Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 1241 ggr
Miii4
0

Egna kläder

Kanske inte så mycker "Glamour", men är riktigt trött på att aldrig hitta vad man letar efter i affärer. Så tänkte försöka göra lite egna fest-toppar osv. Någon som har några tips??

wewwa
0

har tyvärr inga tips på det, men jag puttar.. :)

[IsabelleA]
0

Symaskin är mitt enda tipps ;D hehe, har själv provat på att sy eget, inmte riktigt min stil och heller inget jag andvänder men det kan bli riktigt snyggt! hoppas att du får till det :D

Fiona
0

Kan putta denna tråd då jag skulle tycka att det var kul att sy lite egna kläder, i alla fall om det blir bra ;) Har kikat lite i klädtidningar i syslöjden på skolan men hittar inget som jag riktigt vill göra Obestämd Någon som har något tips om någon bra hemsida ?^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Marija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har faktiskt sytt en klänning, typ förra terminen. Lite ballong-modell i svart siden tyg Glad Hittade en bild på den, inte den vackraste men man ser ju lite granna i alla fall. Gjorde den på skolan, och mönstrena där var helt värdelösa (typ skitgamla nattlinnen-liknande klänningar) så fick improvisera med eget mönster.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Fiona
0

#4 Klänningen ser väldigt fin ut :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

SLennartsson
0

Smart idé.
Något jag borde testa också, hittar aldrig någo fint längre och när jag väl hittar något sitter de inge bra!

Inte ngn som vet ngn internetsida, tidning eller dylikt med idéer eller ngt?

Gasoline
0

Jag vill oxå sy mina egna kläder då allting sitter konstigt, är för dyrt, är för smått eller på något annat sätt inte duger =P Men jag är ju så dålig på att sy!

gullenos
0

Hoppas det går bra ;) Själv skulle jag aldrig klara det. Jag skulle nog slänga ut symaskinen genom fönstret tillslut ;) haha

gullenos
0

Förresten, lägg gärna ut bild sen! E roligt att se ;)

#4 grymt snygg ;) haha om man var så "händig" så skulle man ju inte behöva köpa kläder nått mer! Den ser ju ut att komma från en affär, det roliga med att sy själv e ju att man får nått unikt (:

Fiona
0

Någon som vet någon sida med mönster till kläder? ^^

Jenny

Gasoline
0

#10 Bra fråga, vill oxå veta!

Nu frågade jag mormor ifall hon kunde hjälpa mig ifall jag köpte tyg. Så när jag har köpt tyg ska hon hjälpa mig att sy en 50-tals inspirerad klänning. Spännande =)

Fiona
0

#11 Jag ska googla lite och kika om jag hittar ngt, meddelar vilket här sen ;) Låter spännande med en klänning :D

Jenny

Anna
0

Jag syr en topp i skolan just nu, hur slutresultatet blir åsterstår att se ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
0

Hittar bara mönster på engelska -,-

Jenny

Fiona
0

Har hittat en sida på engelska som jag försöker översätta och behöver hjälp med den här meningen : Don't round measurements in inches though, or you'll end up 1.27 cm over or short your actual measurement.

Kan ju skicka denna översättning till er som är intresserade sen, om den nu blir klar någon gång vill säga ^^

Jenny

Fiona
0

Ännu en mening som jag inte får till at låta bra --> From prominent bone at back neck down along the spine though a ruler of 1 width put at the projecting scapulae points to the tape tied at waist line.

Jenny

Honungskaka
0

Här kanske ni får lite inspiration, designar själv mycket och syr !

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

joooossan
0

#17 Oj, verkligen ursnyggt! Du har talang ! :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Fiona
0

#18 Herregud va fint :D Gillade skarpt den första klädseln med det rosa linnet & dom korsta shortsen ^^ Något du har till försäljning ? Eller tips på vart man kan hitta bra mönster till liknande plagg ?^^

Jenny

Honungskaka
0

#19 Jag har faktiskt lagt av med att sy för ett tag sedan och letade bara fram några gamla teckningar att visa Skrattande! Jag brukar leta igenom gamla loppmarknader inte efter kläder utan kläder med bra tyg som jag sedan klipper sönder eller så åter använder jag gamla!

#18 + #19 tack för dom fina kommentarerna, ni ska snart få se mer. Satsar på Beckmans design och formgivnings linje.

Josefin

Jojaton
0

#20 Vad bra att du återanvänder, det gillar vi, hehe.
Jättesnygga kläder, älskar shortsen!

Johanna - Instagram

Fiona
0

#20 Okej, hmm jag tycker att det är svårt att hitta kläder som ser bra ut på loppisar & seconhand… Några tips ?^^

Jenny

Honungskaka
0

Jag har då inte designat på ett tag men såg på en modevisning igår och fick insperation. Klaga inte om det ser olika ut. Har inte gjort så mycket på länge!

Josefin

Honungskaka
0

Vet att det är väldigt dålig kvalité på bilden, men har tappat bort dom pennor jag använde till första bilden och scannern är tillfällig!

Josefin

Fiona
0

Ser ju toppen ut Skrattande Men hmm somsagt några tips på hur man ska hitta bra kläder på loppis & seconhand ? ^^

Jenny

Honungskaka
0

Alltså, det är ju till att kolla upp sådana där loppis som olika klasser håller, man kan köpa härliga kläder (behöver inte vara snygga) sedan klipper man ut det snygga och syr lite ^^. Man hjälper klassen med deras vad-dom-nu ska göra och får lite ty till en tub topp kanske med påsydda pärlor vid övre kanten? Men kolla lite på sådana där plakat där man kan sätta upp Lappar och secondhand butiker ligger ju lite gömt bland alla NK hus. Ska försöka hitta dit någon gång. Annars kan man ju ärva kläder som man inte gillar och klippa sönder också!

Josefin

Gasoline
0

#25 Ett bra tips är att prova innan man dömmer kläderna. Många kläder ser MYCKET BÄTTRE ut på än när de hänger på en galge

Fiona
0

Tack för tipsena :)

Jenny