Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 5595 ggr
Rovanja
0

Gula naglar

usch och fy

Jag har fått gula missfärgade naglar. Upptäckte det när jag tog bort nagellacket imorses.

Vad beror det på?

Kan man göra något åt det?

Har lagt på en skyddande lack så länge. Får se om det hjälper litegrann…

LinneaG
0

Vad har du haft för färg på lacket som du tog bort?

Det är väldigt lätt att få missfärgade naglar om man inte har ett underlack innan det 'färgade' lacket.

Jag tror att det finns ett medel/lack som bleker naglarna, men vet inte hur bra eller nyttigt det är för naglarna.

Fiona
0

Man får gula/missfärgade naglar om man har nagellack för länge utan andningspaus. Har för mig att man kan bada naglarna i salt för att få bort färgen, kan kolla upp det sen. Annars finns det lack som gör naglarna vitare och det funkar fin fint =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Frida
0

Pröva att ha naglarna i ett bad med färkpressad citronsaft. Citron bleker väldigt bra och du kan även blanda i salt och "skrubba" försiktigt om citronen inte är tillräckligt bra. Räkna dock med att få sitta ett tag, ett snabbt dopp räcker inte.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Fiona
0

#3 Juste det var så man gjorde!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Frida
0

Kanske ska tillägga att citronen även kommer torka ut hud och nagelband så en ordentlig omgång med handcreme och eventuell nagelbandsolja är att rekommendera.

Värdinna på Fantasy

Rovanja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade haft ett ljusblått lack i två dagar. När jag tog bort det så var naglarna gula.

Ska prova era tips!

Fiona
0

Vad var det för märke på lacket?

Jenny

gullenos
0

Oj det har jag inte varit med om, såg inte helt fräscht ut heller! Säg gärna om det funkade sen ;)

Rovanja
0

#7 Collection 2000

ingen jättebilligt inget jättedyrt

JMax
0

Va konstigt, två dagar är ju ingen lång tid. Jag har ju alltid biosculpture gel på mina de har inte fått andas under flera års tid men är ändå jättefina när jag gör om naglarna.

Har oxå hör att pressad citron o saltbad är bland det bästa för att bleka ner naglarna. Du kan ha på lite idominsalva eller annan fet salva på huden så stöter det bort lite av den uttorkande vätskan.

Röker du?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Frida
0

Två dagar duger gott och väl för att lacket ska missfärga nageln under. Hade ett grönt lack i höstas som jag vid ett tillfälle blandade in lite svart i för att göra det mörkare (var neongrönt från början) och sedan målade varannan nagel grön och varannan svart. Hade det i bara några dagar med ett skyddslack under. Likväl hade den gröna färgen missfärgat nageln medan de naglar som hade varit svarta var opåverkade.

Värdinna på Fantasy

JMax
0

Kan det vara nått särskilt pigment i vissa färger ex. blå o grön som missfärgare enklare?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Rovanja
0

#12 Låter ju troligt. Nej jag röker inte…då hade det varit en enkel lösning annars :P Men idag ska jag prova med citronsaft. Ska se om det funkar!

sinikka
1

Man ska aldrig använda nagellack utan underlack som skyddar. Och som dessutom får lacket att sitta mycket bättre. Precis som fler redan skrivit så är färskpressad citron det som funkar om olyckan ändå varit framme. Men glöm inte underlacket. För övrigt behöver inte naglar "andas" eftersom det precis som hår inte "lever". Det som lever på håret är ju rötterna där tillväxten sker. Det samma gäller för naglar, d v s att det är nagelbanden som behöver omsorg.