Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1159 ggr
sasha-
0

Hårinpackning

Är det någon som vet nån bra hårinpackning? Jag ska börja platta håret, och förutom värmeskydd tänkte jag skaffa en hårinpackning.

Sunset
0

Jag har haft en från Sunsilk, den som är för torrt/skadat hår. tycker den är bra och håret blir mjukt och luktar jätte gott.
Sen så har jag använt en från Dove, den för färgat hår, har varit bra den med.

Kattapult
0

Jag har en från Swartzkorpf (eller hur det nu stavas) :)

Funkar bra och håret luktar riktigt gott sedan.

Björn Axens ska vara bra också tydligen.

Fiona
0

Jag har en från Mjukt & Skönt (tror jag att det heter), ett budgetmärke, jag köpte min på Ullared. Den gör håret mjukt & lent men man måste duscha ur den väldigt noga annars blir håret fett när det torkat.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

sasha-
0

Oh va bra:-)

Hur ofta bör man göra en inpackning?

Fiona
0

en gång i veckan brukar vara lagom =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

paronskrutten
0

Dränkt det i olivolja, ha det i så länge du orkar, tvätta ur en gång med schampo, resten kommer gå in i håret

Helena

sasha-
0

Då skulle det bli så fett att jag inte skulle kunna gå ut i ett år :P En gång tog jag balsam för högt upp i håret, det tog typ tio tvättar innan det slutade vara fett.

paronskrutten
0

Oj vad konstigt.. jag smetar i balsam i hela håret alltid :P vad har du för balsam?

Helena

Link-
0

Jag har sk fint skandinaviskt hår som ganska lätt blir fett. Brukar bara ta balsam från ungefär halva håret och ner i topparna, håller sig "luftigare" då.

Angelclaw
0

Mitt hår blir aldrig fett, såvida jag inte petar i 1000 produkter och stylingjox i Tungan ute Lucky me!

Men bra med tips om inpackning! Sånt gillar jag!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

sasha-
0

#8 Lite olika, men bara vanliga som wella, sunsilk och elvital.

#9 Aa jag med, jag tar alltid bara i balsam i det hängande håret:)

sinikka
0

Olivolja är faktiskt superbra att massera in på kluvna spröda hårtoppar. På topparna gör det ju dessutom inget om lite olja sitter kvar efter tvätt. Det förhindrar håret från att spreta och se slitet ut när det hänger. Jag låter det sitta i ca en timme d v s lagom länge för ett avsnitt Desperate Housewifes.

Faidra
0

Jag har en urbra inpackning från garnier. luktar jättegott oxå

Sosso
0

Jag hade förut en från fruktis i ca 2 år eller nåt. Man märker verkligen skillnad efter att man använt den och håret blir väldigt lent och mjukt. :) Nu har jag en från elvital och den är bra, men jag föredrar nog fruktis framför den.

DinJejja
0

Jag köpte sunsilk idag :) Hoppas den är bra. Märkte dock ingen skillnad på det och det vanliga schampot :P

SofiaOfSweden
0

Jag kan rekommendera er att lägga pengar på en lite dyrare inpackning från frisören, ex. L'Oreal expert, Redken, Goldwell, Kerastase m.fl. då budgetvarianterna innehåller mest vatten. De dyrare däremot har satsat på kvalitet framför kvantitet, de är med andra ord mycket drygare ( och bättre)!

sasha-
0

Hmm men nu har jag redan hunnit köpa Swartzkopf ^^ ( Gliss)  Ska man bara ha i den i längderna eller i hårbotten också?

Faidra
0

För mig räcker det med att ha i topparna, men det är olika från person till person. för en del kan håret lätt se fettigt ut om man har i hårbotten.