färga löshår ?
nån som har provt att färga löshår själv ? hur blev det ? vad använde ni för märke på färgen ?
Hälsningar Vemsan

Jag har några kompisar som har färgat sitt löshår. Det blev väl bra fast det sliter mkt på det, jag vet dock inte vilken färg dom använde men använd samma som du färgar håret med =)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag blonderade mitt löshår (som redan var blondt) med Mood´s ultrablond och det blev jättebra, slet inte alls på håret som jag trodde det skulle göra. :)

Det beor ju också på till vilken färg du ska färga det jag tror inte att det blir så bra om man färgar från brunt till blond :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Man ska helst inte bleka löshår efter som det brukar vara behandlat med silikon som gör att hårfärgen inte fasnar på håret. Helst ska man be dom bleka/färga/tona håret åt en efter som det blir bättre. Det är mitt förslag och du kan köpa hår från lite olika ställen. MEN man kan INTE färga plasthår. Och vissa affärer säger sig sälja 100% äkta hår men det är plast i, och dom svarar inte på mejl. Bara så du kan tänka på det.
mvh Linnea
tack så mkt för alla svar =) funderar på att färga håret ljusare i sommar :)
har löshår från tajmahal och det stog att det skulle vara äkta . finns de plast i detta ? de kostade typ 450 för 40 cm eller nåt .
Hälsningar Vemsan
#6 - NEJ GUD INTE DÄR IFRÅN HAR DU BLIVIT TOKIG?! det är verdivärdigt hår! Inte ens riktigt! Köp från något annat! Inte bra hår alltså där
#7: och hur vet du att deras inte är riktigt ?
Hälsningar Vemsan
#8 - kontakter :)

#9 går du på rykten eller har du bevis till att håret inte är bra där?
Jenny
#9: undrar samma sak som #10
Hälsningar Vemsan
#10 - min kompis kompis köpte där ifrån och hon plattade håret och det började brinna. = Plast hår.

#12 Plast brinner väl inte utan bara smälter eller?
Jenny
#13 - oj HAHAH jag mena smälter. Det blev en stor klump

#14 Men finns det ens hår i plast ? det är väl i syntet om det inte är äkta eller?
Sen vill jag påminna om att skriv med små bokstäver & hålla trevlig ton , inlägg #7
Jenny
#15 - jag säger helst bara köp inte där ifrån. Nu har jag sagt det. Inga flera frågor. det kommer troligen itne vara 100% riktigt hår punkt slut.

#16 Jag tycker bara inte att du ska häva ur dig att "NEJ KÖP INTE DÄR ÄR DU HELT TOKIG ELLER" när du inte har bevis på att håret inte är äkta… Och spec inte på det sättet heller. Och är hon nöjd med håret där ifrån så kvittar det väl om det är äkta eller syntet
Jenny
jag plattar och tvättar löshåret precis som mitt eget och HAHAHA nån klump har de inte blitt ;) de är skitfint :) men de finns ju syntet hår också på tajmahal :P
Hälsningar Vemsan

Kanske helt enkelt ett missförstånd då,
kul att du är nöjd med håret! Kankse vill dela med dig av en före-efterbild? ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Snyggt! ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jättefint!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Min syster har löshår från tajmahal, och hon plattar det och det har nog hållt i 2 år ungefär (fortfarande i fint skick) :)

När jag färgade mitt löshår (äkta hår) från Happyhair.se blev det helt förstört. Min mamma är erfaren frisör och det var hon som färgade det, följde konstens alla regler och ändå blev löshåret helt förstört .. Riktigt dålig kvalité på håret, det blev väldigt frizzigt och gick tyvärr inte att använda längre.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Tajmahal hade väldigt dåligt ryckte förr, för ca 5-8 år sedan och jag köpte ofta hår därifrån fast jag visste att kvaliten sviktade. Tillslut tröttnade jag och gick till en perukshop och blev väldigt nöjd. Fick betala det dubbla men håret höll i flera år medans håret ifrån TH inte höll mer än några tvättar.
Men som sagt, det här är många herrans år sedan, och förhoppningsvis så har konkurransen gjort sitt :)