Färga håret
Tror jag har fått någon slags färga håret-mani…
Förut ville jag inte färga det alls, för jag ville ha min naturliga hårfärg, men nu när jag ändå har färgat det så kan jag ju lika gärna göra det igen.
Har haft denna hårfärgen i 2,5 veckor nu… vill bli ännu märkare en gång innan jag blir ljus igen… men är 2,5 veckor för kort tid för en hårfärg?
Borde jag bli mörkare nu på en gång, eller ska jag vänta 2 veckor till?
golf.ifokus.se

Det lär nog slita på håret om du färgar så snart igen , om jag var du skulle jag vänta någon vecka till. Färgar du hemma eller hos frisör ? ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hemma =) Mitt hår blir alltid jätteglansigt när jag har färgat det… känns som det inte sliter på det alls.
golf.ifokus.se

Direkt efter färgning är alltid håret helt underbart, men sliter, det gör det. Det märks efter ett tag. Jag var tvungen att klippa av i princip allt mitt hår då jag färgat det för mycket, det var superslitet. Så om jag var du skulle jag vänta ett tag till med att färga igen :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

tror du skulle passa i riktigt mörk brunt hår!
Är inte så rädd om mitt hår, färgar ofta. frissan tycker inte att det är speciellt slitet, hon blev väldigt förvånad när jag sa hur ofta jag färgar.
Men grejen är väl den att håret blir mättat när man färgar, så när färgningen är så ny tar håret inte åt sig färgen så bra. Det försvinner succesivt efter tvätt. Fast å andra sidan blir mitt hår alltid den nyansen jag vill ha, färgar ca. var 4:e vecka.