Ögonskuggan stannar inte kvar,
Hejsan!
Jag älskar ögonskuggor xD Men använder inte det så mkt, mer än vid speciella tillfällen, för att det försvinner så snabbt!
När jag är klarsminkad så är de supernajs, men sen nån timme senare så har näst intill all ögonskugga försvunnit. Typ knuggats bort när jag blinkar :S Hur kan jag göra för att de ska hålla längre? Helst hela dagen/natten.
Mvh Malin

Visst är det irriterande! ;)
Vad använder du för märke på ögonskuggorna? Både Face och Make up stores skuggor är att rekomendera! + att de har väldigt kunnig personal som gärna hjälper till :)
Det finns även en .. (åh! tappat namnet, suck) det är iallafall som en creme eller vad man ska säga som man stryker på ett lätt lager innan ögonskyggan så att det fäster bättre och håller sig! Ska kolla upp det om det vore intressant! :)
Annars finns det ju lite husknep som att först ha ett litet lager med foundation för bättre fäste, eller concealer..
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Det enda jag vet som kan hjälpa är att först lägga på ett lager puder under för att den ska sitta längre. Har dock inte testat själv men andra har och säger att det funkar 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Jag använder oriflames primer under ögonskuggorna, sitter hela kvällen då!
Nu har jag inte provat någon annan primer, så jag vet inte vilken som är bäst.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Använd en primer som #3 föreslår.
Även att ha puder som bas på hela ögonlocket ska funka enligt vissa.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tack alla :)
Jag vet inte riktigt vad jag har för märke, har mkt olika och provat alla. Även provat att lägga foundation under men icke :P Jag kanske blinkar för mkt? :P
Ska åka iväg o köpa mig en primer :) Tack för hjälp! Hoppas det funkar ^^

Kan rekommendera Make Up Stores ögonskuggor, har aldrig haft problem med dom, älskar alla deras produkter o man får alltid så bra hjälp där.
Oriflame har en primer man kan ha under med och den är bra har jag hört, har flera kompisar som köpt den.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Har inte ens hört om primer, men det kanske skulle vara ngt att testa =)
Kör själv på lite foundation och lite puder under, och har väldigt sällan problem med att de försvinner, eller blidar ett enda streck mitt på ögonlocket. Jo, kanske lite tendenser om jag anvåänder något kasst skit för 9.90kr ;)
Paulina

Det är jätte irriterande! xD Men här fick man ju några tips :)
Jag tycker att ögonskuggan kan lägga sig som ett streck över ögonlocket efter ett tag vilket jag tycker jätte tråkigt!