Hår frågor
Hej, jag har några frågor gälland hår!
1. vad finns det för något budget utbud av värmeskyddande produkter för håret? Jag vet bara om Studio Line, men finns det något som även går att ta i torrt hår?
2. Jag har hört att hårinpackning bara ska tas i längderna, för att det tynger ner håret annars. Men jag har en som de står på bruksanvisningen att den ska masseras in i hårbotten samt längderna. Kan man då göra det utan att det tynger ner håret, eller bör man bara ta den i längderna ändå?
Tacksam för svar //Jenny
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag har en rosa flaska från Lóreal, och den använder jag även i torrt hår om jag glömt innan, och jag tror inte att håret tar skada av det, men effekten kanske inte blir lika bra som om det får torka in.
När det gäller hårinpackning så tar jag oftast bara i topparna, för resten känns bra, men du kan ju testa. Tycker du att det tynger ner så ta inte allt. Eller så varvar du båda delarna =)
Paulina

#1 okej, vart köper du den flaskan & vad kostar den ? Tack!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag tar inpackning i ungefär halva håret. Jag har långt hår, så det behövs i topparna. Har ingen aning om värmeskyddande produkte.
Den köpte jag på HM, kostade runt 50 kr, kanske lite mer men jag minns inte riktigt.
Paulina