Fondation på/av?
Nu när solen börjar komma fram vill man ju gärna ha en snygg solbränna. Och då jag brukar användra fondation och puder m.m undrar jag om det spelar någon roll om man har fondation/puder i ansiktet eller om man blir brun ändå? Förstår ni min konstiga förklaring? ;)
**Kram
**Linaah

Jag är lite osäker i den frågan, endel säger att det är skitsnack och endel tvärt om.. Sedan är det ju oliuka för olika sminksorter, du kan få någon allergisk reaktion om du solar för mycket med smink + att du lätt kan bli fläckig. Att solen bara tar på vissa ställen.
Jag skulle rekomendera att inte sola med smink för länge, visst, en stund går ju. Men inte för länge/för ofta.. Men nu talar jag som sagt av egen källa..
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Av vad jag har hört så om du solar med mycket foundation i ansiktet så tar det inget. Det kan stämma eftersom att alla blev bruna när vi var på skidresa med klassen förutom min kompis som har MYCKET! Foundation hon blev inte brun alls. Men det beror väll på hur mycket du använder osv. :)
/Elvira :D
Bra fråga 

Där emot kan jag ju tillägga, ska du ha på både foundation och puder lär solen inte komma igenom.. Okej med ett tunnare lager foundation, men som sagt.. Helt utan ger väl bäst resultat ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Tror inte du blir särskilt brun i ansiktet om du har mycket foundation i ansiktet, tyvärr. Du får helt enkelt samla tillräckligt mycket självförtroende och sola utan smink för bästa resultat
Hehe nejdå, men som sagt vill du bli brun i ansiktet så är nog det säkraste att skippa foundation o köra på naturligt så får du med allra största sannolikhet ett mycket bättre resultat 
Jag tror samma som #6.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Är pudret och allt annat jocks verkligen nödvändigt? Räcker inte mascaran och kajalen om du vill bli brun? Om du solar blir du dessutom mindre finnig, och du får dessutom mindre finnar och pormasker om du låter bli pudret.
Jag tror absolut inte att det är något fel på ditt utseende, utan du som har blivit van med att se dig själv i kanske lite för mycket smink.

#8 Ja, jag tycker att det är nädvändigt för att huden ska ha en jämn och fin färg. Men jag klarar mig bra utan också. :) Brukar inte använda så mycket foundation och puder, och oftatst inget alls på sommaren. Det var mest en allmän fråga. :)

Jag rekommenderar att INTE ha foundation på dig när du ska ut i solen o schteka ;)
Anledningen är att man blir mycket lätt fläckig, och det ser HEMSKT ut om man har bra mycket pigment som suger åt sig all sol den kan få.
Jag talar ur egen erfarenhet :/
Med Vänliga Hälsningar
/ Aida Hakimi - www.aidahakimi.se

Ska du sola borde du ju ha nått med solskyddsfaktor i som skyddar huden.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Grejen med att sola med foundation/puder är väl att värme gör att produkterna kryper in i porerna. Bl.a. därför ska man inte träna/ha idrott i skolan med smink då man blir varm. Jag brukar sluta med att ha smink vid sommarlovet/i juni. Jag har annars alltid smink i skolan, men kan vara utan på helgen om jag är ute mycket.