kosttillskott för längre hår ?
Någon som har tips på bra kosttillskott som gör så att man får längre hår ? :)
Hälsningar Vemsan

Det ända jag vet är att äta B-vitaminer för att hår och naglar blir bättre. Ett hår blir/känns längre om det inte blir slitet och livlöst.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Vet att vi har haft uppe liknande frågor, kan titta igenom trådarna lite och se om jag hittar den :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Tror knappast att det finns något knep som gör att håret växer snabbare då hår är döda hudceller.
#3 Sökfunktionen är jättebra, när den fungerar =/ Fungerar inte elltid för mig och om det är något jag verkligen vill ha svar på så gör jag ett nytt inlägg.
Silica

#6 Är det bevisat att Silica gör att håret växer fortare?
Karin

#7 - Jag vet att det gör det, stärker naglarna också. Dock är det allt hår på hela kroppen som växer snabbare.
Det finns ju lite olika sorters produkter på hälsokostbutiker som ska göra att håret växer snabbare, tror även att apoteket kan ha något sådant också. :)

Jag tror ändå att de produkter ni tänker på gör att hela kroppen mår bättre. För mår kroppen bra, så mår även håret bättre och slits mindre, alltså blir längre.
Tänk människor som mår dåligt av t.ex. sjukdom, där kan håret ramla av helt och fläckvis.
Karin

Fråga på hälsobutiker/apoteket :)
/Elvira :D

Vad jag har hört så finns det inget hjälpmedel som gör att håret växer fortare. Det gäller bara att äta rätt och vara noggran med sin skötsel av håret.
Men visst, man kanske har hittat någon mirakelmetod nu :)
// Lisa, medarbetare på Twilight