Kajal som inte försvinner?
Kajalen jag använder har en tendens att gå från en svart till en ljusgrå skugga på någon timme, i alla fall då man applicerar den på ögonlocket, intill den övre fransraden. Eftersom man inte blinkar bort den förhållandevis lilla mängden kajal som finns längs med den undre fransraden brukar resultatet efter någon timma se ganska roligt ut med kajal endast under ögat.
Nu till den viktiga delen; vet ni om någon bra kajal som inte försvinner eller är det här vad som händer med alla kajaler? Och isåfall, finns det något man kan göra åt det?
Det enklaste är väl att använda flytande eyeliner istället. Den håller sig svart. Så länge den inte blir blöt då, då blir du svart i hela ansiktet istället. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag har en flytande från Oriflame som sitter på plats hela dagen!
Ja, flytande eye-liner är bra. Annars fungerar de flesta lite dyrare kajalerna också bra.
Rimmel är en av de billigaste som är hyfsade, vad jag har märkt…

Jag har en som heter L´oreal Paris Contour Khôl, jag tycker att den är jättebra! Allt sitter kvar hela dagen trots att jag har ganska rinniga ögon, typ när det blåser. Den kostar bara 70:- på Kicks 
#4 Tycker om L'oréals produkter :) ska nog ta och köpa mig den kajalen. Min är precis som #0 går bort efetr en timma kanske. Har 3 olika, alla likadana xD
Men flytande är också bra verkar det som.

Kolla om du hittar nån vattenfast. Det finns ju allt möjligt nuförtiden :)
/Elvira :D
Jo, flytande eyeliner sitter ju. Men då kan man ju inte sudda och hålla på.
Ska kolla den #4 tipsade om…

#7 du kan ju alltid använda båda (a)
/Elvira :D
Jag använder rätt billiga kajaler, men har märkt samma sak som #0 men jagtror jag ska köpa en flytande eyeliner på fredag, någon som har idéer om vilken? Jag behöver en som är lätt att använda, och den ska helst inte vara alldeles för dyr heller.
Det beror ju på vilken prisklass man väljer om man vill att den ska sitta eller inte. Jag har en kajalpenna från IsaDora som är lite dyarare men den sitter på precis hela dagen!
Det blev en flytande eyeliner från Isadora :P