Weaving
Vill skaffa hårförlängning men vet inte riktigt vilken metod. Vill inte ha clips. Har tittat lite på weavingmetoden, och den verkar ju enkel att göra själv och så slipper man hålla på med lim och så. Är det någon här inne som har någon erfarenhet av weavingmetoden? Är den bra eller dålig?
Johanna - Instagram

Jag testade weaving för ett par år sedan. Säger bara aldrig mer!!
Det var dryga 1000 kr i sjön. Jag stod ut i några timmar, sen klippte jag av ALLT hår.
Det är min erfarenhet av weaving, finns säkert nån annan härinne som är nöjd. :)
Men jag ger mig då aldrig in på hårförlängning mer överhuvudtaget. Mycket vackrare med sitt egna hår!

Hur fungerar den metoden ?
Mvh Ellenfyrkant
#2 Undrar samma!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Undrar som de två sista ;)

Weaving innebär att man fäster s.k. trenslängder i det egna håret med hjälp av små inbakade flätor och tråd..
Jag har själv aldrig provat :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

okej. men om man inte vil ha de. kan man inte typ "fläta ur" de sen?
Jag har gjort hårförtjockning med hjälp av den här metoden och jag tycker att det blev ett bra resultat. Man gör en väldigt spänd inbakad fläta i hårbotten och syr sedan fast tränsar med hår i flätan. Varken tränsen eller flätorna syns nämnvärt men det börjar ganska lätt klia.
Väntar man för länge med att ta ut tränsarna så har man ett långt jobb framför sig med att trassla ut sitt eget hår.
Jag har prövat att sy in hår, med hjälp av vax, syntet hår som man flätar och smälter samman, limma.
Bäst var nog med syntethår faktiskt, att man flätade och smälte. Lätt att ta bort och roligt att kunna variera med olika färger. Vill man ha ett kortvarigt resultat så är limma alldeles utmärkt!

#8 Många anledningar.. orkar inte ens ta upp allt, men kan nämna några st.
1. Det såg väldigt falskt ut på mig, då mitt hår är en kvalité för sig, så kunde man urskilja löshåret och mitt eget tydligt. (Löshåret var äkta ifrån Indien, det finaste man kan få tag på)
2. Det gjorde så EXTREMT ont! Eftersom man typ flätar in det i hårbotten så är det som en enormt hård fläta man "knutit" dit i hårbotten, och det både kliade och var enormt smärtsamt.
3. Det var himla krångligt o duscha.. jag hann inte ens duscha för jag stod inte ens ut så länge. Jag blev galen av allt kliande och att inte kunna sova pga det. Så mitt på natten fick jag nog o klippte av allting.. o då blev jag ju av me mitt riktiga hår oxå. Behöver jag ens nämna att jag blev arg? 
Det var dom främsta anledningarna. Det var första och sista gången jag gjorde hårförlängning :P

Kan tillägga att vill man köra på weaving metoden så måste man vara beredd på att det kommer att klia o göra väldigt ont dom två första dygnen innan det "släpper".
Går du till en privatperson o fixar det så kan du få hårförlängning isatt för typ 800 kr + löshåret som brukar gå på typ 400 kr.
Sen kan du inte ha i löshåret hur länge som helst heller. 3 månader brukar vara lagom/max, sen måste du ta ut löshåret.
Så det är väldigt mycket pengar för så kort tid som man kan njuta av det (och lida för den delen oxå :P)
Varför vill du inte ha clips?
Många av mina vänner använder det och det är en lätt metod som går att fixa riktigt snyggt och naturligt utan extra hjälp!

Har samma tanke som #11, jag har tänkt att prova det. Men det inte hur det skulle gå, har tunt och "fint" hår enligt frissorna, känns som om allt kommer släppa :P
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Håller med om att clips funkar fin fint (även på tunnt hår) dock krävs det lite övning för att sätta i det snyggt & så att det ser narurligt ut, men sen blir det jätte fint =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#14 Hindrar clipsen dej från att använda håret jämt? 
Med clips är det ju lättare att ta ur OM du en dag skulle vakna och känna att du inte vill ha löshåret i.

#15 Man sover väl inte med clips ? O.o
Mvh Ellenfyrkant

#16 Vad hon menar är väl att man kan ta i & ur det hur man vill. Om man t.ex vaknar en morgon och känner att man inte orkar ha löshår idag då kan jag stunta i det, och de är inte så lätt om man har gjort weaving metoden :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#16 Varför skulle man inte kunna sova med clips? Inget är omöjligt 

#19 Det är klart att man kan, men eftersom de lätt kanar ur finns ingen anledning att sova med dom då man ändå behöver sätta om dom när man går upp, det sliter bara på håret i onödan.
Mvh Ellenfyrkant