Få längre hår snabbt!
Jag klippte mig igår, och jag skulle bara klippa upp det liiite så jag fick lite volym. Nib frisör klippte upp det MYCKET och nu ser det förjävligt ut och jag vill fan inte viosa mig!:(
Det måste växa ut så snabbt som möjligt, så tänkte om det fanns nånting som gjorde att hårta växte fortare, förrutom att sköta håret bara ?
snälllaaa
B-vitamin ska väl vara bra. Men nåt mirakelmedel som får håret att växa en dm på en månad finns det nog knappast… Orkar du inte vänta är väl hårförlängning alternativet.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

inte slita på det så mkt, så att näringen går till att göra håret längre än att återfukta/ge näring till topparna.
har jag ialf hört :P och kör på samma, mitt hår är väääldigt långt, och växer snabbt =)
men kan ju även vara mitt hår som är sådant, men vad vet jag ;)
Oekj tack :)
Jag har hört att om man alltid avslutar med att duscha håret med kallt vatten efter att man tvättat det samt avslutar med kall luft när man har fönat det ska det växa lite snabbare, men det är som sagt bara något jag har hört :p Kan kanske vara värt att testa iaf, det skadar ju inte!
ahokej , ja prova kan man ju alltid :)
Finns inget medel att ta till för att håret ska växa snabbare, så är det. Men att vårda och slita så lite som möjligt på håret gör ju att det håller. Ett hår som vårdas och inte slits på håller medans ett hår som utsätts för mycket slitage går av i toppparna.
#0 Har just råkat ut för samma sak. Usch vad hemskt det känns. :(

som tur är går jag alltid till toni&guy eller en som jag har gått till länge som jobbar på tre klippare på kungsholmen. Men det dåliga är att jag ringde till henne i mitten av oktober och fick tid på Lucia så det e ganska fullt där!! "/
jag har inget tips på vad du ska göra tyvärr (mitt hår växer som ogräs-.-)
/Elvira :D
happyhair.se? :P
Men hur länge ska man massera då? ;)

Du bör klippa det rätt så ofta också. Det gör håret starkare, och iochmed det så växer håret lite snabbare. (:
// Lisa, medarbetare på Twilight

jag föreslår mandelolja ;)
de har jag använt när jag fick ett ryck & klippte av näst intill allt mitt hår & hjälper det? såklart! de e asbra (på mig åtminstone :P) du kan hitta de i nån mat-affär om annars i nån mat-affär för utländsk mat dom brukar oftast ha de ^^
p.s. kokosolja funkar oxå men inte lika effektivt ;)

Oj glömde säga att du ska bara ha i de över t.ex. natten max 12 timmar innan de måste sköljas ur ;) & du kan använda de så ofta du vill men risken blir då att håret blir fett =/
#13 Det är en myt. Vad man gör där nere påverkar inte vad som sker i hårrötterna, tyvärr :/

#4 Växer det snabbare då? Jag har hört att om man vill ha håret glansigt ska man skölja det med kallt vatten XD

#16 men om man har slitna hårstrån så går det av snabbare än vad det växer :P
- Tvätta håret med schampo högst tre gånger i veckan, om du inte gillar att gå ut med otvättat hår så tvätta det endast med balsam i topparna på dom schampofria dagarna
- Red ut tovor innan du kliver in i duschen, håret är mycket skörare när det är blött
- När du ska schamponera & balsamera gnugga först det mellan händerna för att få fram dom bästa egenskaper. Massera första in vid rötterna, fortsätt sedan med hjässan. Längderna behöver man oftast inte schmponera, speciellt inte om du har torrt hår då det slits ännu mer.
- Trassla inte in allt hår på hjässan när du tvättar det, utan massera istället in schampo.
- Om du använder många stylingprodukter så är det bra att schamponera 2 gånger, en klick som en 5-krona ungefär
- Gör hårinpackning minst 1 gång i veckan
- Krama ur det mesta vattnet innan du skliver ut duschen och gör sedan en turban med handduken som får suga upp resten. Föna så lite som möjligt
- utsätt inte håret för värmning (ex. fön eller plattång) om du nu ska göra detta använd värmeskyddande
- Om du blåser håret ska du hålla fönen minst 15 cm från håret och flytta runt den så att den inte värmer på samma ställe hela tiden
- Först när håret är 80% torrt ska man reda ut det först med fingrarna och sedan med en borste, gärna i naturborst
- jag har läst att om man vill spara ut sitt hår ska man klippa det var 10:onde vecka
Lite tips för att minska slitaget av håret så att det växer fortare (: Källa: Starlet
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg