Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 1605 ggr
Abico
0

Trassla ut trassligt hår?

För en månad sedan permanentade jag håret, det absolut bästa jag gjort någonsin med mitt hår - jag älskar det! Tidigare hade jag väldigt, väldigt platt och tråkigt hår som bara hängde. Fördelen med mitt "gamla" hår var att det aldrig trasslade sig.
Men mitt "nya" krull är duktigt på att trassla sig. Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska göra med den jättelika tovan jag har bak i nacken, jag skulle verkligen behöva lite tips här.

Hanna 

Fiona
0

När jag har tuperat håret för maskerad så blir det väääldigt trassligt sen, jag brukar göra hårinpackning i hela håret och sen reda ut det med fingrarna före jag borstar. Hårinpackningen gör det väldigt mjukt & lent vilket gör att det blir lättare att reda ut ^^

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anna
0

Packa in det eller använd balsam på själva tovan. Red ut det lite med fingrarna först och sedan är det bara att sätta sig med en borste och hålla på tills den försvinner… :)

Jag får ofta tovor i nacken också.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

JMax
0

Mitt hår vart som svinto när jag permanentade det för ett par månader sen…tovar sig rejält men jag har nästan alltid fläta nu. Det går inte att ha utsläppt för när det torkar står det rakt ut som afrokrull. Hela håret vart förstört men jag vill ju inte klippa av det.

Jag gör inpackningar varannan dag och tovorna får leave in balsam och så sitter jag o reder ut dem med fingrarna sen har jag en bra tät håraktig borste och efter den en glestandad kam då brukar de ge sig.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jojaton
0

Hm, konstigt. Permanentade mitt i sommras (sämsta jag någonsin gjort med mitt hår…) och det blev inte trassligt.

Johanna - Instagram

gullenos
0

Det finns speciella medel som reder ut tovor. Som ett sorts balsam fast man har det när man inte duschar! :) Kolla efter något sånt i affären :D

Abico
0

Jag hittade en flaska balsam som man skulle spraya håret med och efter att jag dränkt in tovan och låtit det sitta i en stund gick det ganska enkelt att reda ut :)
Tack för alla tipsen!

Hanna 

gullenos
0

#6 va bra :D

Fiona
0

#6 Skönt att det löste sig, är kanske inte så jätte kul att gå runt med en stor tova i bak Flört

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Abico
0

#8 - Själva tovan är inte så illa, den syntes inte om jag strategiskt placerade lite hår över ;) Det värsta är att jag går med näven bak i nacken hela tiden för att försöka reda ut det, ser ju inte klokt ut och tänk om jag skulle fastna i burret *s* Dagens I-lands problem tror jag bestämt :P

Hanna 

Fiona
0

Hihi kul syn om du fastnar med handen "där bak" Oskyldig Låter verkligen som ett nutida I-lands problem japp ^^

Jenny

JMax
0

Glansspray till häst funkar oxå bra…Foxfire! Men jag har inget nu för jag har inga hästar hemma men det går ju köpa en flaska ändå

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Abico
0

#10 - Haha, "där bak" tolkar jag som ett helt annat ställe - förvisso vill jag inte fastna med handen där heller *s*

Hanna 

Fiona
0

#12 Haha jo jag förstog att det går att misstolka väldigt lätt Flört

Jenny