Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2686 ggr
Anna
0

Hur stylar du håret?

Hur fixar du iordning håret…

• …när du ska till skolan/jobbet?
  • …vid festligare tillfällen?
  • …när du ska idrotta/sporta?
  • …när du bara går hemma?
  • osv.

På mornarna innan skolan fixar jag håret i ca 20min. När jag går upp borstar jag igenom det och tar sedan en kam som jag spolar vatten på och "vattenkammar" det så att det är lättare att platta. Plattar med plattång tills det ligger som jag vill.
Sedan sprayar jag det och fixar volym om jag vill med hjälp av mousse.

När jag är i stallet har jag det ofta uppsatt i en hästsvans eller i en/två flätor. Smidigast. När jag bara går hemma är det oftast utsläppt och ostylat eller uppsatt i en slarvig knut på huvudet.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
0

När jag ska till skolan orkar jag inte göra något särskilt, jag borstar igenom det och går oftast i utsläppt. På gympan brukar jag sno ihop det till en knut.

När det vankas fest så plattar jag det alltid och har även då för det mesta utsläppt. Om det är ny färgat/tonat/slingat så kan jag ha det uppsatt.

När jag är i stallet/hemma så brukar jag ha två flätor eller en knut ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Marija
0

Skolan: Antingen plattar jag, flätor, uppsatt i en knut, utsläppt.

Festligare: Plattar och brukar puffa till det lite, inget extremt

Idrott: Hög hästsvans, ibland sätter jag upp luggen. I stallet låg hästsvans.

Går hemma: Stylar inte alls

Flört

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Honungskaka
0

Skolan: Helst utsläppt med volym (kort hårig)

Festligare: Antingen lockar jag det eller har mega volym

Idrott, hästsvans eller naturligt svall

Hemma, kanske lite uppfluffning ibland men inget stort.

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

joooossan
0

Innan skolan borstar jag det och rätta till min slugna "vän" till virvel som jag har i slitet på benan. Skrikandes
Sedan bros det lite på, ibland plattar jag det, ibland tuperar det det undesta håret lite och sprayar för volym. Ibland volume master, ibland. Dock rätt sällan, hästsvans.

På idrotten har jag antingen hästsvans, knut eller nersläppt.

Hemma har jag det antingen nersläppt eller i hästsvans. Oftast utan stayling.:)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Emelie-G
0

Till skolan plattar jag det om jag hinner, om inte blir det i en bulle på huvudet..

När jag går hemma gör jag absolut ingenting, sätter ibland upp de i en bulle men oftast blir det utsläppt. I stallet eller på gymmet blir det bulle eller hästsvans.

Ska jag ut plattar jag antaingen hela håret eller bara underhåret, beroende på vad jag känner för :p Brukar även göra en inbakad fläta i luggen, gör det även till skolan ibland om jag känner för det ;)

kerre
0

till skolan borstar håret till sidan eller drar fingrarna igenom (korthårig) eller borstar upp lätt och sprayar. om håret inte redan är uppsatt sedan innan då ser jag bara till att det är rakt, samma sak om jag är hemma.

till träning gör jag inget med håret det får vara som det är.

till utekvällar spelningar etc blir det antingen uppsatt eller uppfluffat.

JMax
0

Blir en tofs eller en klämma oftast.

Festliga tillfällen försöker jag få ordning på det utsläppt eller med klämma o kanske snoffsa till ett par snygga lockar som får hänga löst.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Quellii]
0

När jag jobbar är det oftast uppsatt, jag jobbar inom vården så det är mest hygieniskt så.. :)

Hm.. sen varierar det, brukar oftast låta det självtorka så jag får fram ite av mina lockar. Hemma/festlighet brukar det bli utsläppt hår, eller en slarvig knut hemma.

Jag koncentrerar mig mest på att tillföra fukt till håret för det är så torrt nu efter blonderingar och vintervädret.. :)

Maja
0

Skolan, hemma, stallet eller annat "slappt" slänger jag bara ihop det i någon halvtaskig knut och drar på ett diadem eller hårband.

Jag pysslar bara med håret om jag ska ut, är lite emot att spraya i saker i håret då det blir knasigt av det.. Men jag har en sådan sjuk volym i håret så jag behöver aldrig "spraya upp" det eller så, snarare ha vax i så det blir lite trevligare.. :P

Jojaton
0

Skolan: Vid tid och ork plattar jag det och fixar lite volym
Hemma: Oftast utsläppt
Festligare tillfällen: Plattat och lite mer stylat
Sport: Upsatt i hästsvans/tofsar och ibland diadem för att hålla luggen ur vägen.

Johanna - Instagram

LinnB
0

Skolan: Jag går inte i skolan. Jag jobbar då och då på ett servicehus däremot, så då har jag alltid uppsatt.
Vid festligare tillfällen: Jag plattar det. Jag har en page-liknande frisyr men ändå lite självfall, det blir snyggast plattat.
Hemma: Uppsatt, oftast. Eller ingenting alls. Det får härja fritt, liksom.
Sport: Haha, jag sportar inte alls. Men är jag ute och går eller sitter på en träningscykel eller liknande har jag alltid uppsatt.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

lillNasse
0

toffs eller hårspray ;D :P gäller allt, ibland plattång :P

gullenos
0

Jag har inget speciellt nån dag. Eller uppsatt och så men det är olika. ;)

Kattapult
0

Mousse i blött hår och så föna. Ganska ofta en bulle också.

Annars brukar jag ha håret uppsatt :)

Anze---Me
0

Tar bara "lite" hårspray för att håret inte ska stå rakt upp (det gör det verkligen, speciellt när jag är borta) när jag ska till skolan.

Är jag hemma brukar jag inte göra nåt, orkar inte…

paronskrutten
0

…när du ska till skolan/jobbet? Duscha, föna, platta, lägga benan, hårspray, vax, glansspray, hårgegga

…vid festligare tillfällen? samma, men kanske att jag håller koll på på när jag färgade håret sist ;P

…när du ska idrotta/sporta? eventuellt hårspänne i luggen

…när du bara går hemma? ev. hårspänne i luggen

Helena

johan86an
0
  • …när du ska till skolan/jobbet?  gör inget med håret alls!
  • …vid festligare tillfällen? Försöker fixa stålug annars inget alls
  • …när du ska idrotta/sporta? inget alls
  • …när du bara går hemma? låter de bara va
Tindrar
0

Jag brukar sätta upp i hög tofs eller två tofsar på sidorna (långt ner) när jag är i skolan.

Flätor eller samma vid fest tillfällen.

Hög tofs när jag sportar.

När jag bara är hemma oftast hög tofs.

minja
0

Jag blåser det och sedan slänger i vax och formar det som jag känner för. Om jag bara går hemma så gör jag inget.

senna
0

I skolan sätter jag oftast upp det i en hästsvans, eller bulle. Ibland när jag orkar, plattar jag det.

Vid festligare tillfällen brukar jag platta och locka det.

På idrotten brukar jag låta det vara om det redan är uppsatt, om inte sätter jag upp det.

När jag är hemma brukar jag sätta upp det i en slarvig svans/bulle eller ha det ostylat&nersläppt

shimmer
0

ibland speyar jag håret (me hårsprey) innan skolan, men annars blir det mest vid fester.

elyse
0

Det är olika. Men om jag ska på fest eller så brukar jag låta håret självtorka efter att jag har duschat, då blir det lockigt och jag har det utsläppt. Annars har jag det ofta i svans.

[Wera]
0
  • …när du ska till skolan/jobbet? - Plattar, våfflar med volumaster, sprayar hårspray. Ev. har jag mouse i. Händer ibland att jag går med tofs eller knut. Ibland har jag upp luggen, och ibland har jag i hårspänne, hårnål.
  • …vid festligare tillfällen? - Jag brukar inte festa ;o men i höstas när jag var på en fest för alla 9:or gjorde jag som jag gör till skolan, men jag ändrade luggen lite då. Jag gillar inte uppsatt så mkt och jag föredrar utsläppt, enkelt.
  • …när du ska idrotta/sporta? - När jag sportar, idrottar är det i skolan och då har jag ju redan plattat o s v, ibland kan jag sätta upp det i en tofs.
  • …när du bara går hemma? - Fixar ingenting, bor ju i skogen, på landet - vem ska se mig förutom min familj? ^o) Jag har då bara lockigt, fult, naturligt hår. Eller så har jag upp det i en tofs.

- Har inte tagit med att jag dushar men det gör jag ju :P hihi

c-crazy
0
  • jag plattar, tupperar & sprayar alltid håret när jag ska till skolan. kan hända ibland att jag går med uppsatt eller en liten snefläta i luggen.
  • ungefär samma.. men lägger på lite extra. plattar längre & noggrannare och tupperar lite mer.
  • brukar jag oftast bara låta det vara som jag fixade det på morgonen, eller sätta upp det i en hög, slarvig knut.
  • om jag vet att jag verkligen bara ska vara hemma inne hela dagen så är det ju onödigt att fixa håret. har det oftast som det är när jag vaknar eller uppsatt.

:D

neonrosa
0

Till skolan har jag olika, men grundas nästa alltid på samma sak: platta, tupera/fluffa, spraya och sen borsta ner det trassliga uppe (svårt att förklara men det blir iaf stort utan att se trassligt och slitet ut). 

Men annars blir det också flätor, knut, hästsvans, diadem, plattat och rakt med luggen uppsatt med antingen en fläta eller bara med hårnålar.
Till fest blir det olika, knut eller utsläppt :p

zuperzita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

alltså jag fixar mitt hår lika som på en fest eller vardag.. Eller kanske jag kan göra något annat på fester..

Jag gör såhär: Först delar jag upp håret i 3-4  delar och sätter upp en bit upp i en 'bulle' och först krusar jag längst inne i hårbotten och tuperar hårspray och tar nästa lager och gör lika dant. Med det sista lagret är det lite svårare. Jag brukar oftas tupera så det står rätt upp som ja jag vet itne vad. Men jag får oftast ett rätt sisådär resultalt.

På fester brukar jag locka håret eller göra något särskilt sätta upp i glittersmycken och sådant. Jag älskar att klä upp mig.

( ett resultat från en gång )

Oriel
0

På morgonen duschar jag, plattar och har antingen tofs, flätor eller utsläppt.
På fest brukar det bli samma sak fast mer välgjort xD
Hemma har jag det alltid i tofs och ett hårspänne för att luggen trillar ner och stör mina ögon ObestämdGlad

-' Rebecca Johansson

IdaS-A
0
  • …när du ska till skolan/jobbet? Slarvig knut med klämma eller hästsvans.
  • …vid festligare tillfällen? plattar det eller lockar det lite, fluffar upp så det blir lite volym, ofta utsläppt.
  • …när du ska idrotta/sporta? hästsvans
  • …när du bara går hemma? utsläppt eller hästsvans el. ngn annan kreation
  • Totalt ointresserad av mitt hår, lägger max 5 min på det om jag inte ska gå ut, då kan det ta några extra minuter