Färga håret
Jag har nu typ mörkbrunt hår, tonat. Vill gärna ha rött hår, ganska mycket rött ;P Kan jag färga från den hårfärgen jag har nu eller måste jag avfärga det, och isåfall, hur gör man det? Visar bild på min naturliga hårfärg och min nuvarande hårfärg.
Och, finns det någon hårfärg ni rekommenderar? Har ni det själva, och isåfall, hur ser det ut? Vilken hårfärg hade ni innan?
Många frågor, men hoppas ni kan svara iaf på några :)
Johanna - Instagram

Gå till frissan och fråga, och låt dom färga i sådana fall.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

har alltid velat sett någon med långt (nedanför skuldrorna) grönt lite lockigt hår som en sjöjungru eller nåt men har aldrig haft grönt hår själv än så vet inte hur snyggt det skulle vara i verkligheten men i mitt huvud är det fint iallafall ;p annars är blått väldigt fint men har inte haft helblått pga plupp kommentarerna haha
Hmm, osäkert hur mkt det röda skulle synas faktiskt.. vågar du bleka lite?
Helena
Klipp av en bit av ditt hår och se hur det blir om du bleker och färgar den biten genom att använda lite blekning och lite färg på slingan enligt instruktionerna
Helena
Jag skulle vänta två veckor, men du gör som du vill
Helena

När jag färgade mitt bruna hår till rött var jag tvungen att bleka mitt hår så mycket som möjligt för att de skulle bli rött sa frisören. så jag blekte de o sedan färgade jag de direkt till rött ^^

om man använder henna håller det länge.. trixet är bara att få ur det senare haha
När vi färgade mig killes hår från svart till rött så hade vi först i en blond färg som satt i ungefär en timme. Håret blev förstås inte snyggt, men vi skulle ju ha rött på. Sen bara i med det röda i rekommenderad tid och voila! Perfection ;-)
vi kanske inte har samma hårtyp men min naturliga hårfärg är som din fast lite mörkare. jag hade färgat det mörkbrunt, nästan exakt som dig, och jag färgade det rött genom att för färga det rött en gång - då blev det mörkt rödbrunt sen några veckor senare (när jag hade pengar till färgning igen) så färgade jag det rött igen och då blev det rött. Jag har färgar fram och till baka mellan rött och mörkbrunt flera gånger och denna metod har funkat för mig. men jag hade kanske mörkbrun toning så det blektes lite snabbare än färgat hår gör…

Jag färgade illrött på min mörkbruna färgning med utväxt. Resultatet blev illrött på utväxten och mörkrött resten. Hatade det från början, men tillslut började jag faktiskt tycka det var rätt fränt då det skiftade lite. Ville inte bleka, för mitt hår var redan väldigt slitet. Dock fick jag färga på mitt röda typ en gång i månaden, så nu har jag mörkbrunt igen. Klippte av mig allt i samma veva eftersom att det blev så slitet av all färgning.
Det jobbiga var att det färgade av sig överallt. Var ute och gick i regn bland annat, efter det var min tröja rosa. Skitgulligt.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
#15 färgade det av sig?
kan inte ha varit en så bra färg! Var det toning? eller hade du typ inte sköljt ut det ordentligt?

Det var väl inte direkt en toppenfärg. Brillance, nånting. Jag var väldigt noga med att skölja, men så fort håret blev blött färgade det av sig lite. Dock mest dom första två veckorna ungefär. Jag hade en riktigt kass färg, helt enkelt. Haha 

17# Om det "färgar av sig" så har du bara inte sköljt ordentligt. Har användt samma märke som dig o tycker att det e super bra. Skölj mer nogrant nästa gång.

#19 Förmodligen sant, men när det fortfarande färgar av sig efter en vecka och jag duschat varje dag… borde det inte vara ursköljt då? Färgar aldrig av sig då jag färgat det brunt, vilket jag gjort ofta. Är det mitt hår som inte vill ha på sig färgen? Haha.
#20är det en toning? isf är det för att toningen skjöls ur. det är ju meningen att det ska det men vanligtvis brukar det bara färga av sig när man duschar och tvättar håret med schampoo…

#21 Nej det var en färg. Men det färgade bara av sig då det var blött, så. När jag var ute i regn eller efter en dusch. Så det kanske inte var så konstigt att det gjorde det i så fall. Var otydlig med det jag skrev, bara.
Jo, färg färgar av sig också. Rött håller inte så bra tyvärr, och det är supersvårt att bli av med. Nyfärgat är det dock urläckert :)
Helena