Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2251 ggr
[lolo8453]
0

Mary kay?

Hallo!

Nån här som har använt Mary Kay produkter en längre tid? Undrar om det verkligen är värt priset.

Blir nog lätt lurad när säljkonsulenten ser jättebra ut och har fin hy.

Bara nyfikenKyss

Ellinor_ludde
0

Nej, det är absolut inte värt priset, visserligen är dom mkt bra, men man kan hitta pprecis lika bra produkter fast för ett mkt billigare pris. Min mamma och mn mormor känner massor som jobbar på mary kay, så de fick hänge med på något öppet hus eller vad de nu hade. Där hade de massor med rabatter på produkter, så min mamma köpte en foundation för 700kr. Men det visade sig vara jätte slöseri med pengar eftersom min foundation som kostade 150kr var mkt bättre.

Ellinor_ludde
0

Men deras hudlotion är jätte bra!

Matilda_91
0

jag har en fondation därifrån som är.. sådär. Först var jag jättenöjd med den men det ser ofta lite kakigt ut i ansiktet trots att jag blandar ut den med en tonad hudcreme. Den kostade 200 kr.

Nettan_L
0

Jag har haft en del grejor där ifrån även fondation som jag tycker visserligen är bra men jag tyckte det blev för dyrt i längden så jag slutade. Kan ej säga att det är dåliga produkter men dyrt, är visserligen dryga och håller länge ;)

Ett märke som jag tycker är bra är det finska märket Lumene med bra priser ej för dyrt. Finns att köpa på Kicks,som både smink och hudvård.

[lolo8453]
0

Tänker inte så mycket på just smink, men mer på rengöringsgrejer eller dag/nattkrämer.

Nån som har testat en sån produkt en period och märkt en förändring i hyn. Vill ha lite jämnare hy och dem har produkter som skulle göra det.

Men med tanke på priset e jag inte jättesugen på att testa utan att kolla runt lite först.

Men efter vad ni har skrivit så verkar en foundation inte nåt att satsa på.Glad

[Saarah]
0

jag/mamma köpte som ett kit därifrån med fyra hudvårdsprodukter för händerna. jag hade typ som eksem då på händerna /: men efter att jag hade använt krämerna ettt tag blev det jättebra. det kostade ungefär 600 har jag för mig. men jag tror att man kan hitta minst lika bra saker för ett billigare pris! ;)

Engla
0

Mary Kays produkter kan man fynda billigt på Tradera.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Anoziz
0

Mamma köpte ett hand kit därifrån, med något vax som man ska ha först och sedan en scrub (som doftar LJUVLIGT!) och sedan en lotion. Och jag säger bara att kitet är underbart, händerna blir riktigt lena efteråt!

emsems
0

En på mitt jobb säljer dessa grejer. Jag är inte så impad.. Handrengöringen och vaxet hatade jag, man blev så kladdig… Har själv en foundation jag fick gratis, den är väl helt ok, men har inget att jämföra med. skulle inte köpa därifrån, jag är så himla nöjd med mina handplockade olika sminksaker, så jag ser ingen mening med att betala mer än det dubbla. Man får ju komma ihåg att man betalar många mellanhänder…

ElinKee
0

Nä värsta rånet, jag köpte för att vara snäll och det var inte ens bra.

Moonstrike
0

Mamma och jag köpte rengöringsgrejer (för ansiktet) därifrån. Försäljaren (mammas kompis) sa att man troligtvis skulle få mer finnar osv de 2 första veckorna för att rengöringen fick upp det till ytan.

Och jovisst, finnarna kom, men dom försvann aldrig. Efter ett tag bytte jag till Garnier istället. Det var i somras, nu är finnarna inte så synliga (bara som ett svagt knotter på vissa partier).

Mamma använder fortfarande de produkter vi har kvar, men hon tänker inte köpa de igen.

Jag använder ögongelen dock, och gillar den, men tror att man lika gärna skulle kunna ha av ett annat märke ;)

Theres
0

Ta Oriflame istället ;) Jag är säljkonsulent hos Oriflame och tycker det är jättebra. Man får 20 % rabatt på allt man köper också. Och jag man som jag och inte bara köper till sig själv utan säljer till kompisar också så kan man tjäna en slant. Jag tjänar väl en 500-lapp extra i månaden. Fast jag har avancerat lite till exklusive säljkonsulent och har 30% på allt jag köper om ordersumman går över 2000 kr =)

http://www.oriflame.se/prod/offers/CurrentBrochureFrontpage.jhtml

golf.ifokus.se

Frida
0

#9 Först vaxet, sedan rengöringen, därefter lotion - inte det minsta kladdigare än andra handlotions, men bättre. Vaxet kan man även ta till natten när det får tid att gå in i huden ordentligt.

Har deras dermabrationset samt rengöring och creme för ansiktet samt Satin hands. Har inte använt dem så länge men de är för mig underbara. Angående priset kostar det lika mycket som det jag hade innan så för mig gör det ingen större skillnad.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ElinKee
0

Jag tycker att deras produkter luktar riktigt illa efter ett tag, trots att dom är gjorda som så att man klämmer ut krämen man ska ha, utan att behöva stoppa ner fingrarna i t ex en burk. Jag tycker att det är ok med dyra produkter, men jag tycker inte att Mary Kay är värd det priset.

Trav_
0

jag köpte det, fick som finnar/sår i ansiktet och hon sa det skulle försvinna, men det gjorde dom inte.. Använder rengöringen för ansiktet då och då…. Har fortfarande sår i ansiktet som inte vill ge med sej! Så man täcker o täcker för man tycker man ser hemsk ut utan smink nu…