solarium
för att få lite extra färg har jag gått och köpt mig olja utan skyddsfaktor i, vågar man lägga sig i ett solarium med detta smetat på kroppen?? Har vänner som säger att dom gjort de , men vågar man ? eller brinner man upp på kroppen?? Någon som testat?
Jag vågar inte, men så har jag kanske lätt för att bränna mig också… ;p

du kan ju fråga någon eller försköka läsa lite om de?
#2 - Ja, hon frågar ju här :P
Själv vet jag inget alls om sådant. Tycker inte om att sola.
/Christine

Borde ju inte vara bra. Risken för brännskador måste ju öka? Om man använt olja på hästarna inför utställning måste ju det tvättas bort innan man släpper ut dem igen så att de inte ska få brännskador.
Nä sola försiktigt o var rädd om dig!!! En snygg solbränna är inte det viktigaste! Så skippa solariet på med solskyddsfaktor o ut o sola med måtta i solen sen i stället. Mitt råd!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

men de öser juh bara ner<,blir juh bara vitare o vitare nu juh ;) kan tilllägga att oljan inehåller uvb skydd :P

Jag har inte en aning men något jag däremot hörde härrom dagen var att om man solar solarium så försvinner pigmenten / försämras. detta gör då att man får svårare & svårare att bli brun. Vet inte om det är hundra säkert men ska höra mig för :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Har inte så stor koll på detta heller då jag inte vågar sola i solarium, hehe ;) Kör på de vanliga sättet, alltså ute i solen!

#3 då menar jag någon som vet något om de, alltså ett proffs till exempel?

#9 håller med dig fråga någon som jobbar på solariet.
Jag skulle aldrig smörja mig innan ett solariebesök. Det ska ju vara mindre risk att bränna sig i ett solarie än ute i solen.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Jag gör det inte, är för feg
haha, har alltid hört att man ska låta bli att smörja in sig innan solarie :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#11 Har också hört det, står ju och alltid på lapparna som sitter vid solarierna :p