Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 789 ggr
ElinLi
0

modell

Jag skulle gärna vilja bli modell .. Alltså tex reklammodell för tex ellos kapphal eller aa.. Det brukar ju vara ganska bra för att få upp självförtroendet lite :) vet ni hur man gör för att bli det ?

mvh elin

Aviendha
0

Jag vet inte hur man blir det. Skicka ett mail till deras kundtjänst och fråga så får du nog veta =) Ibland så annonserar de om auditions för mindre uppdrag, tror det är svårt att landa ett kontrakt som ansikte för en så stor kedja som ex KapAhl utan erfarenhet.

Men, modellandet i sig tror jag inte höjer självförtroendet. Det är inte personen på bilden som gör det stora jobbet, ljus, smink och kunniga fotografer gör det mesta, och branchen är inte så vacker från insidan som den verkar om jag får gissa, utifrån det jag hört och sett.

Bättre självförtroende som håller får man genom att stärka självkänslan, att bli trygg i sig själv. Kanske genom terapi, eller liknande program. Att bara fokusera på utseendet kan leda till motsatt effekt. Även om det bara är utseendet som man har problem med just för stunden.

Tuffs
0

du skrev ju i ditt förra inlägg att du tyckte att du var så ful. Jag tycker inte det, men du kan inte tycka det heller.

Om du hade tyckt det skulle du inte sagt att du vill bli modell.

Nästa gång kan du ju hoppa över det där andra inlägget och bara frågat det här ist, för de e så onödigt o göra ett inlägg bara för att få snälla kommentarer.

ElinLi
0

#2för det första tack för att du förstörde min tråd. För det andra : Ingen NÅGONSIN har sakt att jag e fin/söt inte min mamma , inte min pappa , inte min syster .. KLART SOM FAN ATT JAG VILL ATT NÅGON SÄGER DET! DU OCH ALLA ANDRA SOM SAKT SAKER SKA BARA VARA TYSTA! NI VET INGENTING OM VARKEN MIG ELLER MITT LIV. För det tredje : Jag mådde mycket dåligt när jag skrev den tråden, Jag hade ångest som fan. … Jag vill skicka in en bild för att se vad dom som fotar modellerna tycker om mig då jag fått mycket brev genom kamrat/bdb om att jag har ett vackert annsikte.. För det 4 och sista så har jag bett alla ta bort min förra tråd men det vörkar inte finnas några Medarbetare här.

Fiona
0

#3 hmm överreagera ? Håller med 2 , om du skrev i en annan tråd att du tyckte att du va så ful och nu i den här tråden skriver att du vill bli modell, de hänger inte riktigt ihop ?! :-P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

ElinLi
0

#4 Nej jag överiagerar inte jag e bara grymt trött på allt skit på iFokus..

ElinH
0

#5 Det roliga är att det är du själv som skapar "skiten".

Hör med olika agenturer om du vill bli modell.

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fiona
0

#5 säger som 6, de är ju du som har skpat den ;P eller vad syftar du på mer ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Tuffs
0

#3 jag säger va ja vill, o ja va inte precis elak, ja sa va ja tyckte och ja sa att du va söt o du rådampar. Lugna ner dej lite!

håller me fiona! (;

Tina-A
0

Citerar:

"Ingen NÅGONSIN har sakt att jag e fin/söt" ……  "då jag fått mycket brev genom kamrat/bdb om att jag har ett vackert annsikte"

Håll dig till 1 historia.

Du är inte ful ElinLi, du är söt. Men skriv inte olika saker överallt, för det är väldgit förvirrande och man tyvärr inte tagen på lika stort allvar. Som tidigare skrivit, hör av dig till olika argenturer.

Du kan ju också höra av dig till fotografer om du vill öva lite innan du går till en argentur. Då kan du bli fotad med bakgrund och allt. Har själv gjort det några gånger, du kan ju PMa mig om du vill ha hjälp med vart du kan vända dig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

TerriZue
0

Om modell är något du vill vara tycker jag att du bör satsa på det men om du bara gör det för att höja självförtroendet så avråder jag dig verkligen.

En modell blir alltid kritiserad för minsta smågrejer, man kan vara hur vacker som helst men blir ändå granskad uppifrån och ner med kritiska ögon som ALLTID hittar något fel.. Även o det inte finns där.

Nej, att vara modell får nog snarare självförtroendet att rasa än bygga upp det.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus