Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1726 ggr
emsems
0

att bli fin...

Vad gör ni för att göra er fina(-re) om dagarna? Säg att du just vaknat, vad händer då?

emsems
0

Jag vaknar och pussar karln (väldigt viktigt!). Sedan tar jag en dusch, blåser håret, smörjer in ansiktet med dagskräm, deo, hudkräm överallt, sedan dricker jag ett glas färskpressad apelsinjuice och tar en vitamintablett och två tabletter för starkare hår.
Sedan plattar jag håret och stylar med Hot Straight och någon specialmousse och köpte hos frisören..
Sedan tar jag på min concealer under ögonen och där det behövs. Puder över hela ansiktet och halsen, sedan eyeliner, ögonbrynspenna, mascara, rouge.
Efter detta borstar jag tänderna och klär mig i en outfit jag troligen bestämde dagen innan… Pussar karln hejdå (som nu går till jobbet)
Sedan tar jag på läppstift och ev läppglans.
Sedan ytterkläder och sånt och promenerar till jobbet (ca 15 min).
*puh*

[Quellii]
0

Oj haha ^^ Direkt på morgonen.. Jag stiger upp och borstar tänderna, borstar igenom håret.. :o) Tar kanske på lite mascara.. Klär mig.. Beror lite på om det är bråttom eller inte.. :P Hihi ^^ Men oftast blir det såhär i alla fall.. :o)

Fiona
0

Om jag ska till skolan: går upp, borstar håret & snor ihop det i en knut, käkar, borstar tänderna, försöker hitta några kläder jag vill ha & gillar & sminkar mig med foundation & mascara om jag hinner annars gör jag det i bussen, så går det när man sover länge Skäms

Hemma dag: går upp, borstar håret & snor antingen ihop dt till en knut eller gör flätor, käkar & borstar tänderna. Det är de enda jag orkar göra på helger, så länge jag inte ska någon stans (:

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
0

På vardagarna ringer klockan mellan 05.30-06.00, jag tar på mig min fånigt sköna morgonrock och gå ner och äter. Kommer upp, klär på mig, borstar tänderna och sedan åker sminket på!

Sedan går jag till bussen, står där och väntar tills den kommer. Hoppar på och halvsover. Därefter väntar en skoldag ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

marika-J
0

#4 din dag ser väldigt lika ut som min, förutom attt jag cyklar 3km till bussen.. ;)

Annars har jag samma morgonrutiner som dig! Förvånad

Aviendha
0

Hm.. En vanlig dag hos mig ser ut såhär:

Kliver upp och raglar iväg på toa, där jag får sällskap av illrar i knäet *glamouröst så det slår* Sköljer ansiktet och tar på en ansiktskräm, lite parfym.

Sen fixas frukost, håret plattas, concealer under ögonen och om man fått påhälsning av någon trevlig finne, på med mineralfoundation (I love it!), eyeliner, mascara och lite rouge. Ögonskugga om jag har tiden.

Håret stylas med hårspray och vax om tid finnes, annars fuskstylar jag med sprayen. Letar kläder som en tok och byter ett par gånger innan jag bestämmer mig/ger upp. Sliter till mig sakerna jag ska ha med och springer till skolan.

Jäkt är mitt ledord ;)

Eostra
0

Skoldag: Stiger upp, går raka vägen i duschen. Efter det torkar jag håret och går sedan upp och sätter plattången och värmas. Medan den blir varm sminkar jag mig och plattar sedan hela håret (tar ca ½h). Sedan klär jag på mig och sätter i örhängen och ev. några andra smycken, sedan äter jag (om jag hinner Oskyldig) och borstar tänderna. :)

Yuki
0

Går på toa, duschar, borstar tänderna bara för att, borstar håret, klär på mig och så går jag.

Gör väl inte så mycket mer än det.

joooossan
0

#5 Hahaha, härligt ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Faidra
0

hmm, skoldag: går upp, klär på mig, sminkar mig (foundation, mascara kajal), äter frukost, borstar sätter upp och sprayar håret, borstar tänderna, parfym, springer ut till bilen

Reining
0

går upp, äter frukost, borstar tänderna och håret+hårspray, parfym, klär på mig och springer iväg vart jag nu ska

Fiona
0

Haha verkar som att det är fler än jag som har bråttom om morgonen Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[GlittriGris]
0

Skoldag: Äter frukost borstar tänderna , tvättar ansiktet , lägger på lite mascara.
dagen innan brukar jag sätta upp en knut i håret så jag bara släpper ut håret på morgonen så får jag naturliga lockar..

Helgklädseln blir väldigt slapp om jag bara ska vara hemma med vänner och så men om vi ska på stanbio ut och äta blir det lite med frächare kldsel

SLennartsson
0

Min dag börjar inte förrän jag plattat mitt hår. ;) *haha*

Vaknar, klär på mig, plattar håret och tar lite rouge och mascara. Sen är jag klar. :)

NettanLindholm
0

När det är skola vaknar jag 10 över sju till East FM. tar fram sminket och spegeln och sitter i sängen och sminkar mig invirad i täcket..(superskönt)Sen ta på mig kläder som jag bestämmet då vid det tillfället (inte såå smart) och sen blir det att platta och volyma håret, sätta i förlängningen och fixa med örhängen och liknande.
Sen gå ner till skolan och äta frukost (bor på skolan och första året ingår gratis frukost i hyran! <3) sen tillbaka till huset och borsta tänderna, ta tuggummi, böckerna och gå till första lektionerna :D

Hemma= ingenting. sitter i pyamas och helt "ovårdat" hår XD

Marija
0

Kliver upp vid 7, äter frukost och efter det börjar det med att dra ut hela garderoben och springa runt i huset för att hitta den där perfekta tröjan Flört Sedan sminkar jag mej, foundation, mascara, mer än så hinns inte med. Efter det fixar jag håret, plattar ibland och i så fall använder jag värmeskydd. Annars piffar jag bara till det lite, inget extremt. Och till sist sprutar jag på lite parfym.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

emwa
0

Går upp 06.15. Tvättar håret. Har återfuktningskräm i ansiktet DIREKT efter hårtvätten, därefter mineralpuder, mascara, eyeliner och rouge om jag orkar. Går sen ner och äter frukost till klockan 07.10. Då letar jag efter kläder, torkar håret (med värmeskydd) och fixar frisyren till klockan 07.30 då jag går ut till kaninerna och sen cyklar jag till skolan.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Belindaa
0

#16 läskigt likt mej ;)

kerre
0

vaknar dricker vatten, sätter iordning gröten på värmning, sprayar upp håret och fönar ca tio till femton min =nack och armont , lite mascara tar sedan upp några plagg från golvet eller ev garderoben om sambon tvättat drar på mig extra långkallingar och benvärmare (vintertid och kalla sommrar, frusen) äter stor frukost! borstar tänderna, smörjer in ansiktet med olja.

johan86an
0

dushen sen jobebt sen hem lika rissig som jag startade:(

LinneaG
0

Går upp, klär på mig, lite mascara och äter frukost, flätar håret och borstar tänderna. Sedan ut med hundarna och sen till stallet och släpper ut hästarna och sen åker jag mina 40 min till jobbet. Och allt detta tar max 60min.
Och varför jag inte fixar min speciellt mycket är för att jag jobbar på en Bygghandel och har stora pösiga jobbarbyxor och en stor fleecejacka. Byggbranchens kläder är inte gjorda för en tjej i stl 34-36.

Anna
0

På vardagarna ser det ut såhär:

Klockan ringer kl. 7, ligger kvar och drar i sängen till ungefär halv åtta. Går upp, går in i badrummet och tvättar ansiktet med dels ansiktsrengöring och sedan bara kallvatten för att "vakna till".

Värmer plattången medan jag väljer kläder. Borstar igenom håret. Plattar håret och stylar det så som jag vill ha det. Sminkar mig (concealer, foundation, mascara och ögonskugga brukar det bli). Klär på mig.

Slänger i mig lite yoghurt eller någon frukt, tar på mig ytterkläderna och går till skolan vid ca 8.10 (börjar 8.20).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LinnB
0

Jadu. Frukost, dusch, lotion, leave-in hårkur, face cream, foundation, eyeliner, mascara, läppglans då och då, skakar till håret - sedan är jag good to go!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Cattix
0

På vardagarna brukar jag tvätta ansiktet och platta håret, ofta sminka mig litegrann men inte alltid. På helgerna gäller samma sak men jag brukar inte ha ork att sminka mig. Väldigt enkelt Flört

[Wera]
0

Vardagar:
Vaknar, byter om, plattar håret (väldigt viktigt!), våfflar med volumaster, sprayar hårspray, ev. tupperar något. Tvättar ansiktet med ljummet vatten, extra noga runt omkring och på ögonen. Efter som jag brukar vara torr i ansiktet tar jag på återfuktande kräm sen tar jag på ögonskugga (ibland), sen mascara och sist mineral faoundation. Ibland tar jag på täckstift på någon röd finne.
Borstar tänderna, sköter kaninerna - klar! ^^ hihi.

Sosso
0

Borstar och plattar håret, sminkar mig med mascara och borstar tänderna. Det är allt (:

gullenos
0

Vaknar, äter (ibland) sätter på mig (tar ungefär en halvtimme att välja kläder) sen sminkar jag mej mig foundation tre mascaror och ibland solpuder och rouge. Kan hända att det blir ögonskugga och vit penna ibland men inte så ofta.. sen packar jag idrottskläderna (idrott varje dag förutom fredag) och läxorna. Sen kollar jag på tv i tyyp en halvtimme. Sen går jag till skolan ;)