Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2240 ggr
LinaW
0

Hårhjälp - torrt, frissigt och livlöst

Tjoho!
Behöver hjälp med mitt frissiga hår. Jag plattar det rätt ofta, men har bra schampo och balsam som ska skydda, men det är inte nån wow-grej precis. Jag plattar/fönar inte håret utan att ha i mycket värmeskyddsmojs (spray och nån gel från Sachajuan som ska vårda, ge glans och skydda), men ändå så är mitt hår hur frissigt och torrt som helst, främst "i fram" och i topparna. Grejen är att det inte är speciellt slitet, har inte många kluvna toppar och det var inte jättelängesen jag klippte mig, men ändå så ser det så j*vla torrt ut.. Min mamma har likadant hår (rätt tunna hårstrån men håret är tjockt..), så jag antar att jag ärvt det delvis (kallas de typ skandinaviskt hår??), sen vet jag ju att plattången sliter.
Alltså, det är ju slitet, men samtidigt inte (har haft mycket värre då jag plattade utan att ha i nåt).. Det ser mer slitet ut än vad det är, och det är ju inte snyggt direkt.. Det är bara torrt och livlöst liksom.

Jag vill ha en inpackning eller nåt leave-in grejs som verkligen FUNKAR! Något som ger näring, glans och som motverkar "risighet" och "frissighet". Jag är riktigt less på mitt hår, och vill verkligenverkligenverkligen hitta något "wow-medel". Vill känna att det är mjukt ända ut i topparna, och att det inte ser eller känns så slitet.

Ex. på grejer jag provat är: Toni&Guy's Iron Heat Defence Spray (rätt bra, men det hjälpte inte mot frissigheten), Sachajuan's Straight Out Gel, nån jordgubbsdoftande inpackning från Gunry, Nivea's Intense Repair inpackning (känns bra när jag sköljer ur den, men är ingen skillnad på håret sen) och Herbal Essences inpackning för torrt och slitet hår. + "huskurer" och diverse schampo och balsam. Ingen har funkat riktigt bra.

Jag ska klippa mig snart, men behöver ändå hjälp eftersom det inte riktigt hjälper att bara klippa, som sagt är det bara frissigt, torrt och livlöst och SER mer slitet ut än det är.

Rörigt som vanligt när jag ska förklara nåt, men hoppas att nån vet nån bra hårprodukt eller huskur som kan passa. =) Pris spelar ingen roll, vill ha tips på allt.

Tacksam för svar.

VictoriaB
0

fråga hos frisören dem vet bäst

VictoriaB
0

fråga hos frisören dem vet bäst

Aviendha
0

Frisören borde kunna avgöra vilken hårtyp du har och vad som funkar bäst till det. Fram tills dess kan du väl testa någon vanlig inpackning som ska vara stärkande för torrt/skadat hår?

[IsabelleA]
0

För mig hjälper det att ha i balsamet i någon extra minut när jag dushar. Jag plattar mitt hår varige dag men upplever inte att mitt hår är slitet.

petuina
0

Tycker du köper något hos frisören, det har gjort mitt hår mycket starkare.

Chestnut
0

Håller med om frisören, fråga där. Själv tycker jag att Lanza Healing Moisture är kanon (finns hos frissan) :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Magster
0

Köp en hårinpackning för skadat hår, så har du i rikligt med den i nytvättat hår, sov med inpackningen men en handduk omvirad och skölj ur på morgonen.
Håret kommer bli som slike, mycket mjukare och inte lika torrt :) Gör detta minst en gång i veckan så kommer håret bli jättefint!

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Eklang
0

Jag har själv samma problem och inte blir det bättre av att jag börjar få lockigt hår heller Skrikandes Har jag fixat håret i timmar blir lockarna bra men håret är fortfarande frissigt och jättetorrt. Men får ta och höra med dom på frissan. För jag orkar bara inte med detta länge. Och ja, jag plattar ofta med skyddande mojs i. Fast ibland klagar mamma på att jag plattar så det kan gå ca 2 veckor innan jag plattar igen.

Emma, medarbetare på Hästfoto.

paronskrutten
0

Balsammetoden ska fungera.. har inte testat själv dock.

lockig.se

Helena