Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 7926 ggr
Taci
0

Silvershampo direkt ?

Tänkte slinga mitt hår imorrn igen (slitsamt för håret, jag vet), o förmodligen lär det bli lite gula nyanser.. om det nu blir det, så har jag silvershampoo hemma, men det jag undrar är .. när jag sköljer ur blekmedlet ur håret, brukar jag alltid shamponera håret, för att färgen verkligen ska gå ur ordentligt. Kan jag redan då använda silvershampot eller är det för tätt inpå blekningen liksom? Bör man vänta till man tvättar håret nästa gång ?

stinadrugge
0

det brukar inte bleka så mycket om man använder det på en gång. samma sak om du blonderar flera gånger på raken. jag brukar vänta minst 2 veckor mellan blonderingarna, så du borde vänta typ en vecka innan du använder schampot, annars sliter det bara mer.

juliapettersson
0

Silverschampoo sliter inte!! Det använder man för att motverka gula toner i håret.

Använder det alltid efter jag har blekt håret.

Orbit
0

kan man ha silvershampoo fast man inte färgat håret??Fundersam

Alex
0

#3 Är väl inte så ofta man behöver det då, eller? ;) Det bleker liksom inte, utan slår ut röda (orange, gula) toner i håret. Och det har i alla fall jag aldrig sett nån med naturligt blont ha. :)

#0 Som #2 säger, inga problem, använd det direkt efter om du vill. Själv har jag (eller min frisör) använt det under färgning. Det sliter som sagt inte, så använd på du. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Taci
0

Ok, tack, men dock är det för sent eftersom jag slingade igår :P

__iE
0

#5, hur blev det då ? bild ? :D

Due-Boje
0

Du ska inte använda det för ofta! Då kan håret få en grön-grå aktig ton.

juliapettersson
0

Konsigt, har aldrig märkt att mitt hår skiftar i grönt?

alexis
0

Du kan använda silverschampot direkt efter, med fördel faktiskt. Sen beror det på hur ofta du tvättar håret  om du bör använda det vid varje tvätt. Det är inte skadligt för håret att använda det ofta men det kan vara onödigt om du t.ex. tvättar håret varje dag. Det sliter inte märkbart på håret men det kan kännas strävt efter intensiv användning. För vissa är detta bara en fördel, t.ex. om man har s.k. "babyhår" och behöver lite stadga. Andra begränsar sin användning då de inte gillar den sträva känslan.

Taci
0

Jag vet hur jag ska använda silvershampot, ville bara veta om jag kunda använda det Direkt efter färgning. Men tack ändå ;P

#6, har ingen bild än ;P

Due-Boje
0

#8 Beror nog på vilken hårtyp man har… En kompis tvättade med det väldigt ofta, och under en lång period. Hennes blev så. Var på grund av silverschampoot berättade en frisör.

AliceL
0

ja en tjej i min klass har fått väääldigt grått hår av det. inte så snyggt :/

Marita-L
0

Ursäkta min okunskap men vad heter silverschampot, märket? Hos frisören? Hur länge låter ni det sitta i?

/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Taci
0

Vilken gammal tråd, känns så pinsamt nu ett år efter, haha, vet inte varför :)

#13, jag har provat två olika märken. Toni & Guy - Kasst, märkte ingen skillnad alls. O sedan Matrix, So silver - Helt fantastiskt! Verkligen jättebra. Det köper man hos frisör eller på vissa internetbutiker, jag köpte mitt på baresso.se. Antingen tvättar man ur det direkt för att bara få en lätt effekt. Vill man dock ha mer effekt kan man låta det sitta i 5 min.