Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 1089 ggr
LinaIsabell
0

Hjälp mig!

Mitt egentliga hår är en typ askmellanblond.
Jag har haft svart hår i 3 år cirka och vill nu få det till något som är så likt min egen hårfärg som möjligt.

Jag har blonderat det 6 gånger. Sedan lade jag in en mörkblond färg, men det blev bara rödbrunt (irriterande!) så har blekt det en gång till.

Mitt hår är nu senapsgult/orange/röd och lite lila på grund utav silvershampoo. ;P

Jag har köpt en askblond färg från loreal couleur experte (nyans 7.1) och testat färga en slinga. Den blev typ mörkbrun.

Hur fan ska jag göra så jag får ljust hår?? Kan inte blondera mer, för mitt hår är lite gummiaktigt när det är blött (även om det inte ser såå slitet ut när det är torrt), och en ljusare askfärg kommer förmodligen inte dämpa det röda och den här askfärgen blir ju jättemörk.

What to do?

Gasoline
0

Låt håret vila och gör hårinpackningar regelbundet… Angående färgen så får du nog bleka en gång till och låta det sitta i längre eller färga till en ljusare brun färg.

Men skulle avråda dig att hålla på med kemikalier i håret på några veckor.

Jojaton
0

Låt håret vila ett tag och testa igen senare, och kolla med en frisör - de vet vad du ska göra Glad

Johanna - Instagram

JMax
0

Jag skulle nog inte våga mig på att exprimentera mer själv…Antingen låta en frisör göra det eller rådfråga en innan du gör nått mer. Jag permanentade slingor för många år sen och de vart gummiaktiga när de var blöta efter nån månad började de trilla av…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

LinneaG
0

Jag vet hur det känns att ha 'gummiaktigt' hår. Mitt blev så efter man har blonderat det varannan månad i något år.

Det bästa tipset är nog att gå till en frisör och få ordentligt med hjälp av någon som verkligen kan det där med färg och hår. Annars kan du prova en avfärgning, men det har jag själv aldrig gjort så kan tyvärr inte ge några tips och råd om det.

Men sök här inne på glamour, ämnen om avfärgning har varit uppe tidigare.