Hårspecial: Att välja rätt hårfärg
Vi har alla olika hudfärger och pigment, att veta om en färgton passar just dig är svårt. En del människor kan passa i allt medans andra måste vara väldigt noga med vad de väljer för att helhetsintrycket ska bli bra! Här har jag satt ihop en del regler, tips och trix för att du ska få den perfekta looken!
Rosa hudton
Om du precis som bland annat Drew Barrymore och Jessica Alba har en rosa ton i hyn ska du försöka att undvika färger med inslag av rött.
Istället ska du satsa på toner som ljusbruna, beiga och blonda. Detta kommer ge dig ett snyggt helheltsintryck!
Gul hudton
Ett exempel för en person som har gulare hudton är Jennifer Lopez. För bästa resultat ska man undvika gulare och varma toner.
Istället är de kalla färgerna perfekta för dig! Det kan till exempel vara ljusbrunt, brunt och mörkbrunt.
Beige hudton
Tre kända personer som är svåra att missa är Gwen Stefani, Angelina Jolie och Julia Roberts. Alla har beige hudton. De finns få färger som inte passar dig.
Men det är faktiskt inte någon som är speciellt snygg i alltför gula toner, du bör också undvika riktigt mörka toner så detta kommer ge dig ett blekt intryck.
Passar du bäst i varma eller kalla färger?
Man brukar säga att det finns ett litet knep för att du ska veta i vilken ton som passar dig bäst, varma eller kalla. Du kan fråga dig själv, vad använder jag helst? Silver eller guldsmycken?
Svarar du silver är det kalla färger som passar dig bäst, tvärtom om du svarar guld.
Däremot kan det bli supersnyggt att blanda varma och kalla färger!
**
Hur vet man om man skulle passa i blont hår?**
Även här finns det ett litet knep. Kommer du ihåg vilken hårfärg du hade när du var liten?
Hade du blont hår då, har du garanterat rätt hudton för att passa i blont som äldre också!
Av: joooossan
Datum för publicering
- 2009-02-24
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jättebra artikel!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Perfekt vad jag behövde! Jättebra artikel!

Jättebra artikel!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jättebra artikel! :)
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Kul att höra! :D

synd att jag inte såg den igår INNAN jag färgade mitt hår xD =/ Nu är jag pippi gul i hårbotten och blond i längderna :S uuuschh..
Toppenbra artikel!
Jätte bra artikel ^^ även om jag inte tror att jag skulle passa i blont hår trots att jag hade de när jag var lite xD
Kanon!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Passar även blonda i tex. svart eller mörkbrun, om det var ens "riktiga" hårfärg när man var liten? Jag hade nämligen svart när jag föddes men nu är jag blond, och jag har inte färgat. :P
Bra artikel. Min naturliga hårfärg är ganska ljus brun, eller som jag säger - rått färgat xD
Men har färgat det mörkare brunt. Jag har funderat på att bleka håret men inte vågat, känns som jag inte passar i det. Fast jag hade ganska ljus, typ blont hår som liten.

#11 Hm, det jag visste var blondheten. Men var du mörk när du föddes bör du ha den hyn som passar i mörkt, men kan ju inte lova dig :)
#13 Okej, tack. :)