Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 915 ggr
ElinLi
0

Piercing

Jag vill ha en piercing ovanför läppen på sidan dårå :) Jag e dock tolv år men vet ni några bra piercingstudior i stockholm ?

elin

Aviendha
0

Du hittar massor med bra info på bodyart.ifokus =)

Det finns många bra studios i STHLM, men, de flesta seriösa gör inte piercings på personer under 18. Då ska man ha målsmans tillstånd men då måste man vara över 15 eller 16, beroende på vilken studio.

Tror piercingen kallas monroe i vilket fall.

Ett tips, gå för guds skull inte till en hemmapiercare eller gör det själv! Det är mycket nerver, och att se till att placeringen blir bra så det inte skadar tänder och tandkött och samtidigt ser bra ut på dig är inte det lättaste. Dessutom så har en seriös studio strikta hygienkrav, vilket man inte kan ha hemma. Visst finns de de som lyckas få det bra utan att infekteras, men det är inget jag vill rekomendera. Vänta med det, du har all tid i världen på dig =)

Ändå tror jag att du kan passa rätt bra i den, som du ser ut nu, även om det kan ändras mycket när man växer.

Ursäkta om det blev långt, är rätt intresserad av bodymods själv så ;)

[Cute]
0

Min kompis skaffade sig precis en sån piercing, men hon tyckte att staven man först får innan man byter störde nått enormt eftersom den första man har under läketiden är ganska så lång och liksom sticker ut när man äter o sånt typ. Hon tyckte det såg fult ut. Och sen så är ju läkeperioden ganska lång innan man kan byta till ett snyggare smycke!

Aviendha
0

Btw, om den sitter på sidan tror jag den heter mouch, tänkte först på en annan :S Men som Cute säger, läketiden kan ta ett tag om man har otur, och en piercing blir ibland infekterad och det gör jätteont (egen erfarenhet)

Men jämfört med navel så läker en sådan snabbare, om allt går som det ska. Men som sagt, vänta tills du är i "rätt" ålder.

Migoff
0

Jag tycker också att du ska vänta. Man får ju inte glömma att när man väl har gort hål och det har läkt, så sitter hålet där förmodligen resten av livet. det är många som ångrar sig som äldre att de har piercat sig. (Dock inte alla ;) )