Plattång
Hur mycket sliter egentligen en plattång på håret? Jag plattar mitt hår 1-2 ggr om dagen, hatar verkligen mitt hår när det är vågit.. :S
Jag har hört att en bra plattång inte sliter på håret utan snarare tvärtom, stärker det. Men det är som sagt bara något jag har hört :p
En plattång sliter på håret mer eller mindre, finns plattänger med infrarödvärme som ska vara mer skonsam mot håret, en sådan har jag. 
jag plattade håret jätte mycket förr.mitt hår blev helt förstört och sönderbränt….
jag har en jätte bra plattång frn GA.MA den sliter inte alls
då kanske man borde investera en ny:).för jag gillar ju när mitt hår är platt.
#4 Samma här och jag upplever inte alls att den sliter.

den sliter inte så mycket på mitt, men det torkar ut det en hel del, så andvänder en massa produkter för att återfukta det ;P
Sköter man håret väl så blir det inte så jätte slitet på engång!
jag märkte en stor skillad på mitt hår från att bara duscha med schampo och balsam.. sen direkt till hårfönen och sedan plattången och lite hårspray… och nu mera direkt efter dusch så använder jag ett balsam som jag använder direkt efter dusch som bevarar hårfärg och skyddar topparna! och sedan en lite mousse liknade som jag har i då jag fönar som fungerar som ett skydd för håret.. och mitt hår blir inte lika nött på engång!! men mina produkter kostar en hel del då jag inte använder några billiga saker :)
Putt, gammal tråd men iaf. ;p

Jag har en Ga.Ma plattång och jag tycker snarare den gör håret glansigare och finare än om jag använder en annan. Mitt hår håller sig faktiskt fräshare i fler dar om jag använder min Ga.Ma! Men det kanske bara är inbillning 

GA.MA är bra plattänger och är värd priset i längden om man är rädd om sitt hår. Sen en skyddande spray alltid att rekomendera.
En plattång sliter otroligt mycket på håret även om du inte märker dte direkt. Håret är känsligt mot extrem värme så när du plattar håret så använd ALLTID ett värmeskydd som skyddar håret.