;)

joooossan
0

Samma som #2 :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Emelie-G
0

Strategisk
Varje ny säsong spanar du in det nya och väljer ut de mest klassiska bitarna som passar dig bäst. Du gör en lista över det som ska köpas, antingen i huvudet eller på papper, och sedan följer du den med imponerande fokus. Designerplagg som håller flera säsonger är din melodi.

Stämmer lite halvt :p

Marija
0

Strategisk blev jag. Stämmer till viss del :P

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jojaton
0

Blev impulsiv, stämmer inte helt.

Men lite konstiga frågor - var inte många som var "jag" :P

Johanna - Instagram

Faidra
0

Haha stragegisk, ofta!!

Tindrar
0
Strategisk

Tips: Våga gå utanför den klassiska mallen. Visst, klassiskt håller länge utan att bli omodernt, men låt det inte gå ut över din stil. Mode ska ju faktiskt vara kul! Testa på lite vintageshopping, eller sätt din personliga touch med spännande accessoarer.

Inte jättelikt, är lite mer impulsiv men jag andvänder mycket märkeskläder dock^^

[Caifeen]
0

Den impulsiva shopparen kan inte ta så mycket som ett steg in i en butik utan att komma ut med femtioelva påsar som du sedan gömmer för eventuell sambo. Kännetecknas av en välfylld garderob, men inget att ta på sig. Den impulsiva shopparen har också ett mantra för att övertyga sig själv: "ingen fara, öppet köp, jag kan lämna tillbaka den." Vilket du, om vi ska vara ärliga, aldrig kommer att göra.

Tips: Testa en månad utan impulsköp. Gör en lista med de plagg du helst vill ha, prioritera de som passar din budget och se följande trettio dagar som en sport att hitta de perfekta plaggen utan att göra ett enda felköp!

[Zoie]
0
Impulsiv

Den impulsiva shopparen kan inte ta så mycket som ett steg in i en butik utan att komma ut med femtioelva påsar som du sedan gömmer för eventuell sambo. Kännetecknas av en välfylld garderob, men inget att ta på sig. Den impulsiva shopparen har också ett mantra för att övertyga sig själv: "ingen fara, öppet köp, jag kan lämna tillbaka den." Vilket du, om vi ska vara ärliga, aldrig kommer att göra.

Buffaomini
0

den imppulsiva.
de stämmer väll sådär, lite grann :p

lillNasse
0
Strategisk :P haha vanligt vis tare mig typ max 2 timmar att handla kläder och då tar jag sånt jag tycker e snyggt eller sitter bra :O eller bara om jag hittar något som man alltid velat ha! ingen strategi här inte :O
ChristineL
0
Strategisk

Tips: Våga gå utanför den klassiska mallen. Visst, klassiskt håller länge utan att bli omodernt, men låt det inte gå ut över din stil. Mode ska ju faktiskt vara kul! Testa på lite vintageshopping, eller sätt din personliga touch med spännande accessoarer.

Njae, vet inte om det var någo av alternativen som verkligen passade in på varje fråga, det var svårt.

[Fiction]
0

Impulsiv!

Och det stämmer alldeles ypperligt. Skäms

Almatari
0

Strategisk

Jo, det stämmer ganska bra. Bara det att jag inte köper kläder i vanliga affärer om det inte är underkläder eller bas plagg. Köper mina kläder i alternativa butiker.

Livzson
0

Strategisk :)

// Lisa, medarbetare på Twilight