Foundation
Jag vill köpa en fundation som täcker väldigt bra, någon som har en att rekomendera? :D
-' Rebecca Johansson
ja estee lauder double wear:) jag personligen kommer aldrig mer byta. har lite dålig hy å den täcker kanonbra å håller sig matt å fin lääänge.
jag använder dreammatte mousse. Jag tycker den täcker bra. Men bäst är att gå till ensminkaffär t.ex kicks och be om hjälp. Dom är utbildade i det. :)
Jag använder också Dream Matte Mousse. Använder jag concealer/täckstift på mina "problemområden" innan jag applicerar foundationen så täcker den riktigt bra!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Den ska gärna finnas på Kicks eftersom jag har ett presentkort där & ni får gärna säga hur mkt dem kostar :D
-' Rebecca Johansson
#4 hmm har för mig min kostade runt drygt 80 kr eller något.. Nä jag ska inte säga ett bestämt summa för jag är inte säker.

'Affine tone' (eller hur det stavas) från Maybelline täcker jättebra :)) det tkr då jag iaf

Jag tycker att du ska gå in på Kicks och be om råd om du ändå har ett presentkort där då dom är utbildade och vet vad som passar din hy bäst. Jag skulle inte rekomendera den som #6 rekomenderar då den blir gualktig & fläckig när man har haft den ett tag, jag hade min i cirka två månader & sen blev den kass.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#7 men man hinner ju ta slut på en foundation innan två månader O__o
jag har också rätt mkt finnar (vilket jag antar du har när du vill ha en täckande foundation) och jag använder affine tone. den täcker jättebra & typ "flyter in i ens egen hudton" så man slipper fjortisrand och fläckar :D
#8 Gör man? Haha, inte jag i alla fall 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#8 Jag gör inte det… Min uppfattning om den foundationen är att den är bra i början men sen blir fläckig och gul
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Mary Kay Full Coverage foundation täcker väldigt bra. En annan som funkade för mig var Max Factor Facefinity Compact Foundation. (Nu köper jag inte MF längre pga djurtester men om man inte bryr sig om det…)
Generellt tycker jag att kompakta täcker mycket bättre än flytande.
Mineral foundation föredrar jag. Har från L'oréal Paris.

Affinitone :) Den räcker länge och täcker bra. ;)
/Elvira :D
Det blev en Max Factor 70 Natural xD
-' Rebecca Johansson

#12 visst är mineral foundation rätt bra för huden. men den täcker inget alls..

#14 Är den bra ? ;)
Själv bryr jag mig inte om vad jag sätter på hyn så mycket. Får nästan aldrig finnar ändå men tycker som #15 att såntdär mineral inte täcker nånting den bara försvinner. Jag köpte en men gav bort den efter en månad. Då hade jag använt den en gång ;P
#16 Jag tycker att den täcker väldigt bra och huden blir snygg :D
-' Rebecca Johansson

#17 Det är väll den där avlånga med en "inbyggd" borste :)?