Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 7719 ggr
joooossan
1

Huskurer: Hyn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla behöver vi ta hand om huden ibland och visst är det roligt att prova något nytt? Här kommer lite tips ni kan prova hemma som varken innehåller färgämnen eller konserveringsmedel!

När man lägger en ansiktsmask ska man alltid ha rengjort huden väl och använda sig av ljummet vatten. Tänk även på att ta det försiktigt runt om ögonen och munnen då vi har känsligare hud där.

För bästa effekt ska ansiktsmaskerna sitta i ungefär 30 minuter (om inget annat sägs) och sedan sköljas bort med det ljumna vattnet. Därefter är det bra om man smörjer in med en fuktcréme.
För bästa resultat att behålla all fukt är att du inte använder make up (exempel foundation) under dagen.

För normal hy

• Mosa jordgubbar och 1 tsk mandelolja, låt verka i 15 min.

• Mosa aprikoser och blanda med honung.
    _En skön och uppfriskande mask.

_Smoothie

För torr hy

• Mosa 1 avocado och låt verka 15 min i ansiktet. Detta för att tillföra fukt.

• 1 äggula, gröna vindruvor & honung.
    _Detta ger en lenande känsla.
    _

**För fet hy
**

• Koka ca. 5 plommon mjuka, låt svalna. Skala dom och mosa de och tillsätt 1 msk sasamolja.

• Mosa papaya och låt verka i 15 min._
    Är bra för hy med problem av acne._

**För påsar under ögonen

**

• 1 msk torkade nypon och 1 dl destillerat vatten. Koka upp vattnet, häll över nyponen och låt dra i minst en timme.
    Dränk in en kompress och lägg på ögonen.

Av: joooossan

Datum för publicering

• 2000-02-13

Josefinejumpforjoy.blogg.se

IdaS-A
0

Bra tips!

Det där på bilden ser ju gott ut…

Fiona
0

Toppen tips, bra med sådnat man kan göra hemma som inte kostar skjortan Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Aviendha
0

Frågan är bara vart man får tag på torkade nypon? Fixa en stek av vilket slag kan jag, men på växtsidan suger jag ;)

joooossan
0

#3 Det finns bland annat att köpa på hälsokostaffärer, men borde väl finnas på något mer ställe? :)

cillisw
0

Annars kan man även plocka nypon och torka själv. :)

joooossan
0

putt

Eklang
0

Kanonbra. Man måste ju testa Skrattande

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Faidra
0

Kul grej, men när pappa väl har köpt vindruvor och jordgubbar vill jag ju äta domFlört

Honungskaka
0

Jätte härliga tips!

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!