Naturschampo?
Någon här som använder naturschampo och balsam?
Jag fick tipset av min brors flickvän att jag borde prova det då jag har rätt tunt hår.
Någon som provat? Vart finns de att köpa?
när jag hade dreads blandade jag eget schampoo av olika örter och thé 

#1 - Kommer du ihåg hur du gjorde? :)
Hälsokostaffärer har en del (olika utbud i o f sig)
Rosenserien är bara naturliga ingredienser..men finns fler

#3 - vet du om rosenserien finns i butik? Eller måste man beställa de?
#4 Jag tror man bara kan beställa rosen..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag använder rosen-deodorant och den går att köpa i hälsoaffärer eller vad man ska säga :p vet inte om det är annorlunda med hårprodukter.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#6 - Kanon! Ska åka och kolla efter jobbet =)
Jo, hälsokost ska du kika i^^
Helena
Vad är det?^^

Köpte schampo och balsam med märket dr. Hauschka. Sak använda det imorgon så får vi se om det blir någon skillnad mot vanligt schampo.
#9 - Är schampo som är framställt av bara naturämnen, inget konstgjort i. Fick tipset att prova detta då jag har väldigt tunt och livlöst hår.

Kan verkligen rekommendera Rosenseriens produkter, och schampot är skitbra. De går att beställa från Bodystore där det är betydligt billigare än på alla andra ställen:)
Har även testat Dr hauschkas schampo och balsam men rosen seriens är överlägset och betydligt drygare.

#11 - Får bli nästa gång att prova rosenserien :)

Har använt det i lite mer än en vecka nu, tvättat kanske 4-5ggr.
I början kliade det en del i hårbotten och kändes inte speciellt bra. Men vissa som sagt att det tar ett tag innan man blir van, innan håret vänjer sig. Så efter 2 tvättar var det borta och håret känns mycket tjockare och mer livfullt, inte så platt och tråkigt som tidigare. Tappar inte lika mycket hår heller. Det negativa med det är att det inte luktar gott, men finns kanske någon annan sort som luktar godare.
Men det är nåt jag kan rekomendera för er som har tunnare hår och tappar mycket hår. Självklart kan ni med tjockt hår prova också, men det har jag ingen erfarenhet av.
Luktar rosenseriens schampo gott? Finns det nåt balsam?
Är det värt priset? (kostar 105:- just nu på bodystore)
Funderar på att köpa till mamma i födelsedagspresent :) Hon har tunnt platt hår.. Hon har ganska fett hår, skulle ni rekommendera det iaf? :)

#13 Har du bara behövt tvätta håret 4-5 ggr på lite MER än en vecka? Lyckos dig, jag behöver tvätta håret 1 gång om dagen om jag ska se normal ut.
golf.ifokus.se
#15 när man vant håret vid att bli tvättat mer sällan så blir det inte smutsigt lika fort ;) Jag tvättar håret ca 3 ggr/vecka^^

#15 - Tvättar håret ungefär varannan dag.
Jag tvättade det varje dag förrut, för det blev flottigt på två sekunder! Men jag bet ihop och tvättade det max var tredje dag, och nu några månader senare, så tvättar jag håret max 2 ggr i veckan, och det blir flottigt först på tredje dagen. ;D

#18 - Samma här, skulle nog kunna tvätta var tredje dag, men använder ett schampo för torrt hår och då blir det lätt lite fettigt.
är rosenseriens proteinschampo samma som naturschmapo? :)

puttar upp det här inlägget lite :)

Butiker som har eller jag tror kanske har naturshcampoo:
Bodystore som ni har nämt
The body shop (?)
Yves rocher (?)
Life (hälsobutik)
Hälsokost.
Nått mer :) ?
/Elvira :D

Detta har jag helt missat! Jag som har rätt tunt hår med, detta ska jag absolut testa! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag har köpt mina schampo på Life. Blev jätte nöjd med resultatet, men det kostar ju. Tror jag betalade 400kr för schampo och balsam, men det är väldigt drygt, räcker länge.
Är oftast det misstaget man gör när man tvättar håret, att man tar alldeles för mycket! Det ska bara vara en klick, som en enkrona.