Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1124 ggr
nonisaga
0

Ingen tandställning!

Jippi!

Jag är hur glad som helst :D. Klockan fem idag var jag och tog bort min tandställning efter 1 år o några månader. Det är hur fint som helst nu haha.

Ville bara dela med mig av min nya ja vad ska man kalla det… skönhet? haha

JMax
0

Grattis!! Va skönt för dig!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

nonisaga
0

tack så mycket :) ja det är hur skönt som helst, det känns så tomt untan den xD

Emelie-G
0

Vad härligt! Jag hade tandställning genom i princip hela mellanstadiet, men det har gått tillbaka och puttat på lite andra tänder så nu ska jag få räls i början av juni, jippie… Fast jag kommer bli av med den innan studenten iaf, det som räknas haha ;)

Bella-R
0

Åh vad skönt :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

nonisaga
0

#3 oj vad jobbigt, du får le riktigt stort på studentdagen eller vad det nu e^^

#4 ja^^

Fiona
0

Vad roligt :D får man se bild på dom fixade gaddarna tro ? ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jojaton
0

Vad kul! Hade tandställningen i trean, först kunde jag inte äta med den, fick stora ärr på tungan (hade inte räls men ändå fast). När jag sen tog väck den kunde jag inte heller äta! Haha.

Johanna - Instagram

hannabrink
0

Härligt att höra! :)

nonisaga
0

#6 det kommer säkert en bild när jag hinner fota ;)

#7  ajaj, men du har fina tänder nu o det e grejen^^ ändå om jag heller inte kunde äta i typ 3 dagar efter varje gång dom spänt den >.<

#8 :D

joooossan
0

Måste kännas skönt att bli av med den! Grattis! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Eklang
0

Grattis Skrattande

Emma, medarbetare på Hästfoto.

nonisaga
0

tack ;) , ni ska bara veta hur mycket jag gick runt och log på stan idag xD

Zandra---83
0

Grattis. Jag önskar att jag hade råd att skaffa tandställning, jag skulle haft det som ung, men mamma var dum och sa ifrån. *suck*

elyse
0

Skönt, jag hade nog behövt ha "räls" egentligen, men nu vid 24 känns det försent. Min bästis i mellanstadiet fick det och jag minns att hon hade jätteont när tandställningen blev spänd.

nonisaga
0

#13 oj så tråkigt, min mamma ville verkligen att jag skulle få det, jag med.

#14 ja det gör sk*t ont när man spänner ^^

Zandra---83
0

#15 Ja de flesta föräldrar vill att sina barn ska få det om de behöver det, men så var det tyvärr inte med mamma. :( Nu kommer det typ att kosta mellan 20.000-25.000 kr för att fixa till det och det är inget jag har råd med. Men men, det finns en viktigare sak jag skulle behöva fixa sen några månader tillbaka och det att jag vetkar fått bettfel eller så, iaf så bitter jag ihop för hårt under nätterna så jag får ont i käken på dagarna och det är ju viktigare att få det fixat (troligen bettskena) än tandställningen just nu, men har ej råd med att fixa det heller tyvärr.

elyse
0

#16 Jag hade en sådan i gymnasiet, en bettskena, och jag skulle vilja påstå att detta har mer att göra med stress än att det skulle vara något fel i munnen. Kanske behöver du ingen skena om du försöker ta tag i det som är stressigt, gör dig nervös/arg etc?

nonisaga
0

#16 ja det är ju så otroligt dyrt Skrikandes hoppas du kan fixa felen i framtiden :)

Zandra---83
0

#17 Just att jag inte alltid tycker att jag är stressad eller arg m.m., visst vissa gånger vet jag att jag har varit det, men inte alltid. Son igår så slutade träningen hur bra som helst, men ändå vaknade jag med extrem värk i höger sidan av käken (det är alltid höger nu, för några månader sen var det alltid venster så den sidan knakar det i nu *suck*). Så jag tycker det händer även när allt är bra, tyvärr. :(

Visst planerar jag att spara ihop till det när jag kan börja jobba (är sjukskriven nu). Så jag en dag kan få fixa till det, men som sagt känns det viktigare att försöka fixa bettet på något vis och jag har försökt själv i såsapp många månader nu och jag vet snart inte vad jag ska göra mer än att jag i alla fall behöver tips och råd från tandläkaren (kanske kunde de bara hjälpa mej med råd som kanske kan hjälp, jag ve ej).