Sommarjobb?
Vi hade uppe diskutionen innan sommaren ang. sommarjobb. Har du sökt något sommarjobb i år, fick du det? Berätta! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag sökte till Coop & jordgubbsförsäljning. Fick nog tyvärr inget av det :/ Coop har inte hört av sig så antar att det är kört.
Sen ringde dom till mig i mars från Guldgubben och ville att jag skulle komma på intervju jag kunde dock inte den dagen men dom sa att dom skulle ringa upp nästa gång dom skulle till Falköping. Fick höra av min kompis att hon skulle på intervju och dom hade inte ringt mig så jag åkte in ändå. Jag kom dit och han sa att det gick bra så jag intervjuvades och åkte sedan hem med beskedet att man skulle bli mailad i slutet av april början av mars om man blev antagen eller inte. Jag har fortfarande inte fått besked… Min kompis fick ett mail runt den 26 april där det stog bland annat "Platserna är inte satta än men ni som fått det här mailet har stor chans att få jobbet" och jag har inte fått något sånt mail så jag är nog rätt körd.
Jag får väl köra hästar hela sommaren eller något för att få ihop pengar :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#1 Va synd, ska hålla tummarna att du endå får det :)
Jag ska jobba på Kosta Outlet, på modehuset. Tror vi var 2 stycken som fick jobba där i sommar av flera hundra så jag är mer än nöjd! Var i lördags och fick kontraktet och schemat :)

jobbar redan som timanställd inom äldreomsorgen, så jag få sommarvikariat under sommaren
Vill jätte gärna ha ett sommarjobb! Problemet är bara att jag inte vet var när man bor ute i den här hålan ;)

#2 Gud vilket roligt jobb det låter som :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Alla ettor i Gbg kan anmäla sig till kommunen som lottar ut jobb, och jag hade turen att få ett :) På Slottskogsvallen, en idrottsplats men frågan är vad jag kmr göra. Kratta längdhoppsgropar? Kommer vara där 4v i slutet av lovet, och kommer ju bli grymt brun eftersom det är utomhus ;) Får 60:-/h för det och jobbar 6.30 (!)-15.30 vardagar, så kommer totalt tjäna 9600:- på det vilket inte känns helt fel :)

#6 Låter inte helt fel nej ;P
Jenny

#5 Ja, är jättenöjd, verkligen! Men jag kommer stå i kassan rätt mycket och den ska tydligen vara lite knepig 
#6 Gött! ;)
På tal om det, vill ni berätta vad ni får? :P
Jag kommer få 66 kr/timmen på vardagar, men jag kommer jobba mycket helger vilket betyder att jag kommer få 132 kr/timmen. Jag kommer alltså tjäna minst 14.000 i sommar på 9 veckor. Och då är det typ 3 eller 4 veckor jag bara jobbar helg och resten jobbar jag bara tis-fre :)
Jag har fått ett sommar jobb här i närheten på en affär som heter Göksäter ( typ som ullared men mycket mindre) Där kommer jag att stå i kassan och jag tjänar 102 kr/h sen + sem ersättning. Ska jobba 11 veckor där. Eftersom det inte blir nåt ledigt alls i sommar ska jag och min sambo använda en del av dom pengarna jag tjänar där och åka iväg två veckor till hösten (alt. våren) i ett varmt land. Nån som har ett förslag på vart man kan åka? =)
Har inget direkt sommarjobb, men vi drar alltid ogräs i betorna. Jag hatar det, usch! Men man får lite pengar i alla fall. Hellre det än att plocka jordgubbar (jag plockade jordgubbar tre dagar förra sommaren - aldrig mer säger jag bara!)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Jag ska sommarjobba 2 veckor (minus helgerna) på seglarskola.
Det är min sjöscoutkår som ordnar dom så en ledare frågade om jag och några kompisar kunde hjälpa till.
Jag får 100 kr per dag för att sola, hälla upp saft, snacka, segla och se till att inga barn drunknar.

Jag ska plugga i sommar. Sommarkurser är enda garantin för mig att kunna försörja mig, men jag hoppas på vikariat då och då på förskolan där jag har praktik via skolan.
Jag ska nog jobba i min pappas företag, jag får 75kr/h :D
-' Rebecca Johansson

Yey, första sommaren jag ska (frösöka) leta sommarjobb, så jag behöver lite hjälp med hur man gör!
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!

#14 Tyvärr är du nog för sent ute, dom flesta affärer osv har redan satt platser till dom som sökt. Det är lämpligt att söka tidigt på året:P
Jenny
Jag har sökt maaaassor, flera somrar + extrajobb resten av året mne inte fått något :/ Är 22 år och har sommarjobbat en månad allt som allt i mitt liv… :(
Och denna sommar MÅSTE jag verkligen ha egna pengar men det ser mörkt ut..

#16 Tråkigt , hoppas det dyker upp något!
Jenny
#16 Då måste jag ha ett otroligt flyt, första året jag söker i år och fick tre alternativ :p
Hehe ja, speciellt nu när det är så dåligt med jobb har du ju flyt då! ;)

Har sökt på universitetsbiblioteket här, precis som förra året. Det var ett härligt sommarjobb. Det är en halvtid i två veckor, vilket är allt jag klarar av. Men 95:-/h ger mig en liten slant i alla fall. Behöver verkligen pengar denna sommar, annars kommer både en och en annan dröm gå i bitar, så jag hoppas.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jag har ökt flera sommar jobb och vanliga jobb, men det verkar helt dött på den fronten :(
/Christine

Hoppas att låg konjan snart är slut så att det blir ett större utbud & fler som får jobb!
Jenny

Min faster ringe förut idag och frågade om jag & syrran ville måla & passa våra tre kusiner hos dom i sommar :) Det blir ju inga jätte summor men bara bra att få betalt för att leka med godingarna ;) Syrran ville sköta målningen så då får jag ta dom tre vildningarna ! Vet inte hur länge det blir men det blir väl några dagar då & då :P
Jenny

#23 Men pengar är endå pengar! ;)

#24 Ja exakt & det är ju alltid ett + att det är kul ;)
Jenny
Jag har inte sökt något sommarjobb, jag klarar mig gått och väl på de många sköna tusenlappar jag tjänar på min fotografering. Än så länge :) Men nästa år ska jag sommarjobba ändå tror jag.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#26 Gud vad lyxigt :)
Jenny

jag ska plocka jordgubbar… med kompisar, så det blir nog kul ;)

Jag har sökt sommarjobb men vet inte om jagg fått det ännu. Sökte genom kommunen och i 1:a hand: Flottningsmuseum, 2:a hand: Folkets Hus, 3:e hand Äldervård
Mvh Ellenfyrkant
Jag har inte sökt något sommarjobb, men ändå blivit erbjuden!
Jag går som sagt 1:a året på gymnasiets bygglinje och det är tänkt att jag ska ta studenten 2011 som målare.. Jag och en utav mina klasskompisar har blivt erbjudan sommarjobb i sommar att måla garage osv.. (har inte fått någon detaljerad info, men det kommer väl)
Sen så har jag ju mitt helg/extrajobb där jag hoppar in på helger då det ordinareie ska vara lediga, i ett travstall.

#30 Roligt jag extrajobbar också med travhästar :)
Jenny

Jag har inge sommarjobb :/ Men jag klarar nog på dem pengarna jag har nu på sommaren. Men jag skulle gärna ha ett jobb några veckor iaf…
Förmodligen så kommer jag extra jobba i höst och då får jag ju in pengar till hösten så jag klarar mig då.
- Medarbetare på studier.ifokus
Räknade lite fel, jobbar 9h och inte 8 så kommer tjäna 10 800:- totalt :) Sedan ska en Mulberry eller Marc Jacobs väska införskaffas