concealer hjälp
jag sulle behöva investera i en ny concealer och behöver tips från er. vad använder ni? hellst en flytande då jag inte tycker stiften täcker ordentligt.

Touche Magique från Loréal Paris är superbra! :p det är i flytande form typ som med en pensel. Täcker kanonbra. Räcker länge gör den också :-)

Oj tyvär har jag ingen erfarenhet eftersom jag inte använder det så ofta (nästan aldrig) Men jag har hört att Dream Matte concealer är bra :)
/Elvira :D
#1 Jag har samma som du men jag tycker att mitt foundation "drar" med sig cocealern, så att det liksom försvinner där jag har applicerat den… Har du något tips eller hur gör du för att den ska sitta kvar när man tar på foundation? 

#3 Ta concealern efteråt? (; (Jag kanske förstod fel hur du menade)
#4 Ja vad smart! :D Men blir det inte lite fläckigt då, jag menar concealern ska ju vara ljusare än foundationen?… :P

#5 Beror på hur stor färgskillnad du har på dom. Själv använder jag bara foundation orkar inte concealer :P
#6 Jo det är klart. :P
Men jag tycker det är konstigt att den inte stannar kvar, concealer ska man ju egentligen ta innan foundation så…

#7 nej egentligen ska man ha på concealer efter foundationen :) i alla fall vad jag har hört..

Man tar concealer efter foundation.

Där fick du ditt svar :) Hihi!
Va? Jag har alltid trott att concealern ska på innan foundationen… Borde det inte bli lite fläckigt då även om man har i princip samma färg? Om du t ex har Dream Matte Mousse som är lite "lättare", lite som puder nästan och sedan en flytande concealer på?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag använder alltid, om jag nu använder det, concealern innan foundationen..
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Man gör väl det som funkar för en själv
. Men jag har alltid hört att concealer ska på efter - just för att den inte ska flyta ut eller sugas upp när man tar foundation.
#13 Sant! Allt med smink är rätt personligt (olika från person till person).
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ja ja oki det var ju konstigt att jag alltid har hört att concealern ska tas på innan foundation…

Jag tycker ju att det känns som om cencealer ska innan foundationen. Men alla gör ju på sitt eget sätt. Det kanske är som #13 säger :P