Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettträning
Läst 2611 ggr
gullenos
0

träning

Hej tjejor (antar att de flesta e tjejer här ;) !!

Hur tränar ni för att hålla er i form? Eller tränar ni inget alls?

Alltid kul att höra hur mycket andra tränar :D

(kanske har funnits en liknande tråd)

//Elvira :D

Fiona
0

Hmm min träning Tungan ute Jag rider & har gympa i skolan tre gånger i veckan… Och min kondis är ju inte så där jätte bra, det börjar bli jobbigt på gympan nu. Men jag ska försöka komma igång och power walka (stavning?) och sen utöka till joggning hade jag tänkt :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
0

Har har två hästar, så jag rider varje dag, bär vatten. mockar, ja allt som hör till ;) Sedan har vi en crosstrainer som jag kör på ibland.

Dansar även två gånger i veckan :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

gullenos
0

Jag red förut eftersom jag har en häst men det blir mest att köra med henne,

men nu har jag friidrott tre dagar i veckan och gympa i skolan 4 dagar i veckan, jag gick åtta år på fotboll men sen slutade jag eftersom det var tråkigt :P

Fiona
0

Kan ju tilläga till inlägg #1 att jag också gör allt som hör hästar till, mockar, bär foder & vatten, hämtar & kastar ut i hagen osv osv ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Anna
0

Jag tränar inte, men är i stallet ett par gånger i veckan. Där är det tungt arbete i form av mockning, fodring, byte av spån, sopning och annat. Går även promenader/joggingturer med unghästen i skogen.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Marija
0

Tränar fotboll 2 gånger i veckan - just nu endast konditionsträning och styrketräning. Så jag har träningsvärk rätt ofta numera Flört Rider oftast 2 gånger i veckan också + det tillhörande jobbet som #5 skriver om. Och sen självklart idrott 2 gånger i veckan med skolan.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

JMax
0

Just nu blir det mest promenader men har knappt haft nosen utanför dörren på ett par veckor nu för att det är så jordans kallt…

Annars cyklar jag på min racer eller motionscyklar inne men är lite slapp o slö allmän just men jag är ju gravid så jag skyller på det…!!

From i sommar blir det lååånga promenader iaf sen får vi se om det finns nån bra träning eller gym som tar emot med bebbe oxå.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elvissspringsteen1
0

jag går hela dagarna på jobbet (städar på heltid) sen tränar jag varannan dag, brukar springa 1mil å styrketräna. sen går ja med hunden varannan dag extra långt.

gullenos
0

Det verkar som om många rider/har häst här :)

marika-J
0

Själv har jag 2 hästar, som jag kör ponnytrav med och alltså inte rider på, men det innebär ju som ni ovan säger mkt fysiskt arbete att sköta om dem.

Sen har jag 2 hundar som jag tränar agility med, just nu under vinterhalvåret blir det inte så ofta men nu när snön börjar smälta börjar träningen igen omk 2 gånger i veckan.

sen försöker jag att antingen jogga eller ta en promenad varje dag med hundarna, brukar bli varannan dag jogging och varannan promenad :)

sen fr o m nästa vacka kan jag börja träna på skolans gym igen efter att de har byggt om och fått in nya maskiner Skrattande så där kommer det bli träning tisdagar och torsdagar för mig.

Emelie-G
0

Rider 4 ggr i veckan, gympan i skolan givetvis och under sommarhalvåret brukar jag även försöka komma ut och springa ett par dagar i veckan.

Katitzi
0

Jag rider flera gånger i veckan mellan 4-5 ggr. Sedan är jag rätt mycket ute och går, brukar även cykla till stallet som är 5-6km sedan 5-6km hem ;) + idrotten på gympan 1gång i veckan :D

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Eklang
0

Jag rider en gång i veckan, har gympa på skolan en gång i veckan och tränar Kenpo två gånger i veckan. Ska även börja springa varannan dag när jag inte tränar Kenpo. Och för dom som vill veta är Kenpo en blandning mellan Tai boxning, karate, Ji jutsu (stavning?) och Judo. Riktigt kul och om 2-3 år tar jag antagligen svart bälte Skäms

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Thea-Cazzy
0

hah 2 ggr/vecka på gympan, mot min vilja! XD Men ska kanske börja springa och cykla till sommaren, då får man inte så dåligt samvete när man proppar i sig en massa chips en fredagkväll XD haha

gullenos
0

#13 duktigt :)

Eklang
0

#15 jorå. Fast det börjar att bli tråkigare och tråkigare men jag håller i.

gullenos
0

#16 jo det kan ju bli långtråkigt när man har hållt på med något för länge. Som jag tyckte med fotbollen efter åtta långa år :P

Eklang
0

#17 haha ja

hannabrink
0

Min dagliga motion är cyklingen fram och tillbaka i stallet. Vet inte exakt hur långt det är dit men uppförbacke nästan hela vägen så är bra träning iaf ;) Händer också att man springer en runda i skogen med ponnyn ibland och det är inte helt enkelt att hänga med den vinnarskallen! Har gympa på schemat två gånger i veckan också.

Buffaomini
0

jag tränar på gruppass ca 4 ggr i veckan. spinning, core och så försöker jag kör ett bodybalance pass.
jag kör som sagt mkt kondition. dock skulle resultaten blir bättre om jag åt nyttigare och bättre :P

jsfn
0

Jag kör på gym minst 4 dagar i veckan och går igenom hela kroppen, dvs axlar, armar (biceps+triceps), rygg, bröst, ben, mage och kör sedan cardio (motion och fettförbränning) några ggr i veckan. Detta är ju mest för att stärka upp kroppen inför kommande inryck men fungerar jättebra.

Ett annat tips är att göra som jag gjorde i somras, gå ut och gå en timme varje morgon innan frukost, jätteskönt och man känner sig 5 kg lättare av att bara gå för att det är så skönt. :)

Faidra
0

Jag rider 2 ggr/vecka en av dom blir mest bara rycka sadla rida men den andra gången hämtar jag hästar mäter upp hö och ibland springa med småbarn på shettisar och sen såklart rida själv oxå.

Jag går på vattenaerobics ibland och tänkte börja simma lite mer. när de blir varmt ska jag ut och jogga lite tänkte jag.

[Wera]
0

Jag tränar inte… Oskyldig Fast jag lär börja göra det… hehe men slutar alltid.
Förut red jag en gång i veckan, sen skaffa jag häst och red oftare. Men nu när jag sålt hästen tränar jag inte mer nä vad vi gör på idrotts lektionerna 2 gånger i veckan, men där gör vi inte så mkt så man anstränger sig.

Händer väl att jag gått ut och gått en vända med syrran & hunden, men inte mer.

Tindrar
0

Går/cyklar till skolan som blir ca 1 km/sträcka (kort alltså) per dag. Sedan också idrott 2 ggr i veckan i skolan.

HannaM
0

Styrka två gånger i veckan, handboll två, någon form av gruppträning/gympa en gång och fram tills förra helgen match varje helg…

Mizzy
0

jag tränar gruppträning: MLR (mage, lår, rumpa) Body Pump o spinning 3-4 ggr i veckan.

gullenos
0

#26 spinning e så roligt :D

elyse
0

Det är lite dåligt med det. Jag går eller cyklar dock för det mesta inom stans olika delar (Uppsala). Det blir såklart mindre på vintern. Sedan gör jag crunches varje kväll samt lyfter lättare vikter. Men jag skulle vilja börja på gym. Måste hitta ett med bra erbjudande, har inte råd med vad som helst som student…

gullenos
0

#28 På många gym har de studentrabatt ;)

Zandra---83
0

Tränar simhopp med gruppen en kväll i veckan- 1,5 timme, men jag tränar själv 3-5 dagar i veckan- dessa pass är oftast 2-3 timmar per gång Det är skit kul. Konpisar funderar på om jag inte borde få gälar och simhud mellan tårna snart med tanke på så mycket jag är i badhuset. ;)

c-crazy
0

Jag går på streetdans en gång i veckan. det är både kul och bra träning. Vi har liksom med allt, stretchning, styrka, kondition o.s.v..

Marija
0

#30 Vad spännande med simhopp!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Zandra---83
0

#32 Ja det är det, har ej hållt på så länge (sen sep förra året), men det är jätte kul, visst vissa hopp är läskiga i början, men när man väl vågar och sen klarar dom är allt underbart. :) Själv håller jag på och lär mej det så kallade tyska hoppet (eller som många säger, tyskan) och det går så där- är rädd för att slå i svikten, men nåon av de närmaste dagarna tror jag att jag har klarat det. Jag vet att jag i alla fall behöver kunna det hoppet + ett annat till den 7 då det är tävling. Älskar att tävla, men fått blandade resultat, har varje gång varit topp 10 så det är okej.

Oriel
0

Jag går/springer varje dag ca 20 min till bussen, ute & går med kaninerna och så idrotten i skolan :D

-' Rebecca Johansson

Belindaa
0

Fotboll. Sen har vi step-up på gympan, prova det, så grymt kul!

Faidra
0

Har just fått en pilatesboll, eller egentligen är den min lillasysters, men hursomhelst: Är det någon som kan några enkla, bra övningar som man kan göra på den?

gullenos
0

#36 Sök på internet efter övningar. Det finns hundratals :)

Faidra
0

#37 Okej, tack, ska göra det

Anna
0

Numera har jag även börjat göra ett träningsprogram 5 gånger i veckan med bl.a armhävningar, situps, benlyft, tåhäv osv. Tar ca 20min.

Förutom det promenerar/joggar jag fortfarande med hästen i skogen några gånger i veckan :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
0

#39 Jag önskar att jag också kunde göra något sånt schema och följa men det blir ju aldrig av ;P

Jenny

joooossan
0

Jag rider varje dag, en ridhäst och en ponnytravare så man står i lätt sits under hela ridpasset *jobbigt!!* :O

Annars är jag ute och går och dansar :)

Och ikke att förglömma! Jag tränar ju fingrarna när jag sitter här Oskyldig

Josefinejumpforjoy.blogg.se