Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1134 ggr
NettanLindholm
0

Fina ben

Vem drömmer inte om lena, släta och fina ben?
Ibland kan mina vara så! Det är helt underbart!
Men oftast är det som jaa, pluppar på dem? eller vad ska man säga?

Någon som också har så? vad är det och vad kan man göra för att slippa detta? Det förstör ju hela benens utssende.

Använder body scrub nästan varje gång jag duschar och lotion varje dag.. Men de försvinner lixom inte av det?

Hoppas ngn kan hjälpa mig :)

SofiaOfSweden
0

Vaxa, peela och smörj!

NettanLindholm
0

det är det som gäller alltså? :)
Men vaxa, det har jag aldrig gjort, men det är bättre än raka asså? :)

[Wera]
0

#2 Tror vaxa är bättre, vet inte jag har bara rakat fast jag har köpt vax till sommarn (Y) men brukar bli lenare då tror jag :)

NettanLindholm
0

#3 okej, då ska jag testa det :)

gullenos
0

När man vaxar så tar det längre tid för håret att växa ut för man rycker med allt (:

kerre
0

jag vet bästa sättet! raka dem inte :P mina ben är jättefina har inga "pluppar" alls bara lena smålockiga ben haha kändes ovant i början men nu kan jag inte förstå hur jag kunde stå ut med taggiga ben och raka dem hela tiden.

NettanLindholm
0

#6 ojj, det skulle jag aldrig stå ut med ! XD Skulle kännas för ofräscht :P
Finns ingen bättre känsla än nyrakade ben! :D

Tixy
0

Och tips till den vars stubb är tillbaka 5 minuter efter rakning? Har testat att vaxa, och det höll inte speciellt länge det heller.
Kanske kör med fel rakhyvel och har testat med fel vaxningsprodukt? :/

SofiaOfSweden
0

Då har du förmodligen en väldigt grov hårväxt och då är rakning det sämsta alternativet. Min kusin har så grova hårstrån att hon får kraftiga utslag av rakning, oavsett vilken hyvel och produkter hon använder. Vaxning har varit det enda alternativet för henne, det höll kanske två veckor till en början men ju mer man vaxar desto mindre blir hårväxten (tunnare) och desto längre tid tar det för stråna att växa ut.

[Malin3033]
0

trivs bättre med att raka benen, det blir lenare då! hellre rakar jag ofta och det blir riktigt lent och snyggt, än vaxa. ;)

tyvärr har jag inga tips, men det viktigaste är att du smörjer dig efter avrje rakning!

Marija
0

#7 Visst är det härligt… Flört

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

zuperzita
0

Finns en kräm på åhléns och ja lite överallt faktiskt. Jag minns inte vad den heter.. Men man har den på 5 minuter och sedan är dom hårfria <: Fungerar faktiskt bra

Oriel
0

Jag kan väl då stolt säga att jag har inga hår på benen, eller små genomskinliga mini-hår om man ens kan kalla de för det xD

-' Rebecca Johansson