Bal 09?
Någon som ska gå på balen vid studenten? Jag vet inte om jag ska gå eller inte… så dyrt med allt.
Hur gör ni? och har ni redan hittat klänning och vad hittar man det bäst?

Scala har ju fina klänningar :) Sen Var det en annan affär som fanns i täby c men jag kommer inte ihåg vad den hette. Men den har iaf lagt ner! ;) Jag är för liten för studentbal!
/Elvira :D
Jag har inte bestämt mig för att gå. Har kollat lite på klänningar och sånt.. Men vet inte :P det beror nog på hur många av dom man umgås med ska gå :)

I efterhand (Tog studenten för 2 år sedan) hade jag skippat balen, lägga ut så många tusen för 1 kväll. Har aldrig använt klänningen efteråt, tror inte jag gör det heller. Dessutom var det inte så roligt på vår bal, nästan alla hade åkt innan det var slut..
Jag kollar runt lite på klänningar, ska köpa en begagnad tror jag. De är så dyrt ändå. Vår bal är ganska fin med tanke på att vi är på Kalmar slott. Men som sagt jag kan ju inte veta om den är rolig innan. Tror det kan bli något minnesvärt ändå:P
GÅ GÅ GÅ!! säger jag bara! Gå på alla studentfester, alla "hemma fester", balen ALLT! :) Det blir inte roligare än vad man själv gör det ;) Jag ångar inte en sekund att jag gick på allt som annordnades utan tvärt om jag saknar det verkligen. De sista veckorna man har kvar blir verkligen minnesvärda om man går på festerna samt att du blir minnesvärd eftersom du gick på dom och var med. :) Att fixa allt till balen blir jätte dyrt vekligen, tror allt mitt i slutet (fester, kläder, dricka) gick på ca: 12.000 kr. Och nu i efterhand så hade jag inte behövt den där dyra balklänningen egentligen. För den kommer man ju så sällan använda igen tyvärr. Så ett tips är att spring ut i alla affärer du vet och leta efter "den lilla svarta". De brukar ju finnas glansiga små fodral på gina/ hm och de kostar under 500 kr. Sen kan du lägga lite extra på skor & väska och kankse några snygga smycken. Om du har någon kompis som är pillig av sig kan du köpa depends tippar med tillbehörande gel och bygga egna naglar, visst de håller inte lika länge som om du skulle gått till salong. Men de håller garanterat kvällen ut :) De kostar 150kr och finns på Åhlens, kicks och kankse HM. Och frisyr kan man faktiskt fixa ihop själv ganska enkelt, locka :) Det går att komma undan billig om man är lite firnulig :)

är tyvärr liiiiite för ung….
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!
Jag har vart och kollat ut klänning idag ^^ Ska dit imorn och betala handpenning och prova in den mer exakt så dom kan sy in den åt mig. :)