utväxt????
Det var 6 veckor sen jag tonade mitt hår brunt och nu är det som att jag har en utväxt, fast jag har tonat och inte färgat. Och när det var nyfärgat så fanns det färg ända in till hårbottnen i någon vecka. Själva utväxten blir inte "längre" utan det ser likadant ut som det har gjort nu ett tag.
Kan det vara för att jag inte har masserat in färgen i hårbottnen ordentligt eller är det något annat??
putt..

Vet inte riktigt om jag förstår. Men jag har utväxt och jag har tonat håret ;)
/Elvira :D

Visst blir det utväxt även i tonat hår. även om kontrasten inte blir lika hård som när man färgar håret.
Jag intensivtonar mitt hår var 3-4e vecka (utväxten alltså, så kör jag igenom hela håret kanske var 3e månad) och då är det alltid nån cm utväxt, men så växer mitt hår som ogräs också
Jaså, jag trodde att man slapp utväxt om man tonade håret. ;o Hur gör man ifall man ska färga utväxten då?
#3: Vet inte riktigt.. Tror det växer i normal takt. Eller nåt xD
Jag tonar håret och det är klart att det blir en utväxt. Jag brukar färga hela hårbottnen när jag färgar utväxten. Om man kan få hjälp av någon så kanske det är bra, men jag klarar det själv också.

Hehe jag trodde att man slapp utväxt om man tonade
. Helt.

#7 Men om man ska slippa utväxter måste man ju färga en exakt samma färg som du har i håret, och då är det ju lite onödigt att färga :) Eller tona i detta fallet..
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Tänk på att bara sätta toningen i botten och inte dra ut färgen på resten av håret. Om du gör det blir topparna mörka och sotiga. Du kan dra ut färgen över hela håret precis innan du ska tvätta det.
Lycka till // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#7: Trodde jag också! besviken ><
#6, 9: låter svårt att bara färga just utväxten och inget i längderna :o Men jag tror att jag skippar att färga utväxten (syns ändå inte mkt) och fortsätter istället att "duscha bort" färgen.
#10, om du vill få bort toningen ur håret snabbt så gör en inpackning i håret, o ha i den så länge du bara orkar. När jag gjorde en misslyckad toning så hade jag i en inpackning i 6-8 timmar, o den var så gott som bortblåst efter det =P Om toningen är någolunda lik den naturliga färgen då, håret går ju inte från tonat brunt till naturligt blont av inpackningen (;
#10 Jag brukar bara böja mig framåt så att håret hänger och sedan massera in toningen - då är det lätt att bara få i hårbottnen.

#12 Det där var ju smart! Ska testa det nästa gång.
#11: Jaså! Smart :)
#12: Okay
För att färga bara utväxten tar man pipen på flaskan (och då får man hoppas att det är flaska man har) och drar den igenom hårbotten och masserar in det. Sedan gör man det tills man känner att man är blöt i hela hårbotten