Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 969 ggr
elvissspringsteen1
0

zink

har läst å hört om folk som ätit zinkkapslar och märkt att problem med finar har försvunnit. nu har ja ingen överdriven acne men har en del finnar. Så jag har beställt sånna nu, hur många här har märkt av skillnad efter att ha ätit zink? just mot finnar…

Aviendha
0

Jag började för två dagar sedan ;) Men håller er uppdaterade. Till nyår känns det som "omställningsprocessen" kommer att ha vart över, det tar ju ett tag för kroppen att ställa in sig och ev rena ut.

elvissspringsteen1
0

ja precis:) ja tror iaf stenhårt att de fungerar:) hoppas då de eftersom ja oxå beställt:P

Liss
0

Har käkat Zink i lite över 1 år tror jag. Dem första 2-3 veckorna rensar kroppen ur all skit och då kan de se värre ut ett tag om man har mycket finnar annars. Men efter dem veckorna blir det bättre och bättre..
Ackne ärr och annat läks eftersom zink gynnar sårläkning och vävnadstillväxt. De läker alltså innifrån.. Dessutom är de bra för immunförsvaret, så man blir inte sjuk lika lätt;)

För min egen del har det hjälpt. Jag har inte alls mycket finnar och lider väl inte utav det, de är under mensen det kommer isf. Har glömt tabletterna rätt ofta också och när man då börjar om rensar de ut igen.. Men jag tycker om dem! De hjälper även mott lite smått som kommer då och då annars..

#1 Ska bli intressant om vad du tycker:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

elvissspringsteen1
0

okey ja de låter intressant:) har ätit dom i 2 dagar nu:P

Aviendha
0

#3 Hur stor är din dagliga "dos"? På mitt paket står det att de rekomenderar tre tabletter varje dag, totalt 15mg zink. Vore intressant om dosen är samma för olika märken och tillverkare.

Uppdaterar. Ätit i strax över en vecka nu. Lite mer småfinnar, inget kul, men det är inte så mycket att jag stör mig jättemycket på det, det går väl över. (om det inte är "veckan" som ska spela ett spratt, igen)

Liss
0

#5 Jag tar 15mg, de är EN tablett för min del och på burken står det att man inte ska ta mer en rekommenderat om man inte rådfrågat en läkare. Alltså 15mg.. Men så har jag läst mig till att det är okej med högst 30mg ifall man har svårare akne. Annars rubbar man systemet eller något sånt:)

Är det första veckan så rensar det ju ur också:)

Anoziz
0

Mina zinktabletter är på 15mg och jag ska bara ta en per dag, funkar okej. I början, efter "utrensningsveckorna", var det bra men nu vacklar det lite.

Köpte idag multivitamin & mineral tabletter istället. Innehåller lika mycket zink som i mina zinktabletter (15mg) fast de hade ju huur många vitaminer och mineraler som helst. Kostade bara 6kr mer, känns lite mer värt med fler vitaminer osv. När det ändå är lika mycket zink i.

Aviendha
0

#6 Aha. Mina är små smälttabletter. De smakar faktiskt gott =)

Liss
0

#7 Jo de är ju en fördel också, att köpa med vitaminer med. Då balanserar man upp det med andra bra saker också:)
Jag skulle nog behöva lite vitaminer egentligen, får inte i mig allt för mycket sånt.

#8 Okej:) De har jag aldrig sett.. hehe, min är jätte små tabletter man sväljer från hälsokost:)