Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1280 ggr
cillisw
0

Toning?

Hej!

Jag undrar om det går att köpa en vanlig toning av de blonda färgerna och färga ett blekt hår? Alltså om man vill ha en annan nyans av blond, någon som gjort detta?

LinneaG
0

Har jag förstått det rätt?
Du är blond idag och vill färga/tona håret till en annan blond nyans?

Du kan alltid tona håret mörkare, tex från platina blond till guldblond, men du kan inte tona håret ljusare, tex från mörkbrun till blond.
Tyvärr så finns det inte så stort utbud av olika blonda toningar, men tror att det finns kanske 3 st. Kolla på Kicks, H&M, matbutiker och andra sminkaffärer. Vill du ha ett större utbud så kan du vända dig till en frisörsalong, antingen att tona där eller köpa toningen där.

Men tänk på att en toning blir mycket starkare och sitter i längre i blonthår och nyblonderat hår. När man bleker håret så slits hårståna och drar åt sig mer färg.

paronskrutten
0

Det GÅR att få håret ljusare med toning, det är mitt hår bevis på :P Men hur mkt ljusare det går att få det vet jag inte, har inte gjort något experminent.

(Lite OT)

Helena

cillisw
0

#1 Ja du har förstått det rätt hihi! :)

Ja jag är ju platinablond nu men är lite sugen på att tona det till en mer beige blond ton. Ibland är jag sugen på att färga det mörk brun också, tycker det är så fint! :)

#2 Oki :)