Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 26383 ggr
Emelie-G
30

Hätta vs. folieslingor

Ska till frisören snart för att göra blonda slingor, mitt hår får en så tråkig blond färg under hösten. Jag undrar hur skillnaden i resultatet blir om man gör slingor med hätta eller folie, visa gärna bilder om ni har :)

AnnaFreds
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag slingade med hätta, men det var för att jag hade så mycket utväxt. Vet inte vad skillnanden är, men såhär blev jag :)

Emelie-G
1

Snyggt! Har du någon före-bild också? :)

Taci
1

Jag tycker du ska låta frisören bestämma hur den vill göra slingorna. Men vill du ha breda, tydliga slingor borde du nog inte ta hätta.

Alla frisörer jag varit hos ogillar hättor, just för att slingorna hamnar lite vart som helst. Slingar dom "för hand" så har dom kontrollen över att det blir jämnt och snyggt. Så som sagt, bestäm du hur du vill att slingorna ska se ut, men låt frisören välja metod. Skulle jag gjort iaf, lycka till :)

Eostra
1

Jag har testat båda och som sagt blir slingor med hätta smala och de som görs med folie blir breda. :)

Emelie-G
0

Så med andra ord borde hättslingor se mer naturligt ut i och med att de blir smalare? Kör isf på det tror jag, vill ha ett naturligt resultat och inte vara se randi ut i huvudet :p

Peppe
1

jag har blekt ner mitt mörkbruna hår till mörkt blont med hätta. ser naturligt ut

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Emelie-G
1

Oj vad konstig sista meningen blev i #5 Oskyldig Men som sagt, kör nog på hätta!

Taci
1

Jag förstår inte riktigt hur du menar nu.. Gör Frisör med en pinne o papper emellan (istället för folie..) så behöver det inte alls bra breda! De kan göra dom precis hur breda eller smala de vill, skillnaden är att de ser exakt var slingorna hamnar, till skillnad mot i en hätta där dom bara ploppar upp var som. Gör man dock hemma är det ju lättare med hätta.

Jag har aldrig slingat med hätta hos frisör, utan då de står o zickzackar med en "pinne", o det har blivit väldigt tunna o fina, naturliga slingor.

[Mova]
0

jag tycker att det lätt kan bli lite randigt om frisören gör egna slingor, för då hamnar dom ju så lika varnadra än om man gör i hätta. Ser mest naturligt ut i hätta för då blir det inte riktikt "slingor" utan ett mér helhetsintryck men med folie ja då blir det ju slingor, lite randigt sådär :)

cillisw
0

Hätta används just för att få ett mer naturligt resultat. Folieslingor går att göra både smala och breda men resultatet skiljer sig en hel del från hätta så är det. Jag tycker du ska köra på hätta! :)